שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אביתר תמורת חומש: המתווה שהוצג לגנץ
יוסי דגן תקף
דגן אמר כי "מעולם לא הוצגה הצעה שכזו, וטוב שכך – זו הצעה לא לגיטימית. הסכמים יש לכבד. ממשלת ישראל צריכה להקים את הישיבה באביתר כי כך היא סיכמה בהסכם מסודר"
בני גנץ | צילום: דובר צה"ל

מתווה חדש הוצג לאחרונה לשר הביטחון בני גנץ, סביב המחלוקת בנוגע לישיבה בחומש ומתווה אביתר. ברשת ב' פורסם הבוקר (ה') כי לגנץ הוצע פינוי הישיבה בחומש תמורת הסדרת מאחז אביתר שפונה שיהפוך ליישוב.

גורמים מתוך המערכת הפוליטית וגם מחוצה לה שוחחו בשבועות האחרונים עם שר הביטחון והציגו לו את המתווה – הישיבה בחומש תפונה אך לעומת זאת היישוב אביתר יוסדר ותוקם בו אותה ישיבה עליה דובר בהסכם בין שר הביטחון לאנשי אביתר. בעצם, מדובר על מתווה שבפועל מעביר את הישיבה מחומש לאביתר.

על פי ההצעה, הישיבה ביישוב אביתר תיקרא על שמו של יהודה דימנטמן, שנרצח בפיגוע בסמוך לחומש בחודשים האחרונים. לפי הגורמים ששוחחו עם גנץ לאחרונה, גנץ בעצמו שוחח על אותו מתווה בשיחות שקיים ולדבריהם הוא לא פסל אותו.

מלשכת שר הביטחון נמסר: "שר הביטחון מנהל את המדיניות ביהודה ושומרון מתוך אחריות ביטחונית, מדינית ולאומית. מציעים לשרים ולגורמים מטעם עצמם, להתעסק בנושאי משרדיהם ולא בנושאים שאין להם השפעה עליהם".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן דוחה את הפרסום בכאן רשת ב' על מתווה חדש: פינוי ישיבת חומש בתמורה להקמת הישיבה באביתר.

דגן אמר כי "מעולם לא הוצגה הצעה שכזו, וטוב שכך – כי זו הצעה לא לגיטימית. הסכמים יש לכבד. ממשלת ישראל צריכה להקים את הישיבה באביתר כי כך היא סיכמה בהסכם מסודר, ולא לעסוק בספינים לא רלוונטיים.

"זו כבר הפעם השניה שגורמים פוליטיים מנסים להפיץ את הספין המוזר הזה – כבר בפעם הראשונה הבהירו אנשי ישיבת חומש שהצעה כזו לא הוצגה בפניהם ושהם לא יקבלו הצעה מוזרה כזו בשום אופן, לא מובן מה האינטרס של גורמים פוליטיים לנסות להפיץ ספינים מוזרים כאלה שוב".

דגן הדגיש: "את הישיבה בחומש הממשלה היתה צריכה לאשר כבר מזמן – בחומש. אין דבר מוסרי יותר מכך, לתקן את איוולת הגירוש מצפון השומרון, עוד לפני הרצחו של יהודה דימנטמן הי"ד – ובוודאי אחריו. עצם הדיבורים על פינוי הישיבה מחומש לאחר הרצח הם פרס לטרור".

היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט אישר את מתווה אביתר שיאפשר את הקמת היישוב רגע לפני שסיים את תפקידו. במשרד המשפטים אישרו לדרג המדיני לקדם את ההתיישבות במקום. בעקבות כך פרץ ויכוח בממשלה כשמצד אחד מרצ והעבודה העבירו מסרים למזכיר הממשלה כי לא ישלימו עם יישום המתווה.

מנגד, השרה פנינה תמנו שטה אמרה בריאיון ל'כאן 11': "אי אפשר להסכים עם היועמ"ש רק כשנוח לקבל את העמדה שלו. שר הביטחון יבחן את הדברים של היועץ, ומה שחוקי ואפשרי – הוא יעשה. אני לא מבינה גורמים בקואליציה שכביכול מתעוררים להפתעה. כולם הכירו את המתווה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים