שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "לא ניתן להחלטה בהאג לערער אותנו"
הרמטכ"ל בדרום
האלוף אליעזר טולדנו נכנס לתפקידו כמפקד פיקוד הדרום. האלוף טולדנו מחליף את האלוף הרצי הלוי, אשר ייכנס בקרוב לתפקידו כסגן הרמטכ"ל
תגיות:
אליעזר טולדנו | צילום: דובר צה"ל

האלוף אליעזר טולדנו נכנס היום (א') לתפקידו כמפקד פיקוד הדרום. האלוף טולדנו מחליף את האלוף הרצי הלוי, אשר חותם כשלוש שנים בתפקיד מפקד פיקוד הדרום וייכנס בקרוב לתפקידו כסגן הרמטכ"ל. טקס החילופים נערך בבסיס מפקדת פיקוד הדרום בבאר שבע, בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ובנוכחות חברי פורום מטכ"ל, ראשי הרשויות המקומיות ומשפחות הלוי וטולדנו.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף כוכבי, בטקס: "עד לפני שנה, פיקוד הדרום התמודד כמעט בכל יום עם מגוון רחב של איומים ואתגרים שהציבו צבאות הטרור בעזה. קצב והיקף האירועים מסוג זה שככו במידה ניכרת. זה לא קרה מעצמו אלא בזכות שילוב של הפעלת כוח צבאי ויישום מדיניות אזרחית".

"חיילי צה"ל ומפקדיו, בעבר ובהווה – אני מגבה את פעולתכם, ועומד איתכם בשורה אחת נוכח כל טענה. אני אחראי להוראות הפתיחה באש ולאופן הפעלת הכוח. אני שלחתי אתכם ואישרתי את המבצעים. אינכם לבד ולא תהיו לבד. המטה הכללי וכל הפיקוד הבכיר איתכם ולצידכם. אנחנו ביחד נעמיד כל מענה שידרש כדי להגן עליכם לתת לכם את הגיבוי הראוי לפעילותכם. פעלתם נכון, באופן מקצועי ובאופן ערכי".

"הרצי, הובלת הפיקוד בשנים האחרונות הייתה על כתפייך" אתה מסכם היום קרוב לשלוש שנים כמפקד הפיקוד, שנים שבהן עסקת בהבטחת ביטחונם ושלומם של תושבי הדרום והכנת הכוחות למלחמה. פיקדת על זירת הדרום בתבונה רבה, ביסודיות ומנהיגות מרשימה תוך ניווט עדין בסבך המורכבויות של הזירה".

"אליעזר – אתה חוזר לזירה הפעם כמפקד הפיקוד. אין לי ספק שתעשה זאת בכשרון ותנווט ותוביל את הפיקוד במיומנות – שנה, שפר וחדש, תשמור על הרף הגבוה ותעלה אותו. סומך עליך".

הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד הדרום היוצא, אלוף הלוי: "צבא צריך להיות מוכן ונכון. תכנית 'רוח דרום' מחדשת, מודרנית בהתאמה לאיומי ההתמודדות עם צבאות טרור. היא משלבת נכון בין אזורי החוזק שלנו – המודיעין האיכותי, האש המדויקת והתמרון החד; ויותר מכל, החיבור הנכון בין השלושה הללו".

"באת לכאן הרמטכ"ל, ביומך הראשון לתפקיד, והצבעת על המוכנות למערכה כאן בעדיפות ראשונה. אנו מוכנים מאוד, התאמצנו בכל יום להיות מוכנים יותר מאתמולו. אתה יודע זאת, חשוב שידעו זאת אזרחי ישראל, חשוב לא פחות מכך שידע מי שצריך לדעת זאת בצד השני".

"בתוך המוכנות הזו, על מנת לשמרה תקפה לשנים, יזמנו ופעלנו להיות טובים יותר במניעת התחזקות הצד השני. יזמנו ופעלנו להתאמן בצורה נכונה לקראת המערכה המדוברת. תהליך האימונים שלנו הלך והשתפר, הלך והתחזק בענייניות רבה ובכישרון".

"לשותפי בדרום, ראשי המועצות, הרשויות, הערים. 'בנגב ייבחן עם ישראל'. כמה יפות הסיסמאות, כמה קשה המימוש. אתם מנהיגות מעוררת השתאות והשראה. גם אם תהליך הפרחת השממה ארוך ומרובה בקשיים, אני חושב שדוד בן-גוריון היה גאה במנהיגות שאתם מפגינים ומממשים. הייתם קול חשוב סביב השולחן, בימים קשים ובימים טובים. אנו גאים בהישגים המשותפים ומחויבים להמשך – פיתוח עוטף עזה, דרום בטוח ומשגשג ומשילות ראויה במרחבים האזרחיים".

אליעזר טולדנו | צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד הדרום הנכנס, אלוף טולדנו: "הרצי, בתבונת המעשה, שילבת ביטחון עם התיישבות. לא סיפרת סיפורים ולא הבטחת הבטחות שאינך יכול לקיים, היית לאזרחים כתובת ומשענת, תחת ההבנה שההתיישבות בספר היא חלק מקו המגן הקידמי של המפעל הציוני במדינת ישראל".

"למידה מעמיקה של האויב הובילה אותך לבניית יכולות מבצעיות- חדשניות ולשינוי גישה באופן דינמי מתפתח עם צימודים חכמים. היום, אני חותם בביטחון על היכולות המבצעיות והתוכניות לשעת חרום, מתחייב להעמיק בהן, לאתר פערים נוספים ולהשלים אותם".

"אני, פקוד שמחליף את מפקדו, מתחייב לשמור על רציפות והמשכיות בבניית היכולות ובמדיניות הפעלת הכוח. היום אני תופס פיקוד ומקבל על עצמי את האחריות לביטחונה של מדינת ישראל בדרום הארץ. אני אחראי להגנה בגבולות, לניצחון במלחמה ולמתן ביטחון ותחושת ביטחון לאזרחי ישראל אשר בנגב ובערבה. נעשה זאת יחד, ברוח איתנה, עם כתפיים רחבות, גב זקוף וברק בעיניים. מעשינו יקבעו את התוצאה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים