שיתוף
תגובות
כללי » "לפתוח בחקירה פלילית נגד השר ניצן הורוביץ"
חקירה במרץ?
בעקבות החשיפה בערוץ 14 לפיה הורוביץ עבר לכאורה על החוק בשעה שהחזיק במקביל באזרחות פולנית, ח"כים דורשים מהיועמ"ש החדשה לפתוח מיד בחקירה פלילית נגד השר ממרצ
ניצן הורביץ | צילום: צילום מסך משדר המכון הישראלי לדמוקרטיה

בעקבות החשיפה בערוץ 14 לפיה השר הורוביץ עבר לכאורה על חוק יסוד הכנסת בשעה שהחזיק באזרחות הפולנית שלו, שיגר יו"ר מפלגת נעם, ח״כ אבי מעוז (הציונות הדתית) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב-מיארה בו דרש לפתוח בחקירה פלילית נגד השר הורוביץ.

"על פי הפרסום בערוץ 14 מהימים האחרונים", נכתב, "עולה שהשר ניצן הורוביץ, בעת כהונתו כחבר כנסת, בין השנים 2009-2015, בעודו מחזיק באזרחות פולנית, עבר לכאורה על חוק יסוד הכנסת (סעיף 16א) הקובע כי "היה חבר הכנסת בעל אזרחות נוספת שאינה ישראלית, ודיני המדינה שהוא אזרח שלה, מאפשרים את שחרורו מאזרחות זו, לא יצהיר אמונים אלא לאחר שעשה את כל הדרוש מצדו לשם שחרורו ממנה, והוא לא ייהנה מזכויותיו של חבר הכנסת כל עוד לא הצהיר".

"אמנם לטענת השר הורוביץ הוא היה מצוי בכל תקופת כהונתו "בתהליך השתחררות" מן האזרחות הפולנית, אולם טענה זו נשמעת כתירוץ סרק, היות ונראה כי לכל אורך אותה תקופה לא פעל חה"כ הורוביץ בכל יכולתו בכדי לקדם את ביטול האזרחות, ובקשתו לביטול האזרחות שהוגשה בפברואר 2020 (ארבעה חודשים לאחר השבעתו השנייה כח"כ, שוב בניגוד לחוק) אושרה בתוך פחות מחצי שנה".

לדבריו של מעוז, "הרציונל שמאחורי החוק האוסר על ח"כ להחזיק באזרחות נוספת הוא כמובן החשש מנאמנות כפולה, ואכן לפי הפרסום, במשך תקופת כהונתו כח"כ, פעל הורוביץ לקידום האינטרסים של פולין בישראל, וזכה בשל כך להטבות מממשלת פולין, וכפי שהתבטא גורם בשגרירות הפולנית בתל אביב: "בכוונתו להמשיך בפעילותו הפרו-פולנית בכנסת. נא העניקו בבקשה פטור למר הורוביץ מתשלום אגרה".

לסיום כתב מעוז, "אני פונה אלייך בדרישה לפתוח באופן מיידי בחקירה פלילית כנגד השר הורוביץ, חקירה שיש בה בכדי להוביל לכל הפחות לשלילת כל הזכויות שקיבל כח"כ לכל אורך תקופת כהונתו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים