שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "שקט של 5 שנים לאחר המבצע תיחשב להצלחה"
ראש אגף המבצעים
האלוף אהרון חליוה: "חמאס רוצה הפסקת אש מהיום הראשון. הארגון החשיב לעצמו את הירי לירושלים כהישג תודעתי, ואחרי 48 שעות הוא הבין את המחיר"
תגיות: ,
אהרון חליוה | צילום: דובר צה"ל

ראש אגף המבצעים בצה"ל אלוף אהרון חליוה התייחס היום בראיון ל'כאן חדשות' להפלת המל"ט שחדר לישראל מגבול לבנון: "אנחנו עדיין לא יודעים מי שיגר את המל"ט. אנחנו יכולים להעריך ובוחנים מספר אפשרויות. אנחנו לא יודעים אם המל"ט היה חמוש, הוא נפל במקום מורכב. אנחנו נגיע למי ששיגר אותו ונבוא איתו חשבון. על פי מה שראיתי בתחקיר הראשוני, זה נראה שהוא הגיע מכיוון סוריה. אני לא אופתע אם בקצה התהליך נמצא טביעות אצבע איראניות".

האם צה"ל טעה בהערכות של כוונת חמאס לפני המבצע, כאילו יעדיף עיד אל פיטר שקט? "אני חושב שמי שטעה בזה יותר מכולם זה סינוואר ודף הם העריכו שהם ירו על ירושלים וזה לא יגמר בתגובה כזאת של מדינת ישראל. אני לא הערכתי שהם יירו על ירושלים". מה מבחינת צה"ל יחשב להצלחה? "תקופת שקט מינימלית של 5 שנים לאחר המבצע תיחשב להצלחה".

בראיון ל'חדשות 12' אמר: "חמאס רוצה הפסקת אש מהיום הראשון, המציאות שהייתה בדרום לא תחזור. הארגון החשיב לעצמו את הירי לירושלים כהישג תודעתי, ואחרי 48 שעות הוא הבין את המחיר, ובכל שנייה היה שמח אם ישראל הייתה נוצרת את האש, יש לנו שעון לחימה ככל שיידרש", הדגיש חליוה.

האלוף חזר על כך ש"מה שהיה הוא לא שיהיה. ירי לעבר מדינת ישראל הוא בלתי נסבל". לדבריו: "מה שהשגנו בצוק איתן ב-50 יום הצלחנו להשיג עכשיו ב-50 שעות. המציאות הביטחונית אחרי המבצע תהיה אחרת לגמרי".

בתוך כך, דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן, התייחס הערב (שלישי) לתקיפות ברצועת עזה ואמר כי "תקפנו מעל ל-120 מטרות ב-24 שעות האחרונות, 75 מתוכן מחצות. גם בשעות האחרונות אנחנו מתמקדים בשכונת רימאל. תקפנו מעל 10 עמדות שיגור רקטיות גם תת קרקעיות וגם על קרעיות ושתי חוליות של פעילי נ"ט. אנחנו מתכוננים ללילה עוצמתי שבו גם עתידים להמשיך להתעסק בפרוייקט המטרו וגם באיזורים גיאוגרפיים חדשים".

זילברמן התייחס לירי מוקדם יותר ברמאללה: "יש הפס"ד של 1500 אנשים מתחת לגבעות, ומהשטחים הגבוהים נפתחים לפחות משני כיוונים זרועות של קלצ'ניקוב שיורות שפוגעות גם בכוחות. נפצעים שם קצינה וחייל, יש שם הרבה כוחות שמטפלים בהפס"ד הזה, החיילים הודחו וגם ביצעו ירי לכיוון הרגליים. אנחנו היינו מאוד מאופקים עד לירי החי, שלא היה קשור להפס"ד ולכן הגבנו בדרך אחרת. האירוע שמתגלגל עכשיו זה אירוע שההפס"ד שלו מתרחש ברגעים אלו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים