שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אדלשטיין מתכנן להתמודד על ראשות הליכוד
דיווח
ההחלטה הסופית תתקבל אחרי השבעת ממשלת בנט-לפיד, אם תקום. בכיר בליכוד: "נתניהו הוא הדבק של הממשלה שתקום, ורק בלעדיו נוכל לפורר אותה בקלות"
יולי אדלשטיין יו"ר ועדת חוץ וביטחון | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר הבריאות יולי אדלשטיין עשוי להתמודד מול ראש הממשלה בנימין נתניהו על הנהגת הליכוד אם תקום ממשלת השינוי – כך דיווח שלום ירושלמי ב'זמן ישראל'. בשיחות סגורות אדלשטיין מעריך כי הסיכויים שלו לנצח טובים. את ההחלטה הסופית הוא יקבל מיד אחרי השבעת ממשלת בנט-לפיד, אם תקום. בפרייימריז האחרונים שקיימה התנועה בפברואר 2019 הוא זכה במקום הראשון והוצב במקום השני ברשימת אחרי נתניהו.

עוד דווח כי נתניהו, על פי ההערכה בצמרת הליכוד, עשוי לקיים את הפריימריז מיד עם הקמת הממשלה האלטרנטיבית, ואולי אפילו במהלך החודש הזה. נתניהו מתכוון לנצל את ההלם בליכוד, לגשת להתמודדות במהירות ולגרוף ניצחון סוחף. אדלשטיין יבקש לדחות את הפריימריז בכמה חודשים, מה שמחייב החלטות פרוצדורליות במוסדות הליכוד, שעדיין נשלטים בידי אנשי נתניהו.

בצמרת הליכוד הולכת וגוברת במקביל הביקורת על נתניהו, אבל אדלשטיין הא כנראה היחידי שמבקש להתמודד נגדו על התפקיד. בכירים אחרים בליכוד מבקשים לחכות לראות את נתניהו קם ופורש, אבל אלה אינן התוכניות של ראש הממשלה, שיישאר יו"ר האופוזיציה ויבקש כאמור אמון מחודש בליכוד.

בכיר בליכון טוען כי הנוכחות של נתניהו רק תזיק לליכוד, מכיוון שהיא תאחד לאורך זמן את הממשלה החלופית. "נתניהו הוא הדבק של הממשלה שתקום, ורק אם הוא יפרוש נוכל לפורר אותה בקלות", אמר הבכיר.

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, מהליכוד, הגיב לדיווחים: "עם כל הכבוד לכולם, רה"מ נתניהו כאן כדי להנהיג אותנו עוד שנים רבות וטובות. גם אם תקום חלילה הממשלה המסוכנת הזו, היא תהיה לא יותר מרעש רקע שיתפוגג במהרה. אתגייס יחד עם תומכיו הרבים בקרב מתפקדי הליכוד כדי להביא עוד נצחון מוחץ בעז"ה".

השרה מירי רגב התייחסה בראיון ב'חדשות 12' להתפתחויות הפוליטיות ואמר כי "אנחנו עדיין לא מרפים, אני עדיין מקווה שנצליח להרכיב ממשלת ימין ושבנט, שהוא בעצם 'המיידוף' של הפוליטיקה הישראלית כי הוא בעצם הונה ושיקר את הבוחרים והלקוחות שלו, יתעשת ויחזור". לדבריה, "אם בנט היה אומר מההתחלה 'אני עם הימין, נקודה', היינו מונעים את הבחירות החמישיות".

שרת התחבורה הכחישה שהליכוד תכנן להקים ממשלת בתמיכת רע"ם. "אתה שמעת בקולו את ראש הממשלה אומר?", טענה. "אנחנו לא צריכים את רע"ם, אנחנו יכולים להקים ממשלת ימין חזקה עם בנט ועם עוד שניים-שלושה-ארבעה אנשים שיגיעו".

אם תקום ממשלת בנט-לפיד, רגב התחייבה להעברת שלטון מסודרת מצד השרים וראש הממשלה: "אנחנו מחויבים להעביר כל אחד את התפקידים שלו. אני אעביר בוודאי את המשרד שלי בצורה מסודרת וכולם יעשו את זה. אנחנו מחויבים למדינת ישראל ולמשימות שלנו".

על הצעתו של חברה למפלגה, שר האוצר ישראל כ"ץ, להחליף את נתניהו בתפקיד ראש הממשלה, אמרה רגב: "אני חושבת שישראל נפל כאן למלכודת של השמאל". היא הוסיפה: "זה הרי בדיוק מה שהשמאל רוצים להגיד – בואו נזיז את ביבי והכל יהיה בסדר. אנחנו בדמוקרטיה, בדמוקרטיה בחרו בראש הממשלה 30 מנדטים ועוד 2 מיליון איש רוצים אותו כראש הממשלה ולכן אני חושבת שההצעה הזאת לא נכונה. ההצעה צריכה להיות כזאת שבאה ומתואמת עם ראש הממשלה ועושים דברים יחד עם ראש הממשלה ולא מציעים הצעות כאלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים