שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מועצה אזורית שומרון יוצאת למאבק ציבורי: חומת מגן 2 עכשיו
בדרישה למבצע חומת מגן 2, החזרת המחסומים ויציאה למבצע צבאי התקפי לאיסוף נשק הטרור ברשות הפלסטינית | יוסי דגן: "הממשלה הזו לא עשתה שינוי אסטרטגי בנושא הבטחון"
ראש המועצה, יוסי דגן והשר איתמר בן גביר | צילום: דוברות

לאחר הפיגוע בו נפצע מנחם אורדמן, אב לחמישה תושב היישוב מבוא דותן יחד עם עוד 4 חיילים, מועצה אזורית שומרון יחד עם הנהגות הישובים גב ההר בגב וצפון השומרון, מטות הפעולה ותושבים רבים, יוצאים למאבק בדרישה לעצור את הטרור ודורשת להחזיר את המחסומים ולצאת למבצע צבאי חומת מגן שתיים – לאיסוף הנשקים מהרשות הפלסטינית הטרוריסטית. במהלך השבוע הקרוב ינקטו בשומרון בשלל אמצעים בכדי להביא לשינוי הפרדיגמה.

בשנה האחרונה חווים תושבי השומרון, ובעיקר תושבי גב ההר ותושבי צפון השומרון, אירועי פיגועי ירי בלתי פוסקים, פיגועי טרור אבנים ובקת"בים יום יום על הכבישים.

עוד מבחזית החדשות

מאז תחילת השנה בישראל נרצחו 24 ישראלים מפיגועי טרור שרובם יצאו מאזור השומרון, כאשר מתחילת השנה עד היום היו מעל 745 אירועי טרור רק בשומרון. פיגועים הכוללים: פיגועי ירי, זריקת בקבוקי תבערה וזריקות אבנים. 7 אזרחים ישראלים נרצחו בפיגועי ירי בשומרון ובבקעת הירדן מתחילת השנה וכן התרחשו 4 מקרים של פיגועי ירי בשומרון בהם קליעים פגעו ברכבים אך בנס לא היו נפגעים.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון שהתריע וזעק עשרות פעמים על ההפקרה של חיי האזרחים אמר: "תושבים בשומרון ובהרי השפלה נרצחים ונפצעים על הכבישים בפיגועי טרור שבוע אחר שבוע. מאז נעקרו ארבעת הישובים: חומש, שא נור, גנים וכדים התחזק הטרור במרחב צפון השומרון בין שכם לג'נין היכן שאין התיישבות. לא סתם הרוב הגדול של פיגועי הטרור, למעלה מ 80% מפיגועי הטרור בגל הטרור של השנתיים האחרונות כולל בני ברק, חדרה, אלעד ודיזינגוף בתל אביב הגיעו מאזור צפון השומרון, הממשלה הזו חייבת להתעשת ולעצור עכשיו את הטרור. לא נוותר ולא נעמוד מנגד כשהתושבים שלנו נרצחים והם מטרות לטרור בלתי פוסק. לא יכול להיות שאב יקום בבוקר ויתלבט אם לצאת לעבודה. לא ייתכן שאמא תחליט לא לצאת מהבית עם הילדים מחשש לפיגועים, לא תצא איתם לאירועים משפחתיים או אפילו לאסיפת הורים בערב. הדבר הזה הפך לבלתי נסבל".

דגן פנה בחריפות לממשלת ישראל ופירט את הצעדים שהממשלה צריכה לעשות כדי לעצור את הטרור: "אנחנו דורשים מהממשלה הזאת לצאת למבצע חומת מגן 2 – זה כמובן לא אמור להיות מבצע מדויק וזהה למבצע חומת מגן שכן השתנו הזמנים והשתנו האמצעים, אבל מבצע שמחזיר את ההרתעה, שיגרום לצד השני לחשוש לפגע. אנחנו דורשים מהממשלה להחזיר את המחסומים הביטחוניים באופן מידי, לאסוף את הנשקים מהרשות הפלסטינית הטרוריסטית. הפיגוע הזה לא היה אמור לקרות כפי שמאיר תמרי הי"ד היה יכול לעמוד כאן היום איתנו ולחבק את שני ילדיו הקטנים, והאחים הלל ויגל יניב הי"ד היו יכולים לשמוח בחתונות חבריהם, לשרת בצבא ולהקים משפחות.

יוסי דגן סיכם: "הממשלה הזו עושה הרבה דברים טובים בהרבה תחומים ושיפרה בהרבה דברים את מצבה של מדינת ישראל. בנושא הביטחון הממשלה הזו לא עשתה שינוי אסטרטגי וזה עולה בדם. ימי החסד הסתיימו, אנחנו דורשים עכשיו לעצור את הטרור. כולם יודעים מה צריך לעשות, הגיע הזמן להוציא את הידיים מהכיסים, להפסיק לספר סיפורים ולהתחיל לעבוד".

אחד הפעילים הבולטים במאבק בחודשים האחרונים, יוסף פריסמן תושב גב ההר שנרתם אף הוא למאבק הזה אמר: "הגיעו מים עד נפש, אנחנו לא מוכנים יותר להיות ברווזים במטווח, לא יכול להיות שנשים וגברים יחששו לצאת לקופת חולים או לאירוע משפחתי. הממשלה צריכה לצאת עכשיו למבצע צבאי התקפי לאיסוף הנשקים והחזרת המחסומים הביטחוניים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים