שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אביו של הלוחם שנפצע: "תקלה גדולה של הצבא"
מפקדו עדכן במצבו: "הוא עדיין מאושפז בטיפול נמרץ ומצבו קשה עד אנוש", אביו של הלוחם הלין: "למה הבן שלי צריך להגיע לבית חולים בגלל הפגנה?"
סמ"ר בראל שמואלי | צילום: משטרת ישראל

יוסי, אביו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי שנפצע אמש במהלך האירועים בגבול רצועת עזה, הגיב היום (ראשון) בריאיון לגל"צ, על פציעת בנו: "זו תקלה גדולה של הצבא. ממתי אסור לירות בהם? הם באו להרוג אותו. למה הבן שלי צריך להגיע לבית חולים בגלל הפגנה?".

מוקדם יותר, סנ"צ ק', מפקדו של בראל התראיין ברדיו -103FM ועדכן במצבו: "הוא עדיין מאושפז בטיפול נמרץ ומצבו קשה עד אנוש, אנחנו מקווים לבשורות טובות ולישועות", אמר בראשית דבריו, "בהזדמנות זו, אני מבקש מהמאזינים להתפלל לרפואתו של בראל בן ניצה, שבעזרת השם יקום ונוכל להיות במצב אחר היום".

הוא פירט על ההיערכות של היחידה לאירועים בדרום, והסביר ב-103FM: "היחידה נערכה בגזרת החטיבה צפונית באוגדת עזה לפעילות נגד מפירי סדר, ידענו על ההפגנה הצפויה, ונערכנו לזה כמו שאנחנו עושים הרבה זמן".

סנ"צ ק', מפקד יחידת המסתערבים בדרום, ציין כי "מזה מספר שנים שהיחידה מבצעת את הפעילות שם ככוח שובר שווין בגזרת הגדר, על מנת לפגוע ממפירי סדר, מפגינים ומחבלים, ולמנוע את חדירת הגדר לכיוון היישובים".

"מדובר ביחידה מיוחדת, שיש בה אמצעים שוברי שוויון כולל צליפה", סיפר מפקד יחידת המסתערבים בדרום, "בראל היה צלף ביחידה, והוא נורה ע"י מחבל כאשר הכוחות התמקמו בעמדות. הוא נפגע בראשו, קיבל טיפול רפואי מהיר ופונה לבי"ח סורוקה". הקצין הבכיר ציין כי הירי בוצע דרך חרך ירי בגדר באזור החטיבה הצפונית, שם הכוחות היו ממוקמים".

"אני לא יכול להתייחס כרגע לעומק על האירועים, כי הנושא נמצא בתחקיר וברגע שנבין את הלקחים נפיק אותם ונבצע את זה בצורה מסודרת עם הצבא. בכללי, בראל נפגע מכדור בראש, באותו רגע פונה מהר לבי"ח וכרגע מאושפז".

"עשינו עשרות ומאות פעילותיו כאלה בגדר", הסביר, "בסיטואציה הזו נפגענו, זה לא היה לטובתנו, אבל מבחינת הכוח אנחנו ערוכים כיחידה לכל המצבים, כולל לזריקת מטענים ולירי צלפים". הוא נשאל האם המחבל כבר נעצר, והשיב: "הנושא נמצא כעת בטיפול צה"ל, אני לא יכול להתייחס לזה לעומק".

"האירוע של אתמול היה חריג, אנחנו לא רואים בשגרה אירוע בו מחבל חמוש עם נשק נמצא בתוך ההמון", הדגיש, "זה לא משהו שמתרחש בשגרה בהפרות הסדר שאנחנו מכירים, וגם התעוזה העזות והתעוזה שלהם להגיע עד הלוחם עם נשק".

לשאלה האם ישנה עלייה בהפרות הסדר, השיב: "הפרות הסדר, כמו שאתם מכירים, יש עליות וירידות – זה בהתאם למצב. מבחינת התקופה האחרונה, הייתה ירידה דווקא משומר החומות ששם גם פעלנו בגזרה, הייתה ירידה וכרגע עלייה לאור האירוע אתמול".

סנ"צ ק' נשאל על הסיכום שהושג עם חמאס, על אופן העברת הכסף הקטארי לרצועה. המגישים תהו האם ההפגנה אמורה היתה להיות יותר שקטה לנוכח ההסכם, והקצין הבכיר השיב: "כוחותינו ערוכים לכל התרחישים, ההפגנה המדוברת היתה אמורה להיות לא אלימה והתלקחה".

בסיום הראיון, הקצין הבכיר סיפר על הלוחם שנאבק על חייו: "הוא אחד הלוחמים הוותיקים, התגייס במרץ 2019 לאחר מכינה קדם צבאית, מלח הארץ. הוא שובץ במשמר הגבול ולאחר סיום קורס ההכשרה יצא להכשרת יחידת המסתערבים בימ"ס, חשוב לי לציין שמדובר בלוחם, צלף, ערכי, מקצועי, חברותי, חונך לוחמים חדשים ביחידה, היה מועמד לגיוס לקבע, באמת מלח הארץ. שכל עם ישראל יתפלל להחלמה שלו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בס"ד

    לַמְנַצֵּחַ, מִזְמוֹר לְדָוִד:
    אַשְׁרֵי מַשְׂכִּיל אֶל-דָּל, בְּיוֹם רָעָה יְמַלְּטֵהוּ יְהֹוָה:
    יְהֹוָה, יִשְׁמְרֵהוּ וִיחַיֵּהוּ וְאֻשַּׁר בָּאָרֶץ, וְאַל תִּתְּנֵהוּ בְּנֶפֶשׁ אֹיְבָיו:
    יְהֹוָה יִסְעָדֶנּוּ עַל-עֶרֶשׂ דְּוָי, כָּל מִשְׁכָּבוֹ הָפַכְתָּ בְּחָֹלְיוֹ:
    אֲנִי אָמַרְתִּי יְהֹוָה חָֹנֵּנִי, רְפָאָה נַפְשִׁי כִּי חָטָאתִי לָךְ:
    אוֹיְבַי יֹאמְרוּ רַע לִי, מָתַי יָמוּת וְאָבַד שְׁמוֹ:
    וְאִם בָּא לִרְאוֹת, שָׁוְא יְדַבֵּר, לִבּוֹ יִקְבָֹּץ אָוֶן לוֹ, יֵצֵא לַחוּץ יְדַבֵּר:
    יַחַד עָלַי יִתְלַחֲשׁוּ כָּל שֹׂנְאָי, עָלַי יַחְשְׁבוּ רָעָה לִי:
    דְּבַר בְּלִיַּעַל יָצוּק בּוֹ, וַאֲשֶׁר שָׁכַב לֹא יוֹסִיף לָקוּם:
    גַּם אִישׁ שְׁלוֹמִי אֲשֶׁר בָּטַחְתִּי בּוֹ אוֹכֵל לַחְמִי, הִגְדִּיל עָלַי עָקֵב:
    וְאַתָּה יְהֹוָה, חָֹנֵּנִי וַהֲקִימֵנִי, וַאֲשַׁלְּמָה לָהֶם:
    בְּזֹאת יָדַעְתִּי כִּי חָפַצְתָּ בִּי, כִּי לֹא יָרִיעַ אֹיְבִי עָלָי:
    וַאֲנִי בְּתֻמִּי תָּמַכְתָּ בִּי, וַתַּצִּיבֵנִי לְפָנֶיךָ לְעוֹלָם:
    בָּרוּךְ יְהֹוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, מֵהָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם, אָמֵן וְאָמֵן:

    לרפואת *ברא'ל בן ניצה* הי"ו בתוך שאר חולי עמו ישרא'ל:

    לוחם מג"ב שנפצע אנוש בתקרית בגבול!

    *בשורות טובות וישועות*

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים