שיתוף
תגובות
צרכנות » רשת 'רמי לוי' מפלה חרדים מקניות האונליין
בדיקת 'בחזית'
ברקע הטענות לאפליה לכאורה ב'שופרסל' על רקע מגזרי ניסינו להזמין קנייה למשרדי המערכת במגדלי ב.ס.ר. באמצעות "רמי לוי באינטרנט" וגילינו שהחברה מפלה עיר שלימה
סניף רמי לוי בגוש עציון | צילום: shutterstock

סערת עצירת הפעילות של אתר קניות האונליין 'ישיר למהדרין' בשל טענות לאפליה על רקע מגזרי, הרימו לא מעט גבות במגזר החרדי, אך השאלה העיקרית שעלתה עם הסרת האתר מהאוויר היא "מה החלופה?".

שיטוט מהיר באתר האונליין של רשת הקמעונאות 'רמי לוי' מגלה כי האתר מספק שירותי הזמנה באונליין ומשלוחים עד הבית, ברוב אזורי הארץ – אך העיר בני ברק הוחרגה מהשירות.

בשיחה עם בכיר ב"רמי לוי" נמסר ל'בחזית' כי הסיבה לכך שהרשת אינה מספקת משלוחים לעיר החרדית נעוצה בעובדה שרוב המבנים בעיר ישנים ונטולי מעליות, מה שהופך את מלאכת השילוח ואספקת המוצרים לקשה מאוד ובמקרים מסוימים אף ללא רווחיות.

עוד בנושא:

רמי לוי לא לבד. אפליקציית המזון המהיר 'וולט' חסומה אף היא לבני-ברקים, שמשתמשים בשירותיה של המתחרה 'תן ביס'

אלא שמבדיקת 'בחזית' עולה, כי הטיעון לפיו 'רמי לוי' אינו מספק שירותי אונליין לתושבי בני ברק הינו בשל חוסר במעליות – שקרי לחלוטין. ניסיון להזמין משלוח לאחת השכונות הוותיקות בעיר בת-ים, שבנויה כולה ללא מעליות, נענה בשמחה על ידי אתר קניות האונליין של 'רמי לוי'.

בדיקה נוספת שערכנו, כלל ניסיונות להזמין מוצרים לשני בניינים צמודים הנמצאים באותו רחוב – אך משויכים לרשות מקומית שונה. המדובר ברחוב יהודה הנשיא, שחציו נמצא בשטחה המוניציפלי של העיר רמת גן וחציו השני נמצא בשטחה המוניציפלי של העיר בני ברק. לרחוב יהודה הנשיא ברמת גן האתר מאפשר שילוח, אך לתושבי רחוב יהודה הנשיא בבני ברק השירות חסום.

האזור היחיד בבני ברק בו הצלחנו 'להשיג' את שירותי האונליין של 'רמי לוי' היה ברחוב בן גוריון, שבחלקו שנוי במחלוקת לגבי שיוכו המוניציפלי. ואם חשבנו שסוף סוף מצאנו בני ברקים (מאזור לא חרדי) שעשויים להנות ממחירי 'רמי לוי' המוזלים? לבניין הפינתי הצמוד ביותר, שברחוב עלי הכהן, כבר לא הצלחנו להשיג את שירותי 'רמי לוי'. בפנייה הבאה אגב, השירות זמין שכן מדובר ברמת גן.

"ברחוב שלי 'גולומב' צד אחד (המספר הזוגי) זה ר"ג, והצד השני (האי זוגי) בבני ברק", מספר ל'בחזית' תושב העיר, "אני מזמין כי אני עוד עובד עליהם שזה רמת גן".

יש לציין כי 'רמי לוי באינטרנט' איננה החברה היחידה המונעת את שירותיה מתושבי העיר החרדית בני ברק. כך למשל, אפליקציית הזמנת המזון המהיר 'וולט' חסומה אף היא לבני-ברקים שמשתמשים בשירותיה של אפליקציית 'תן ביס' המתחרה. עם זאת, 'וולט' כן מספקת שירותים לשכונות 'פרדס כץ' ו'קרית הרצוג' הצמודים לרמת גן, למרות שיוכן של השכונות לרשות המוניציפלית בני ברק.

חבר מועצת העיר בני ברק, יעקב וידר, מסר ל'בחזית' כי הוא שוחח על כך "לא מזמן עם רמי לוי והוא אמר לי שהם עובדים על זה והם מתכוונים להגיע גם לבני ברק".

אין משלוחים לבני ברק | צילום: מסך

פנינו לבקש את תגובתו של רמי לוי, אך היא טרם התקבלה – לכשתתקבל נפרסמה.

הצטרפו ועקבו אחר

5 תגובות

  1. כקונה קבועה ב"רשת הסודית לחרדים" אני נשארתי ללא אפשרות לקנות מוצרים לביתי במשלוח !
    אני בטוחה שאני כותבת בשם משפחות רבות ובמיוחד התלויים מסיבת גיל בריאות בידוד וכד' במשלוח כמעט כל מזונם!!
    ברשת רמי לוי פורסם שתהיינה אריזות ירקות בפיקוח שארית לשמיטה. בקניות באונליין יש מכירה של ירקות בהיתר מכירה בלבד!!
    (בנוסף במשך כל התקופה שאני מזמינה מרמי לוי אונליין אף פעם אין חלק מהירקות ב 90 אג' לקג' כמו שיש בסניפים .תמיד המחיר לירקות זהים באונליין גבוה ב200% עד 400% !- גם נקודה למחשבה לעורכי הדין..)
    ומה בדבר כל הנקודות שצבר הציבור החרדי בכל כרטיסי האשראי -ויזה דיינרס לייפסטייל ואשמורת שכל הציבור החרדי אינו יכול ליהנות מהם? הכל במסעדות לא כשרות, מלונות בארץ ובחול וטיולים עם חילולי שבת!
    ומה עם כל פעילות העמותות לאזרחים ותיקים בכל ערי השדה שחרדים מנועים להשתתף בהם- לא מדובר בישובים החרדים!!
    מנין צצה אותה רשעות כשמצב האפליה הפוך!!
    בתקופת הקורונה הצטופפנו במתנ"ס החרדי בגלל שגם מתעמלות חילוניות באו להתעמל איתנו-אף אחד לא גרש אותן!!גם לא כשבאו לקנות ב"יש"….או בכל צרכניה חרדית….
    מי יקום עם כמה תביעות על האפליה שלנו???
    מי יקום מהציבור שלנו להגיש תביעות נגדיות?!
    יש אינסוף תחומי אפליה שבאמת אין ליהודי חרדי תיקון- בעוד שאף אחד לא מנע עד כה מאף חילוני להזמין בישיר למהדרין!!!

  2. לא רק בני ברק.

    גם ישובי בנימין והבקעה.

    למרות שיש לנו פה את רמי לוי בשער בנימין, וגם באזור התעשייה מישור אדומים, אי אפשר לעשות משלוחים דרך האינטרנט.

    לאף אחד מהישובים פה. לא לחילוני, לא לדתי ולא לחרדי.

  3. חוצפה! כל הכבוד על התחקיר!
    בני ברק משלמת מיסים בדיוק כמו תושב תל אביב, כנ"ל למע"מ ארנונה

    יש חובות ויש זכויות – תושב בני ברק יהנה גם מהזכויות שלו לגור במדינה

    1. עיר חרדית שלמה לא נותנת טיפים כמעט בכלל!! ויש להם רק תלונות וחוצפה. תשתיות ישנות בלי מעליות אין גישה לשום דבר. צפיפות יותר מהודו. לא מאמין שיש שליחים שעובדים עדיין בעיר הזאת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים