שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » אבו מאזן הודיע על דחיית הבחירות ברש"פ
בגלל ישראל
אבו מאזן אמר כי "ישראל העבירה היום אלינו מסר לפיו אין לה תשובה לגבי הבחירות בירושלים". בארגון הטרור חמאס, תקפו את ההחלטה לדחיית הבחירות
יו״ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע הלילה (חמישי) על דחיית הבחירות לפרלמנט הפלסטיני, שאמורות היו להתקיים בחודש הבא. בנאומו בפתח פגישת הנהגת פתח ברמאללה, האשים את ישראל בסיבת דחיית הבחירות, בטענה כי סירבו לאפשר לקיים את הבחירות בירושלים.

אבו מאזן אמר כי "ישראל העבירה היום אלינו מסר לפיו אין לה תשובה לגבי הבחירות בירושלים כיוון שעוד לא הוקמה ממשלה בישראל. משמעות התשובה הישראלית היא שהם לא מאפשרים לנו לקיים בחירות בירושלים". לדבריו, "פנינו לגורמים רבים ועד עתה לא הגיעה תשובה. ביקשנו מהאירופים תשובה מפורשת וזו לא הגיעה במשך ימים, עד שלבסוף אמרו לנו כי 'הישראלים לא יאפשרו בחירות בירושלים'. שאלתי את ישראל אם היא מחויבת להסכמים, והיא ענתה שכן. אבל יש התחייבויות כתובות ביננו לבינכם, לא נלך לבחירות ללא ירושלים", הבהיר.

ארגון הטרור חמאס, שנציגיו לא השתתפו בדיון, תקפו את ההחלטה לדחיית הבחירות. בהודעת הארגון נכתב כי "מדובר בהחלטה שסותרת את הקונצנזוס הלאומי ובאה בניגוד לסיכומים בדיאלוג לקהיר. אנחנו מטילים את האחריות המלאה ואת ההשלכות לדחיית הבחירות על יו"ר הרשות אבו מאזן והפת"ח". רשימה נוספת בבחירות הצהירו: "אנחנו דוחים את ההחלטה של אבו מאזן ומדובר בצעד שגוי שתורם לפיצול הפלשתיני".

כזכור אמש התפרסם כי בצה"ל נערכים לאירועים שיתפרצו כתוצאה מהכרזת ביטול הבחירות, תוך התפרעויות ושימוש באלימות שיהפכו מהר לטרור נגד ישראל. השבוע העלו בישראל את רמת הדריכות בפיקוד מרכז, והרמטכ"ל אישר תגובות לתרחישי קיצון, זאת לאחר שבאגף המבצעים והפיקוד הציגו בפניו דרכי פעולה לפי דרגות הסלמה שונות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים