שיתוף
תגובות
בריאות » יישור שיניים שקוף
חיוך מושלם
החיוך מהווה דבר חשוב מאוד עבור כל אדם. השאיפה לחיוך מושלם קיימת כמעט בכל אחד ואין ספק שחיוך מעין זה תורם מאוד לדימוי העצמי ולביטחון העצמי של האדם
שיניים | צילום: FREEPIK

יישור שיניים מאפשר לשפר את מראה החיוך, אך אין ספק כי לא מדובר על התועלת היחידה של טיפול אורתודנטי. חשוב לדעת כי מעבר לתרומה לאסתטיקה, טיפול אורתודנטי שמסייע ליצור שיניים ישרות וסגר תקין משפרות את תפקודי הפה וכך יעילות הלעיסה משתפרת, ניתן לנקות את הפה בצורה טובה ויעילה יותר, ניתן למנוע כך הצטברות של פלאק ואבנית ולמנוע שחיקה של השיניים ולהקטין את הסיכון לחבלה במקרה של שיניים בולטות.

האם יישור שיניים שקוף מתאים לכל אדם?

יישור שיניים שקוף מתאים כיום לכל מטופל ולכל ליקוי סגר לרבות מרווחים, צפיפות, בליטה של שיניים, לסת צרה ועוד. כמובן שעבור ביצוע ההליך המדובר יש לבחור אורתודונט מומחה אשר ביכולתו לקבוע למטופל תכנית טיפול מתאימה אשר תשפיע בצורה הטובה ביותר על התוצאה הסופית של התהליך. כמובן שכל מטופל חייב לשתף פעולה בצורה הטובה ביותר עם הרופא בכל הנוגע להרכבת הקשתיות השקופות ולהרכיב אותן בהתאם להנחיות של הרופא, כאשר לרוב יש צורך להרכיב אותן למשך 20-22 שעות ביממה וניתן להסיר אותן רק כאשר אוכלים או מצחצחים שיניים. לפני שבוחרים בטיפול המדובר חשוב מאוד לבדוק את המצב של החניכיים והעצם של המטופל וזאת בכדי לוודא שאין מחלת חניכיים פעילה שיכולה להחמיר בשל יישור שיניים.

באיזו שיטה של יישור שיניים כדאי לבחור?

כיום ישנם מקרים רבים שב יישור שיניים מתבצע עם הפלטות השקופות של אינוויזיליין INVISALIGN או איירוק IROK, מדובר על חברות אמינות. במרפאות רשת של ד"ר בוחניק מבצעים יישור שיניים עם פלטות שקופות של החברות המדוברות. השיטה מתאימה בדרך כלל למתבגרים מגיל 17 ומעלה ומדובר על שיטה חדשנית מאוד ופורצת דרך ליישור שיניים בלתי נראה והיא מתאימה למעל 85 אחוזים מהמקרים של ליקויי סגר בקרב מבוגרים.

כיצד מתבצע תהליך יישור שיניים?

תהליך יישור שיניים מתחיל בביקור אצל אורתודנט מומחה ומקצועי. האורתודנט ימפה בצורה מדויקת ובאופן ממוחשב את השיניים של האדם הדורשות יישור וזאת בכדי לבנות את הפלטות השקופות שיתאימו בצורה מדויקת למטופל. ההדמיה מעריכה את מצב השיניים של המטופל בהתאם להתקדמות של התהליך כך שבכל השלבים של הטיפול למטופל תהיה פלטה מתאימה. יישור שיניים מעין זה בא לתת מענה איכותי לצורך יישור שיניים באופן אישי לכל אדם. את הפלטות השקופות ניתן להסיר כאשר אוכלים או מצחצחים שיניים והשימוש בהן נוח מאוד ולא גורם לשינוי כלשהו בדיבור של המטופל.

הטיפול מתבצע בשלבים: בשלב הראשון האורתודנט בונה מודל שהוא אמור לעבוד על פיו. המודל מיוצר באמצעות יציקות של תבנית סיליקון להוספה אשר מכילה סילוקסן ופוליבן, מדובר על חומרים שיש להם תכונת יציבות גבוהה מאוד ועל כן, באמצעות היציקה המדוברת ניתן לקבל את התוצאות המדויקות והטובות ביותר אשר הרזולוציה שלהן תהיה גבוהה ביותר. הסיליקון לא מושפע מהנסיגה של היציקה והתבנית נשארת מדויקת. כיום רופאים רבים מציעים להוסיף יציקה של גבס למבנה של הסיליקון חצי שעה לאחר שלוקחים את הדגם.

לאחר שבונים את מודל השיניים בתהליך שהוזכר לעיל, יש צורך לבצע הזמנה ממעבדת השיניים. בהזמנה זאת חשוב מאוד להקפיד לציין איזה שיניים רוצים לתקן וכן, חשוב מאוד לשלוח שרטוט של המנשך בסגירה המרכזית, מדגם התנגדותי וכן תמונות של פה המטופל הן מבפנים והן מבחוץ וזאת בכדי להגיע לדיוק המקסימלי.

בשלב הבא המעבדה מקבלת את ההזמנה והיא שולחת את ההערכה הטובה ביותר לצורך שיפור האימייל. מדובר על שלושה מיישרים שאליהם מצורפים הוראות לגבי השינויים של האמייל שיש לעשות למטופל טרם מרכיבים לו את האמייל הראשון. חשוב מאוד לוודא כי מכירים היטב את הטכניקה להרכבת המיישרים והמכשור הרפואי הוא מכשור שמתאים לפרוצדורה המדוברת. 

בסופו של דבר מרכיבים את המיישרים השונים על השיניים של האדם בהתאם לשלב שבו הוא נמצא בתהליך. הן המיישרים הרגילים והן המיישרים השקופים מבצעים את אותה הפעולה בדיוק שמטרתה היא ליישר את השיניים של המטופל, אלא בניגוד למיישרים רגילים שבולטים לעין, המיישרים השקופים אינם נראים לעין ולא פוגעים באופן שבו האדם מרגיש כלפי עצמו, בדימוי העצמי שלו, בביטחון העצמי שלו וכמובן במראה החיצוני שלו.

מהם היתרונות של יישור שיניים שקוף?

ליישור שיניים שקוף יש לא מעט יתרונות: ראשית כל, היתרון המרכזי הוא האסתטיקה הגבוהה. המיישרים עשויים מחומר בשם פוליטלין אשר פותח במיוחד בכדי להתאים לפרוצדורה המדוברת. החומר הוא למעשה סגסוגת שמשולבת עם שרף אשר מעניק לחומר ויזואליות מצוינת והופך את המישרים לבלתי נראים, אסתטיים ומעבר לכך בקושי מרגישים אותם בפה.

יתרון נוסף הוא משך הטיפול קצר. בניגוד לשיטות הייצור המסורתיות אשר נמשכות זמן רב וכוללות תהליך ארוך ומעיק של מפגשים עם האורתודנט, הרי שביישור שיניים שקוף אפשר לראות תוצאות של ממש בתוך כמה שבועות.

טיפול יישור שיניים שקוף הוא נוח בהרבה בהשוואה לאלטרנטיבות האחרות והדבר מהווה יתרון משמעותי מאוד מכיוון שהוא מאפשר למטופל להוריד ולהשיב את המיישר לפי מידת הצורך שלו. הוא עושה זאת בכל פעם שהוא מעוניין לאכול, לנקות את השיניים עם חוט דנטלי, לצחצח שיניים, לנקות ולייבש את המיישר ועוד. מדובר על פונקציה שתורמת מאוד לשמירה על ההיגיינה של הפה ובנוסף לכך היא לא פוגמת באופן כלשהו בצורת ההגייה של המטופל.

יתרון נוסף הוא שהטיפול איננו פולשני ביחס לטיפולים המסורתיים וגם ביחס לטיפולים החדשים אשר עובדים בשיטות חדשניות, אך עדיין כוללים הליכים פולשניים. יישור שיניים שקוף הוא נוח וידידותי למשתמש. הוא לא כולל רצועות, תילי מתכת או גשרים וכך הוא מונע היווצרות של דלקות בחניכיים, בקטריות, ריקבון, נזק לרקמות ועוד.

יתרון חשוב נוסף הוא שניתן לחזות את התוצאות בטיפול זה מראש וזאת בשל הטכנולוגיה החדשנית שבה משתמשים ביישור שיניים שקוף. יש לאורתודנט יכולת לדעת כיצד ייראו התוצאות של הטיפול בסוף, כמה זמן צריך להימשך הטיפול וכן כיצד יש למקם את השיניים על הקשת. כמו כן, במעבדה שמייצרים את הדגמים ניתן לדעת מה קורה בכל שלב וכמה זמן כל שלב נמשך.

יישור שיניים שקוף ללא ספק מהווה שיטה חדשנית ויעילה מאוד אשר מבצעת את פעולת היישור מבלי לפגוע באסתטיקה של המטופל ומבלי להסב לו אי נוחות כלשהי. השימוש בהתקנים שקופים אשר ניתן להלביש אותם על השיניים, גורם להן לזוז ולהתכנס למקומן בצורה הדרגתית, בטוחה וללא תופעות לוואי וכך מתאפשר לכל מטופל להוריד את הסמכים השקופים ולהחזיר אותם למקומם מתי שנוח לו.

 היכן כדאי לבצע יישור שיניים שקוף?

אם אתם מעוניינים לבצע יישור שיניים שקוף, כדאי מאוד שתבצעו אותו רק אצל המומחים בתחום. כאמור, כיום ניתן למצוא ברשת מרפאות שיניים של ד"ר עמוס בוחניק טיפולי יישור שיניים שקוף על ידי מיטב המומחים בתחום. אורתודנטים מומחים בתחום יישור שיניים בשיטות שהוזכרו לעיל, יתאימו לכל מטופל את הפלטות השקופות המדויקות בהתאם למצב שיניו על מנת שהתוצאות יהיו הכי טובות שפשר בסופו של התהליך. לכן, טרם אתם בוחרים במרפאת שיניים כזאת או אחרת לצורך ביצוע ההליך, כדאי שתגיעו לאחת ממרפאות השיניים של ד"ר עמוס בוחניק הפרושות ברחבי הארץ, תיפגשו עם מומחה שיבדוק אתכם ויתאים לכם פלטות שקופות ותתחילו בהליך בצורה מקצועית ואיכותית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים