שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "תצטרף לממשלה ונגביל את כהונת נתניהו"
החרדים לסער
על פי ההצעה, מפלגות הימין והחרדים ייקבעו מראש תאריך סיום לכהונת נתניהו ותהיה קביעה מראש והכרזה פומבית שלאחריו כל המפלגות הללו לא יישבו יותר תחתיו
תגיות:
גדעון סער | צילום: אתר הכנסת

ראשי מפלגות הימין והמפלגות החרדיות בודקים מתווה שנועד לשכנע את יו"ר תקווה חדשה גדעון סער להצטרף לקואליציה בראשות בנימין נתניהו. ב'כאן רשת ב' דווח כי המתווה כולל קציבה ותחימה של כהונת נתניהו.

על פי המתווה, ייקבע מראש תאריך סיום לכהונת נתניהו כראש ממשלה – בין שנתיים לשלוש, ויוכרז מראש על ידי ראשי הציונות הדתית, ימינה, ש"ס ויהדות התורה שזוהי כהונתו האחרונה. נוסף על כך, תהיה קביעה מראש של תאריך והכרזה פומבית שלאחריו כל המפלגות הללו לא יישבו יותר תחת נתניהו.

עוד ייקבע כי הדבר יגובה בחקיקת חוק הגבלת כהונה שיגביל את משך כהונת ראשי הממשלה בישראל וייקבע שבמצטבר זו תהיה הקדנציה האחרונה של נתניהו בתפקיד. עם המתווה הזה יגיעו ראשי המפלגות לסער ויבהירו לו שבכניסתו לממשלה ובקבלת המתווה, הוא זה שיביא לתחימת כהונת נתניהו וגם לסיומה.

בניסיונות לצאת מהמבוי הסתום ייפגש היום נתניהו עם שני המוקשים המשמעותיים ביותר בדרך להרכבת הממשלה: יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ימינה נפתלי בנט.

בכירים בליכוד שצוטטו ב'ידיעות אחרונות' מודים כי נתניהו נמצא בנקודת פתיחה רעה. "סמוטריץ' יכול למנוע הקמת ממשלת ימין בגלל הבטחה מטופשת לא לשבת עם הערבים. זה יתנקם בו אם הוא יגרור אותנו לעוד בחירות", אמר גורם בכיר בליכוד. "ועם בנט אנחנו בכלל לא יודעים אם הוא איתנו או שהוא סגור כבר כראש הממשלה עם לפיד".

לאור המצב המורכב, טוען גורם בליכוד כי אופציית הנשיאות עבור ראש הממשלה נתניהו לא ירדה לחלוטין מהפרק. לדבריו, בליכוד קיים שיח פנימי ושקט על האפשרות שאם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה אז תהיה היתכנות להציע לנתניהו את מוסד הנשיאות בהתאם לשינויי חקיקה, ובכך ייחלץ הפקק שמונע הרכבת ממשלה. "ברור לכולנו שאם נתניהו יזוז אז לא יהיו בחירות חמישיות", אמר הגורם. "נתניהו דחה על הסף אפשרות כזו בעבר, אבל כיום כבר אין הכחשה חד־משמעית למהלך כזה".

על פי הדיווח של יובל קרני, למרות שאין עוד מו"מ קואליציוני, והסיכויים להקמת ממשלה עדיין נראים נמוכים, צוות המו"מ של הליכוד כבר גויס והוא יכלול את יו"ר הכנסת יריב לוין ואת עורכי הדין יעקב אטרקצ'י ומיכאל ראבילו. בליכוד גם חושבים על האופציה של חיפוש עריקים ממפלגות אחרות, אלא שאפשרות זו נראית כרגע כמעט בלתי אפשרית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים