שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מספר האלקטורים של ביידן יורד מ-290 ל-279
תנודות באריזונה
ה-CNN הסיר את אריזונה מרשימת המדינות הכחולות ובסביבת טראמפ מבטיחים כי זו רק סנונית ראשונה בדרך למהפך • טראמפ שוקל לחדש את העצרות בסגנון קמפיין הבחירות
ג'ו ביידן | צילום: Stratos Brilakis, שאטרסטוק

קמפיין הנשיא טראמפ גילה הלילה זיק נוסף של אופטימיות, לאחר שכפי המסתמן מדינת אריזונה עשויה לחזור לידיים רפובליקניות.

הדרמה, שבמידה ואכן תתממש עשויה להתברר בהמשך ככדור שלג מתגלגל שאת תוצאותיו בלתי ניתן לחזות מראש, עשוי להוריד את מספר האלקטורים של המפלגה הדמוקרטית מ-290 כפי שמסתמן כיום ל-279 ולהעניק למפלגה הרפובליקנית תוספת כח של 11 אלקטורים.

יצוין, כי גם אם יתחולל המהפך באריזונה, הרי שעל מנת לנצח את הבחירות צריך טראמפ לנצח גם בפנסילבניה או לחילופין במישיגן ובמדינה נוספת. את הדיווח על השינוי שצפוי להתרחש באריזונה דיווח ה-CNN לאחר שכפי המסתמן קרב הקולות הצמוד שצפוי להסתיים ביממה הקרובה, מגלה יתרון לטראמפ.

האופטימיות הזהירה במטה טראמפ מצטרפת לשורה של הישגים שרשם הצוות שילווה את המאבק המשפטי, כאשר בפנסילבניה הורה השופט סמואל אליטו להפריד מספירת הקולות את כל המעטפות שהתקבלו ביום שלישי, יום הבחירות אחרי השעה 8 בערב.

ביממה האחרונה דווח בארה"ב כי הנשיא טראמפ שוקל לחזור לקיים עצרות המוניות ברחבי המדינה עם הרחבת התמיכה במהלכיו המשפטיים בניסיון להוכיח את תעשיית הזיופים של המפלגה הדמוקרטית.

לפי הדיווח, מקורבי הנשיא והם חתנו ג'ארד קושנר ועורך דינו רודי ג'וליאני, דוחקים בו לקיים עצרות כאלה כדי לעורר לגיטימציה למאבק בדרישה לספירה חוזרת.

דוברת הבית הלבן כתבה הלילה, כי "הנשיא מתכנן להציג הוכחות שאנשים שכבר אינם בחיים הצביעו בבחירות, וכן לקיים עצרות בסגנון קמפיין בחירות, במטרה להאריך את משך המאבק ולערער את דעת הקהל סביב מה שנדמה כתוצאות בחירות חד משמעיות. כך אמרו לי ארבעה יועצי טראמפ, במהלך שיחת ועידה אחר הצהריים".

יצוין, כי בניגוד לדיווחים בכלי התקשורת על ניסיונות משפחת הנשיא להניא אותו מהמאבק המשפטי ולהודות בכבוד בהפסד, צייצה אמש הגברת הראשונה כי "העם האמריקאי זכאי לבחירות הוגנות. כל קול חוקי – ולא כזה שאינו חוקי – צריך להיספר. אנו חייבים להגן על הדמוקרטיה שלנו בשקיפות מלאה", כתבה רעייתו של הנשיא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים