שיתוף
תגובות
בריאות » כושר ואיכות חיים » רעידות אחרי אימון? ייתכן וזה מצריך בדיקה
כושר ואיכות חיים
יש תופעות נורמליות אחרי אימון מאומץ, או לאחר שלא התאמנתם זמן רב, אך חשוב לשים לב לתופעות חריגות ומתמשכות ייתכן ואתם צריכים לפנות להסתכלות רפואית
אדם עושה כושר עם ילדו | | צילום: Kuznetsov Dmitriy, שאטרסטוק

אצנים ורצים רבים מעידים כי אחרי ריצה מאומצת יתכן כי תחושו בערעור היציבות ובתחושת דלדול שעלולות למי שלא מודע לכך, לדאגה רבה, זה יכול לקרות מכמה סיבות, אך בדרך כלל זה לא אמור להוות גורם לדאגה.

ובכל זאת, חשוב לדעת מה ההבדל בין מה נורמלי לבין מה שלא. במקרים מסוימים, רעד לאחר התעמלות עשוי להצביע על בעיה חמורה יותר. זה נכון במיוחד אם הרעידות שלך נמשכות זמן רב לאחר האימון.

מה יכול לגרום לרעידות לאחר אימון?

מכיוון שישנם כמה סיבות אפשריות לרעידות לאחר פעילות גופנית, חשוב לשים לב לכל תסמינים אחרים. שים לב להרגלים שלך לפני האימון ובמהלכו. זה עשוי לעזור לך לאתר את הסיבה מאחורי הרעידות לאחר האימון.

בואו נסתכל מקרוב על חמש מהסיבות הנפוצות ביותר לרעידות לאחר שעבדתם.

1. עייפות שרירים

עייפות שרירים היא סיבה שכיחה לרעידות לאחר פעילות גופנית.

במהלך פעילות גופנית, מערכת העצבים המרכזית שלך (CNS) מפתחת יחידות מוטוריות כדי לכווץ את השרירים שלך. יחידה מוטורית מורכבת מנוירון מוטורי וסיבי שריר.

האותות מהיחידות מוטוריות מספקות כוח לשרירים שלך. אך ככל שאתה מתאמן זמן רב יותר, כך האותות הללו מאטים והופכים פחות אינטנסיביים. שינויים אלה יכולים לגרום לשרירים שלך להתחלף במהירות בין כיווצים להרפיות, וכתוצאה מכך נוצר רעד טבעי בהחלט.

סימנים אחרים לעייפות שרירים כוללים: חולשה, כאב, ורמות אנרגיה נמוכות

אם יש לך עייפות שרירים, זה בדרך כלל אומר שעבדת את השרירים שלך עד למקסימום. זו הסיבה שאתה נוטה יותר לפתח עייפות אם אתה מאתגר את עצמך באימון קשה יותר. אבל לפעמים יתכן שדחפת את עצמך חזק מדי. ולכן אם אתם סובלים מכאבים או שאינכם מסוגלים לסיים את האימון, נסו להפחית את עוצמת האימון ולמתן את העוצמה.

2. החזקת שריר במצב סטטי

רעד יכול לקרות כשאתה שומר על שריר במצב אחד לאורך זמן, למשל באימון סטטי מאומץ.

הסיבה לכך היא בשל פעילותן של אותן יחידות מוטוריות. חלק מהיחידות המוטוריות בשרירים שלך משמשות רק לתנועות חזקות. כאשר אתה מחזיק שריר במקום זמן רב, יחידות מוטוריות אלה מופעלות על מנת לספק כוח רב יותר. זה יכול לגרום לרעידות.

בדרך כלל, תוכלו לחוות את הרעידות בשרירים שעובדים עליהם, במהלך האימון. אותו דבר עשוי לקרות כשאתה מרים ומחזיק משקולת כבדה.

3. סוכר בדם נמוך

השרירים שלנו משתמשים בגלוקוז לצורך אנרגיה. כשאנחנו מתאמנים, רמות הגלוקוז שלך יכולות להתרוקן, במיוחד אם אנחנו מתאמנים בקצב נמרץ או לתקופה ארוכה. זה עלול להוביל לסוכר בדם נמוך, הידוע גם בשם היפוגליקמיה .

ללא אנרגיה מספקת, השרירים שלנו עשויים להתחיל לרעוד. ובנוסף אנחנו עלולים לחוות, עייפות, רעב,כאב ראש, סחרחורת, בלבול, נִרגָנוּת, חולשה, פעימות לב מהירות.

4. התייבשות

שמירה על לחות חשובה לשמירה על איזון רמות האלקטרוליטים בגופינו. האלקטרוליטים שולטים בתפקוד העצבים והשרירים שלך.

עם זאת, ביצוע פעילות אינטנסיבית יכול לגרום לך להזיע הרבה ולאבד הרבה נוזלים. אם אתה מזיע יותר מדי ומתייבש, אתה עלול לחוות עוויתות בשרירים והתכווצויות. וזה עשוי להרגיש כמו רעד.

תסמינים אחרים של התייבשות יכולים לכלול עייפות, צמא, שתן כהה, הפחתת שתן, כאב ראש, סחרחורת, חולשה, בלבול.

5. צריכת קפאין גבוהה

אנשים שאוהבים לשתות קפה, משקאות ספורט או תוספי מזון לפני האימון לפני פעילות גופנית. משקאות אלה מכילים קפאין, אשר יכול לעזור לכם להעביר את האימון, צריכים להיזהר מצריכת יתר, מאחר שזה עשוי לגרום לעצבנות.

רעד בגלל קפאין משפיע לרוב על הידיים והגפיים, ועלול להשפיע גם באברים אחרים. בנוסף, צריכת יתר של קפאין עלולה לגרום גם לדופק מהיר, סְחרחורת, נדודי שינה, בחילה, שלשול, לחץ דם מוגבר.

במידה ואכן אתה חווה רעד, נסה את הטיפים הבאים כדי להפחית את הרעד:

מנוחה – שרירים לרוב רועדים מכיוון שהם עבדו יתר על המידה. אם אתה מרגיש רעד חזק הימנע מהמשך האימון, ותן לשרירים שלך לנוח במקום, לאכול ארוחה בריאה, תדלק את השרירים על ידי אכילת ארוחה שלאחר האימון . התמקדו בפחמימות בכדי לחדש את מאגרי הגלוקוז והחלבון לתיקון השרירים.

בנוסף, לשתות מים – הקפד לייבש מהר ככל האפשר כדי להחזיר את רמות האלקטרוליטים ולהחזיר את רמת הנוזלים שלך בגוף.

למתוח- מתיחה לאחר אימון עשויה לעזור לשחרר את השרירים ולהפחית עוויתות, כאבים והתכווצויות.

התאמן בהדרגה – הגדל את משך האימון או את עוצמתו במרווחים קטנים. זה עשוי לסייע במניעת טלטולים ופציעות.

אכלו ארוחה לפני האימון – תן לגופך מספיק דלק לפני שתתחיל להתאמן. צרכו ארוחה שעתיים עד שלוש שעות לפני האימון.

הגבל או הימנע מקפאין – אם אתה רגיש לקפאין, צמצם אותו או הימנע ממנו לפני פעילות גופנית.

להתחמם ולהתקרר – לפני האימון, התחמם כדי להכין את השרירים לתנועה. התקרר כשסיימת לקדם החלמה ולהפחית כאב ועייפות.

הכן מראש ארוחה שלאחר האימון – אם מכינים ארוחה מבעוד מועד, תוכלו לתדלק את השרירים במהירות ובקלות לאחר שתסיימו להתאמן.

הידרציה לפני, במהלך ואחרי האימון – שתיית נוזלים לאורך כל היום יכולה לעזור להפחית את הסיכון להתייבשות. הגדל את צריכת הנוזלים אם אתה מתאמן בחוץ במזג אוויר חם, או אם אתה עושה אימון מאומץ.

מתי אכן אתה נדרש לקבלת טיפול רפואי? ברוב המקרים, רעד לאחר האימון אינו רציני. אך אם אתה מבחין באחת מהתופעות הבאות, פנה לעזרה רפואית: רעד ממושך ושאינו פוסק, קשיי נשימה, סחרחורת, הקאה או התעלפות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים