שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » מחלימי קורונה בחודשים האחרונים לא יצומו
פסק באנטוורפן
גאב"ד אנטוורפן הורה במכתב לתושבי העיר כי "מתוך אחריות של השלכות על כל הציבור, מבקשים שיזהרו מהתאספות ברחוב ומהשמעת קול ורעש ולא ימשכו עליהם את העין"
תגיות:
גאב"ד אנטוורפן הגאון רבי אהרן שיף וראש עיריית אנטוורפן ברט דה ובר לאחר בדיקת הקורונה המשותפת | צילום: מיכאל פרייליך

תושבי אנטוורפן החרדיים קיבלו הוראה כי כל מי שנדבק בנגיף הקורונה במהלך חצי השנה האחרונה – שלא יצום ב'תענית אסתר', שיחול ביום חמישי הקרוב. הודגש גם כי ההוראה כוללת את אלה שהחלימו כבר לגמרי מהנגיף.

בפסק שפורסם לתושבים מטעם הבד"ץ דקהילת 'מחזיקי הדת', בראשות גאב"ד ורבה של אנטוורפן הגאון רבי אהרן שיף שליט"א, נכתב: "במענה לשאלת רבים, כל מי שנדבק בנגיף הקורונה רח"ל, ובפרט בששת החודשים האחרונים, 'אף שהחלים לגמרי ב"ה', – לא יצום בתענית אסתר הבעל"ט".

המכתב פורסם גם בשפת היידיש, לטובת דוברי היידיש ונשות העיר. ההוראה הגורפת והחד משמעית שהפתיעה את תושבי העיר, צורפה לרשימת המלצות והוראות שהקהילה באנטוורפן מפרסמת מדי שנה לתושבים.

על רקע רדיפת השלטונות, הורה רב העיר במכתבו לציבור כי "השנה במיוחד לילדים, מתוך אחריות של השלכות על כל הציבור, מבקשים שיזהרו מהתאספות ברחוב ומהשמעת קול ורעש ולא ימשכו עליהם את העין. כמה נדבקו ר"ל דייקא בסעודות, והחוק ידוע והשלטונות עוקבים אחריו. לכן תתקיים הסעודה בקרב המשפחה כדכתיב "משפחה ומשפחה" ולא יגרום חילול ה'".

עוד נכתב כי "השנה שפרנסות רבות נתמעטו ר"ל, יש להרבות ביותר במצות מתנות לאביונים, ואותם שאינם יכולים לבוא לביהכ"נ לתת שם מתנתם, בפורים דהאי שתא החל בערב שבת והזמן קצר, ראוי שימסרו את עיקר מתנתם לקופה הנ"ל מלפני פורים כדי שיחלקו אותם בפורים".

"השנה, לאור המצב, יש להזהר ביותר מהתפשטות המגיפה חלילה על ידי כניסה בבתים והתקהלות ואסיפת אנשים, וכל אחד יזהיר את ילדיו שלא יגרמו חילול ה'".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים