שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מרים פרץ הגישה את מועמדותה לנשיאות
המרוץ לנשיאות
פרץ כתבה: "לא כך דמיינתי את הכרזת התמודדותי, לא בעת הזו כשהמראות של הפצועים וההרוגים ניבטים מכל עבר. אבל דווקא בעת הזו, זה הזמן לאחדות"
טרקלין בית הנשיא | צילום: בית השלום

לפני זמן קצר הגישה מרים פרץ את מועמדותה לתפקיד נשיאת המדינה. מרים היא אשת חינוך ישראלית ששניים מבניה, קציני צה"ל, נהרגו בקרב בעת שירותם. מאז היא מרצה בקרב בני נוער וחיילי צה"ל. כלת פרס ישראל למפעל חיים לשנת 2018, על פעילותה לחיזוק הרוח היהודית-ישראלית. אם תזכה, פרץ תהיה האישה הראשונה שתכהן כנשיאת המדינה.

"לא כך דמיינתי את הכרזת התמודדותי, לא בעת הזו כשהמראות של הפצועים וההרוגים ניבטים מכל עבר. רצה הגורל, וסד הזמנים שהוכתב בכנסת מחייב אותי להגיש את מועמדותי היום, כשברקע קולות הטילים. אבל דווקא בעת הזו, כשהמדינה שלנו משוסעת ומפולגת, זה הזמן לאחדות".

"בשנים האחרונות אני מסתובבת ברחבי הארץ, וזכיתי להפגש עם החברה הישראלית על גווניה. במפגשים האלו שמעתי את קולכם הקורא לי להתמודד, על תפקיד שמעולם לא ייחלתי לעצמי. כל חיי הקדשתי לאיחוד לבבות וקרבה, וכך ייראה בית הנשיאה בראשותי – בית של שלום ואיחוד, בית של קירוב לבבות ואחדות בעם".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד הגיב: "בגאווה גדולה חתמתי על מועמדותה של מרים פרץ לנשיאות המדינה וכמובן, גם אבחר בה. "טובים לי קוציה של ארצי מכל פרחי תבל".

"מרים היא אישה מעוררת השראה, מלאת אהבה, חמלה ונתינה. היא היא מה שעם ישראל זקוק לו בשנים הקרובות. היא היא עם ישראל הפשוט והמרהיב במלוא תפארתו! כולם יודעים מי היא, ומה היא מייצגת ומאיפה היא באה. אני מאמין בה".

"אני מקווה שחבריי למחנה הלאומי ובפרט בליכוד יתעוררו ויבחינו ביהלום הנוצץ לעברנו מקרן זווית ומאיר את ההיכל. היופי הפנימי, הנועם והפשטות, החיבור לעם שבשדות ולא לזוהר המלאכותי באולפנים, הם מה שהעם הזה זקוק לו בעת הזו. מאחורי הפרגוד, כשאדם נמצא בינו לבין קונו, הוא בדיוק המקום לעשות את מה שנכון וטוב. את מה שהעם רוצה ומייחל לו: את מרים פרץ לנשיאות המדינה!".

בתוך כך, חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק הודיע כי הוא לא יתמודד בחירות לנשיאות. גם חבר הכנסת לשעבר מיכאל בר-זהר, פרש מההתמודדות לתפקיד. "לפי הלך הרוחות והתוצאות המסתמנות מאיסוף החתימות, נראה שהמועמד המוביל הוא חברי יצחק הרצוג". הזמר יהורם גאון, שמעון שיטרית, ואלהאם חאזן שהודיעו על התמודדותם טרם השיגו 10 חתימות כנדרש.

מוקדם יותר יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית, השר וחבר הכנסת לשעבר, יצחק (בוז'י) הרצוג, הודיע כי יציג את מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה ה-11 בפני הכנסת ה-24. יודגש כי היום הוא המועד שנקבע על פי חוק להגשת מועמדויות לכהונת נשיא המדינה.

בהודעה מיוחדת שפרסם היום, כתב הרצוג: "אזרחיות ואזרחי ישראל, זה ימים ארוכים שהארץ הטובה שלנו מותקפת ובוערת. אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק ליבי למשפחות השכולות, איחולי החלמה ומזור לפצועים, חיזוק לצה"ל ולכוחות הביטחון ולגורמי ההצלה כולם וחיבוק מיוחד לתושבי הדרום. ברגע זה של משבר, כולנו חייבים להתייצב למען המדינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים