שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » "צופים ירידה במחיר הנפט בטווח הבינוני"
כלכלני לאומי
ד"ר גיל מיכאל בפמן: "בחודשים הקרובים הפקת הנפט בארה"ב צפויה לחזור למסלול צמיחה, מה שצפוי "לאתגר" את רמת המחירים הנוכחית"
תגיות: ,
חביות נפט | צילום: Maxx-Studio, שאטרסטוק

הבוקר בסקירת הנפט והגז השבועית מתייחס ד"ר גיל מיכאל בפמן למצב שנוצר בארה"ב עקב מזג האוויר: "מזג האוויר הקר באופן קיצוני בארה"ב הביא להאטת הפעילות של חלק מבתי הזיקוק ובחלקם אף לעצירה מוחלטת של הפעילות, מה שצפוי להקשות עליהם לחזור לפעילות באופן מהיר. פגיעה זו משמעותית בעיקר בטקסס, בה ארבעה מבתי הזיקוק הגדולים ביותר נפגעו משמעותית וצפוי לקחת להם מספר שבועות לתיקון הנזקים ולחזרה לפעילות, מה שמעלה את הפוטנציאל למחסור ממושך בדלק בארה"ב. מצב זה צפוי להביא לעליית מחיר הדלק בארה"ב והוא מייצר רווח ארביטרז' והוא מגביר את הכדאיות כלכלית לסוחרים בשוק לייבא דלקים מאירופה לארה"ב".

למרות הירידה בהפקת הנפט בשבוע האחרון בארה"ב מציין בפמן כי "בחודשים הקרובים הפקת הנפט בארה"ב צפויה לחזור למסלול צמיחה, מה שצפוי "לאתגר" את רמת המחירים הנוכחית. נראה שהשוק כבר מתמחר במידה רבה מאוד היווצרות של גירעון עתידי".

בצד הביקוש מתייחס בפמן להודו "בתי זיקוק בהודו בודקים אפשרות לרכישת נפט מאפריקה ומצפון אמריקה, על רקע מכסות הייצור של קבוצת OPEC+ אשר הביאו לכך שמפיקי נפט במזרח התיכון, שהם ספקי הנפט בעלי חוזים ארוכי טווח עם הודו, מצמצמים את אספקת הנפט. הודו היא יבואנית הנפט השלישית בגודלה בעולם ועל פי הערכות, יבוא הנפט שלה יעלה השנה לפחות ב-10% בהשוואה לשנת 2020. להערכתנו, עלייה זו בביקוש צפויה לתמוך במחיר הנפט כל עוד קבוצת OPEC+ שומרת על מכסות הייצור".

לסיכום מציין בפמן כי "ההתקדמות לקראת שיווק גלובלי מגוון הולך וגדל של חיסונים, שניתן לשנע בקלות, ולהביא למדינות העולם המתפתח במחיר נמוך, מהווה איתות חשוב לגבי פוטנציאל עליית הביקוש לנפט גולמי בהמשך, מה שגלום כבר כיום במידת אופטימיות גבוהה מאוד "בקונצנזוס" מחירי הנפט. בהתאם לכך, החוזים העתידיים צופים ירידה מסוימת במחיר הנפט בטווח הבינוני".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים