שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד רמז על חיבורים והופתע: "הוא לא ראוי"
סערה ב'יש עתיד'
המתיחות שוברת שיא: השרה תמנו-שטה התבטאה נגד לפיד וב'יש עתיד' עקצו כי היא "נמצאת בסוף דרכה הפוליטית" • כחול לבן: אמרה את מה שחושבים רוב האזרחים
יאיר לפיד | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

‏יושב ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, רמז הבוקר כי בבחירות הקרובות יהיו חיבורים שלא היו כמותם, בגלל הקורונה – כאשר ערבים, חרדים, דתיים וחילונים, יהיו יחד חלק מהמאמץ.

בראיון לענת דווידוב וגולן יוכפז, נשאל לפיד האם הקמת ממשלה בתמיכת המפלגות הערביות עומדת על הפרק והשיב, כי "הערבים כנראה מסיבות אידאולוגיות לא ישבו בממשלה, אך אין לי שום בעיה שהם יתמכו בה מבחוץ".

לפיד נימק, כי בניגוד למועד שאחרי הקמת הממשלה כאשר השיח הציבורי נשב נגד הקמת ממשלה בתמיכת הערבים הרי שעכשיו שיתוף הפעולה שמקיים נתניהו עם מפלגת רע"מ מסירה את הווטו במערכת הפוליטית מעל שותפות עתידית עם 'המשותפת'.

על המשך שיתוף הפעולה עם גנץ אמר לפיד: "אפשר להתחבר עם גנץ, כשאני בראש, למרות הכעסים מהעבר… הבעיה שלי עם נפתלי בנט היא, שבסוף נתניהו תמיד קורא להם והם באים".

יו"ר 'יש עתיד' נשאל האם הוא מברך על הקמת ועדת חקירה לבדיקת פרשת הצוללות על ידי בני גנץ ואמר, כי "היה צריך למנות אותה מזמן, אני שמח שממנים, זה מעט מדי, זה מאוחר מדי, אבל זה יותר טוב מכלום. באופן ברור לגמרי, הפרשה הזאת מפחידה את נתניהו פחד מוות, וכדאי שנדע למה".

"אני מסכים עם כל הדברים האיומים שהליכוד וכחול לבן אומרים אחד על השני. אמרתי להם אתמול בכנסת, אני יו"ר האופוזיציה, אתם לוקחים לי את העבודה. הממשלה הגיעה לסוף דרכה ולכן בשבוע הבא נציע לפזר את הכנסת, כי העסק לא מנוהל".

לגבי עתידו הפוליטי של ידידו הקרוב ואיש אמונו עד לא מכבר, ח"כ עופר שלח, ב'יש עתיד' אמר: "הרושם שלי הוא שלעפר שלח יש תכניות אחרות במקום אחר, שאלו אותו".

יצוין כי הבוקר התחוללה סערה בין 'יש עתיד' ל'כחול לבן', אחרי שחברת הכנסת לשעבר פנינה תמנו שאטה, שערקה מ'יש עתיד' למפלגתו של בני גנץ, הגיבה בראיון לאטילה שומפלבי ב'ויינט' לקריאת 'יש עתיד להתאחד במאבק לחילופי השלטון ואמרה, כי "לפיד לא ראוי להיות ראש ממשלה וכי גנץ הוא המועמד של כחול לבן לראשות הממשלה".

ב"יש עתיד' מיהרו להגיב על הדברים: "‏‎עצוב לראות אישה שנמצאת בסוף הקריירה הפוליטית שלה שמוכנה להגיד הכל כדי שמישהו יתייחס אליה. זה מה שקורה למי שמוכר את הבוחרים שלו בעבור ג'וב".

ב'כחול לבן' לא נותרו חייבים ובהודעה שיצאה מטעם המפלגה נכתב: "‏השרה פנינה תמנו שאטה, מגיבה אצל מורן אזולאי ואטילה שומפלבי באולפן ynet לקריאות של אנשי יש עתיד להתאחד, השרה פנינה תמנו אמרה בדיוק את מה שחושבים רוב מוחץ בקרב אזרחי ישראל ואפילו בכירים ביש עתיד, לפיד לא היה אלטרנטיבה ולעולם לא יהיה אלטרנטיבה. גם יאיר יודע את זה".

עוד הוסיפו: "אנו גאים בשרה פנינה תמנו שטה שקידמה רפורמות רבות למען ציבור העולים בחריצות רבה, בזמן שלפיד עסוק בהטרלות".

יצוין כי בהמשך מסר שומפלבי 'הבהרה' מטעם ח"כ תמנו-שאטה: "השרה מבקשת להבהיר כי לשאלתי האם לפיד ראוי, היא השיבה כי הוא לא יכול להיות ראש ממשלה שכן הגיע לתקרת זכוכית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים