שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מסוף השבוע הבא התלמידים יחזרו לשגרה
"בודקים ולומדים"
כדי למנוע בידודים וסגירת כיתות לימוד במוסדות הלימוד בשל התפרצות האומיקרון הוחלט כי התלמידים יערכו פעמיים בשבוע בדיקות קורונה ביתיות – בימים ראשון ורביעי
ראש הממשלה בנט והשר הורוביץ במסיבת העיתונאים | צילום: קובי גדעון לעמ

תכנית "בודקים ולומדים" לשינוי מתכונת הבידודים במערכת החינוך יוצאת לדרך ותיכנס לתוקף ביום חמישי בשבוע הבא. את התוכנית הציגו היום (חמישי) ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון בהצהרה לתקשורת.

בהצהרה שנשא אמר ראש הממשלה בנט כי "אני קשוב למצוקה, אבל אנחנו נזהרים מאוד בכל מה שקשור לבריאות הילדים שלנו. לכן חיכינו לראות מה קורה במקומות אחרים בעולם, שנמצאים בשיא הגל. וידאנו, ואנחנו ממשיכים לוודא, שאנחנו על קרקע בטוחה מבחינת סיכוני האומקירון לילדים.

"בימים האחרונים קיימתי דיונים יסודיים עם אנשי מערכת הבריאות ומערכת החינוך וגם עם שורת מנהלי בתי חולים לילדים, במטרה לראות איך אפשר להחזיר את הילדים ללימודים, אבל לעשות את זה באופן בטוח ובזהירות".

גם שרת החינוך הד"ר יפעת שאשא ביטון נשאה דברים בהצהרה ולפיה "ביטול הבידודים לילדים הבריאים והחזרתם לרצף חינוכי בבתי הספר הם הדבר הנכון ביותר בעבורם, עבור צוותי החינוך וגם עבור ההורים שבשבילם זו הקלה עצומה.

"קיבלנו החלטה אמיצה בממשלה, לחיות לצד הקורונה. וביטול הבידודים לילדים זה צעד חשוב לחינוך, הכי קל היה לסגור את מערכת החינוך אבל החובה שלנו היא להציל כל ילד וילדה שחוו שנתיים מורכבות, ואת המצוקות החברתיות והרגשיות שלהם אנחנו חווים ביתר שאת במערכת – באלימות, במצוקות חברתיות ורגשיות, בהפרעות אכילה, בהפרעות נפשיות, ובשביל לתת להם את המענה הראוי וההולם אנחנו חייבים לשמור עבורם על יציבות ועל שגרה".

כדי למנוע בידודים וסגירת כיתות לימוד במוסדות הלימוד בשל התפרצות האומיקרון הוחלט כי התלמידים יערכו פעמיים בשבוע בדיקות קורונה ביתיות – בימים ראשון ורביעי טרם היציאה למוסד הלימודים. תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית: יגיע למוסד החינוכי לשגרת לימודים רגילה.

תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית: לא יגיע ללימודים וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית – התלמיד ישוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת חיובית – התלמיד יבצע חמישה ימי בידוד מלאים עד להחלמה (בכפוף לבדיקות ביתיות בימים 4 ו-5 ולתוצאה שלילית בשתיהן, על פי הנוהל הרגיל).

תלמידים שנחשפו לתלמיד מאומת לא יידרשו עוד להיכנס לבידוד. יודגש: תלמידים עם תסמינים נדרשים שלא להגיע ללימודים ולהיבדק בבדיקת אנטיגן ביתית. כמו"כ ערכות בדיקה ביתיות יחולקו מעת עת לכלל התלמידים – ללא תשלום.

המתווה החדש יוחל על תלמידים בכל הגילים במוסדות החינוך הבאים: גני הילדים לרבות פעוטונים, בתי ספר יסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים, ישיבות ופנימיות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים