שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » אבו מאזן הזמין את שקד, היא סירבה ותקפה
"מכחיש שואה"
בתגובה לדברים ולסערה שהתחוללה ברשת בעקבות הזמנת אבו מאזן, השיבה השרה שקד תוך זמן קצר בשלילה ותקפה: ״‏לא יקרה. ‏לא אפגש עם מכחיש שואה שתובע את חיילי צה״ל"
יו״ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ביקש אמש במהלך פגישתו עם חברי מרצ שיעבירו מסר לשרה איילת שקד כי הוא מעוניין לפגוש אותה. "תגידו לשקד שאני רוצה לפגוש אותה. למה פוחדים לדבר איתי?", כך צוטט.

אבו מאזן אף אמר "שתבוא ותגיד כל מה שהיא רוצה ואני אקשיב. אני יודע שיש לה דעות מאוד קשוחות אבל אפילו אם נסכים על אחוז אחד זו תהיה התקדמות".

אלא שעל פי הדיווחים לא רק את שקד הזמין אבו מאזן, גם את ראש הממשלה נפתלי בנט אמר שהיה מעוניין לפגוש: "אנחנו יודעים שלא יהיה משא ומתן מדיני אבל בואו ניפגש ונדבר על מה שאפשר, גם אם לא נסכים על כלום".

בתגובה לדברים ולסערה שהתחוללה ברשת בעקבות הזמנת אבו מאזן, השיבה השרה שקד תוך זמן קצר בשלילה ותקפה: ״‏לא יקרה. ‏לא אפגש עם מכחיש שואה שתובע את חיילי צה״ל בהאג ומשלם לרוצחי יהודים".

בהמשך הוסיף סמוטריץ: "ועכשיו ברצינות: הממשלה הזו גורמת נזק אסטרטגי אדיר. אחרי שהפך לפרסונה נון-גרטה בזירה הבינלאומית, השותפים של בנט ושקד החזירו את אבו מאזן לחיים והפכו אותו שוב לשחקן רלוונטי, ועכשיו בפוליטיקה בינלאומית מתוחכמת הוא מציג את עצמו כשוחר שלום ואותנו כסרבנים שוחרי מלחמה. מה נהיה ממך איילת?"

סמוטריץ הוסיף: "למרבה הצער, עם ממשלת השמאל הזו שנשענת על תומכי הטרור בתנועה האסלמית, אבו- מאזן בהחלט יכול להיות אופטימי. וזו סיבה רצינית מאוד לדאגה בצד שלנו".

חבר הכנסת אופיר כץ הגיב לשקד: "אבל מה כן קורה? קואליציה עם תומך בחקירת חיילי צה״ל בהאג, עם מפלגה שמחבקת רוצחי יהודים וקוראת למחבלים לוחמי חופש, עם חברי כנסת שקוראים לשחרור טרוריסטים מבצעי לינצ׳ים ביהודים, ועם חברת כנסת שמבזה את הצפירה וזכרון השואה. את מביכה".

גם ח"כ יריב לוין הגיב: "איילת – שכחת להוסיף, אבל כן אמשיך לשבת בממשלת שמאל ששריה הבכירים זוחלים אל מכחיש שואה שתובע את חיילי צה״ל בהאג ומשלם לרוצחי יהודים. לא נשכח את החלק הגדול שלך בקיום הממשלה המסוכנת הזו".

כזכור, אמש נפגשו יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ויו"ר סיעת מרצ ח"כ מיכל רוזין נפגשו הערב במוקטעה ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס.

במהלך הפגישה התייחס יו"ר הרשות אבו מאזן לסוגיית השלום, ואמר כי "עלינו להתחיל ליייצר צעדים בוני אמון". לדבריו, על ישראל "להוכיח שאנחנו מתכוונים לעשות שלום, ולאפשר לי לשמור על התקווה של העם הפלסטיני. כי אם נאבד את התקווה, נאבד את העתיד".

בפגישה הודה אבו מאזן לשר הבריאות הישראלי על הסיוע בנושא הקורונה, ואמר כי "אנחנו חיים יחד. כשהפלסטינים יהיו חופשיים מקורונה, הישראלים יהיו חופשיים ולהיפך". עוד הוסיף, כי הוא מזמין את כל שרי הממשלה הישראלית החדשה להגיע להידברות במוקטעה. "לא חייבים להסכים, צריך לדבר", אמר.

השר ניצן הורוביץ אמר לאבו מאזן כי בעיניו תפקידה של מרצ בממשלה היא לחתור להסכם שישמור "על פתרון שתי המדינות בחיים. לא לתת לו להיעלם, ולא לחבל בסיכוי להגיע אליו בעתיד, כי אין אף פתרון אחר".

הורביץ הוסיף ואמר, כי במרצ "מאמינים שאין מקום לצעדים חד צדדיים שיפגעו בסיכוי ליישם את פתרון שתי המדינות. לא התנחלויות חדשות, לא מאחזים לא חוקיים, ולא אלימות של גורמים קיצוניים בקרב המתנחלים".

שר הבריאות הוסיף והבהיר: "חובתי, חובתנו לקדם את העשייה המשותפת. הגענו היום כדי לבנות מחדש ערוץ ישיר וקבוע בנינו, ולתת 'בוסטר' לשיתוף הפעולה".

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' אמר ליו"ר עבאס: "אנחנו כאן כדי לקדם את פתרון שתי המדינות. להגיד שאתם הפרטנר שלנו. העתיד חשוב, אבל עלינו קודם כל לפעול כדי להפוך את הווה ליותר טוב ובשביל זה צריך שיתוף פעולה בין המשרדים והממשלות".

יו"ר סיעת מרצ ח"כ מיכל רוזין התייחסה לכך שהביקור נעשה באופן מכוון בצורה פומבית, והבהירה כי הביקור לא הוסתר, "להיפך באנו בגאווה. נעשה כל מה שצריך כדי לקדם את פתרון שתי המדינות כדי לבנות את היסודות המעשיים לשלום".

מהליכוד נמסר בתגובה: "שר הבריאות הורוביץ עוזב את קבינט הקורונה בשיא של תחלואה ותמותה כדי לבקר את אבו מאזן".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. אני מאד מעריך אותך איילת שקד שאת מסרבת להיפגש עם תובע חיילי צהל בבית דין בהאג. יפה. אם כך למה את יושבת בממשלה עם מר ץ שגם הם שמחים שתבעו את החיילים בהאג. והם שמחים להיפגש עם מכחיש שואה. מה הצביעות הזאת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים