שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » עטה מסכה בבדיקת MRI ונכווה בפניו
מקרה ביזארי
מטופל נכנס לבדיקת MRI כשהוא עוטה מסיכה על פנים, ע"פ דרישת הצוות הרפואי, לכשיצא מהבדיקה נוכח לגלות כי נכווה בפניו חמורות בצורת… מסיכה
בדיקת MRI | צילום: Levent Konuk, שאטרסטוק

מקרה תמוה ומוזר התרחש בארה"ב. אדם שנכנס לבדיקת MRI יצא כשכוויה מעטרת את פניו, לאחר שחלקיקי מתכת בתוך המסכה הותכו וגרמו לכוויה חמורה בפניו.

ה- FDA- האמריקאי הוציא ביום שלישי הזהרה מפני עטיית מסכות פנים עם חלקי מתכת במהלך בדיקות ה-MRI ואמר כי חולה נכווה "מהמתכת במסכת הפנים" בזמן שעבר סריקת צוואר. הדו"ח מתאר כוויות בפניו של המטופל בצורת מסיכת הפנים.

כידוע, לפני בדיקת MRI חולים מתבקשים להסיר חלקי מתכת ותכשיטים מגופם, ובמקרה הנ"ל התעלמו הצוותים הרפואיים מחלקיקי המתכת שנמצאים בתוך המסכה.

חלקי המתכת שנמצאים במסכה מכילים חלקיקי ננו או ציפוי מיקרוביאלי שעשויים להכיל כסף או נחושת. המתכות יכולות להתחמם במהלך בדיקת MRI ולגרום כוויה למטופל, כמו במקרה הנוכחי.

ה- FDA הבהיר שהטכנאים שאחראים על בטיחות המטופל, אכן אמורים להבטיח את בטיחותו של הנבדק "כוויות מחפצי מתכת שלובשים מטופלים במהלך בדיקת MRI הם נושא ידוע וחולים לא צריכים ללבוש מתכת כלשהי במהלך הבדיקה", אמרו. אך בהתחשב במצב הרפואי של נגיף הקורונה, ה- FDA כן מבקש מחולים לעטות מסכות במהלך בדיקות מסוימות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים