שיתוף
תגובות
דעות » משולש ההשקעות שהוליד פתגם חדש
מהון להון
עולם ההשקעות תמיד ידע סיכונים לצד סיכויים, והחכמה היא תמיד לדעת להזניק את התשואה תוך מיזעור סיכונים • דניאל שבקס גילה את משולש ההשקעות וכמעט הפך למשורר
דניאל שבקס | צילום: באדיבות המצלם

ישנם פתגמים ששגורים בפי כל, כגון "לִתְפּוֹס אֶת הַחֶבֶל בִּשְׁנֵי רָאשִׁים", או "לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שְלֵמָה". אבל אני חושב שצריך גם לחפש פתגם שמתאים לשלושה משתנים…

בעולם ההשקעות, ואני מדבר על כל עולם ההשקעות מכל סוג שהוא, ישנו משולש המורכב משלושה צלעות – תשואה, בטחון ונזילות.

על כל משקיע ובכל סוג השקעה להתפשר על אחת הצלעות כשהוא בוחר אפיק השקעה.

כשאנו מדברים על צלע התשואה, הכוונה לרווחים שההשקעה מניבה לי. זה יכול להיות רווחים שוטפים כמו שכירות מדירה, רווח שנתי או רווח שבסוף ההשקעה, כמו לדוגמה שער המניה ביום המכירה.

בצלע הביטחון כוונתי האם יתכן מצב בו אפסיד חלק מה"קרן", שהוא סכום ההשקעה שלי, ומה ההסתברות לתרחיש כזה.

ובצלע האחרונה, של הנזילות, הכוונה באיזו מהירות ניתן להמיר את ההשקעה ולהפוך את יחידות ההשקעה (פיקדון, נכס, מניה ועוד) למזומן.

אם ננסה להדגים את התאוריה בסוגי ההשקעות, נראה שהשקעה בנדל"ן יכולה לספק בהרבה מן המקרים תשואה יפה וגם בטחון להשקעה, שכן הנכס קיים בכל מצב, אבל הנזילות תהיה מוגבלת. לעומת זאת, השקעה בפיקדון בנקאי תתן לי ביטחון גבוה מאוד ובהרבה מהמקרים גם נזילות מלאה – אבל התשואה תהיה אפסית. ואם נלך ונשקיע במניות, התשואה תהיה גבוהה וגם הנזילות ברוב המקרים גבוהה אבל נהיה חשופים לחשש על ביטחון ההשקעה (ככל ולא נדע כיצד להגן עליו, כמובן).

אז אם אנו מבינים שאין אפשרות להנות במקביל באותה השקעה מכל שלושת הפרמטרים, כיצד נדע על איזו צלע לוותר? התשובה ממש פשוטה. אמנם אין השקעה שניתן לקבל דרכה את כל שלושת המרכיבים, אבל אפשר לבחור יותר מהשקעה אחת וממילא נצליח לקבל את כל השלושה.

יש לגוון את ההשקעות בכמה סוגי השקעות. מי שמשלב בין כמה סוגי השקעות יכול להנות מכל אחד מצלעות המשולש. כך לדוגמה, המשקיע יכול להשקיע גם בנדל"ן, גם בשוק ההון (מניות) וגם במזומן או חלופה מתאימה אחרת – כיום ישנן השקעות רבות המספקות רמת נזילות גבוהה ותשואה יותר גבוהה מהמזומן.

במקרה של השקעה משולשת יהיה לנו את כל שלושת המרכיבים של הצלעות ולא נאלץ לוותר על אף אחד מהם.

אז אולי כן יש פתגם שיכול להתאים למשולש ההשקעות – לעולם ישלש אדם את השקעותיו, שליש לתשואה שליש לביטחון ושליש לנזילות.


דניאל שבקס הוא מנהל החטיבה הפיננסית ב’הירשוביץ פתרונות’. אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים