שיתוף
תגובות
חדשות » מתיחות בדרום: שינויים בתנועת הרכבות, צירים בעוטף נסגרו
חשש להסלמה
צה"ל עצר הלילה את מפקד הג'יהאד האיסלאמי בג'נין, ולאחר הערכת מצב הוחלט על אמצעי זהירות מחמירים כדי להיערך לאפשרות של ירי לאזור
לוחמי צה״ל בשטחי הכינוס סמוך לעזה | צילום: דובר צה"ל

בעקבות מעצרו של ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון, בסאם א-סעדי, על ידי כוחות הביטחון בג'נין, הוחלט בצה"ל שיש לחסום את צירי התנועה המרכזיים בעוטף עזה, ולשנות את קווי התחבורה הציבורית והרכבות, כדי למנוע פעילות טרור נגד התושבים. במערכת הביטחון מעריכים כי הכוננות הגבוהה וסגירת דרכי התנועה תמשך מספר ימים. סגירת הצירים מגיעה בעקבות מידע שהתקבל על איום בירי נ"ט. 

מקורות בצה"ל אמרו כי "יודגש כי המרחב ייסגר לתנועה מחשש לאיום ישיר ועל מנת למנוע פגיעה אפשרית באזרחים". בעקבות המצב יקיים היום (שלישי) ראש הממשלה, יאיר לפיד הערכת מצב בבטחונית בהשתתפות ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, שר הביטחון, בני גנץ, הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, ראש השב"כ, רונן בר, המזכיר הצבאי לרה"מ, האלוף אבי גיל ובכירים מקצועיים במערכת הביטחון.

גם ארגוני הטרור הפלסטינים ביהודה ושומרון, קוראים לאנשיהם לפעול נגד צה"ל ודורשים "לפעול בכל הכוח לחיזוק האינתיפאדה הבוערת ולהתעמת עם חיילי הכיבוש". לדבריהם "נמשיך עם קו הג'יהאד וההתנגדות, בהגנה על עמנו, עד שנשיג את החירות שלנו. הסכסוך עם הכיבוש בוער ברצון ובנחישות של עמנו. מעצרו של א-סעדי לא יעצור את העימות, מחנה ג'נין יישאר בגדר סיוט של חיילי הכיבוש וסמל ההתנגדות".

פאוזי ברהום, דובר החמאס מסר כי "הפרקטיקות הישראליות ומדיניותה הביטחונית והצבאית, כמו מעצרם של סמלי ההתנגדות, לא יצליחו לכבות את המודעות של ההמונים כנגד הכיבוש. הוא לא יצליח לשבור את רצונם למנוע את הסלמת ההתנגדות החמושה. סמלי ההתנגדות משקפים את החשש הישראלי מפני הר געש נפיץ בגדה המערבית, ומפנים כל כיכר בשטחים לחזית פתוחה נגד חיילי הכיבוש והמתנחלים הציוניים. ההתנגשויות המתמשכות עם חיילי האויב יימשכו, ההתנגדות החמושה היא האסטרטגיה המוצלחת נגד האויב".

הרקע למתיחות הוא מעצרו של בכיר הג'יהאד האיסלמי, בסאם א-סעדי, שנעצר על ידי מסתערבים במהלך פעילות של המשטרה ומשמר הגבול במחנה הפליטים בג'נין. עם כניסת הלוחמים לג'נין הם הותקפו באש חיה, והם השיבו בירי שגרם למספר פגיעות במחבלים החמושים.  המסתערבים אף עצמו שני חשודים שהועברו לחקירת השב"כ. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים