שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » אולמרט מפתיע: "לא להביך את הסעודים"
ההתחממות ביחסים
ראש הממשלה לשעבר שנודע כמבקר חריף לנתניהו מברך על ההתחממות ביחסים עם הסעודים אך מסתייג: "בעבר זה לא היה נושא לפרסום, מהלילה לבוקר, היום הדברים קצת שונים"
אהוד אולמרט | צילום: lev radin, שאטרסטוק

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שנודע כמבקר חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס הבוקר לדיווחים על ביקור חשאי בערב הסעודית ובאופן מפתיע אף בירך על כך.

בראיון עם בן כספית וינון מגל ב-103FM אמר אולמרט, כי "אם היה ביקור בסעודיה, זה בהחלט דבר חיובי וראוי לברכה. זה לא המגע הראשון שיש לנו עם סעודים, אבל בעבר זה לא היה נושא לפרסום, מהלילה לבוקר, היום הדברים קצת שונים", עקץ אולמרט.

עם זאת אמר, כי "תהליך ההתקדמות עם היחסים שלנו עם המדינות הערביות המתונות, זה תהליך מבורך שראוי לברכה, וראוי להערכה".

אולמרט סירב להשיב לשאלת המראיין אם גם בתקופתו התקיימו מגעים עם הסעודים, "אני לא מרגיש משוחרר לגבי דברים שנעשו בתקופתי ונעשו גם על ידי, ונעשו בנסיבות של אז בחשאיות, ומעולם לא דיברתי על הדברים האלה. באופן כללי כפי שאמרתי מדובר במגעים שלא התחילו היום ואין ספק שזה קיבל קפיצת מדרגה משמעותית בתקופה האחרונה, זה עניין שצריך לנהוג בו באחריות ובאיפוק, על מנת שלא נגרום לכך שנביך חלק מהגורמים הללו, בשל איסוף קרדיטים. נתאפק".

אולמרט נשאל על התבטאותו נגד הגעת המרגל הישראלי יונתן פולארד ארצה, ואמר כי "מטבע הדברים הקטעים שהבאתם לא נותנים את הטקסט המלא של הדברים שאמרתי, וננהל שיחה נינוחה. פולארד היה מרגל שריגל לטובת ישראל בליבת המדינה החשובה למדינת ישראל בעולם. הוא בניגוד לחיילים שלנו שנכנסים לשדה הקרב ולא חוזרים משם, פולארד עבד כמרגל מתוך אהבת ישראל, אבל הוא עבד גם תמורת כסף ולא מעט כסף והוא עשה את זה תוך ידיעת הסיכונים".

לדבריו, "הפעלתו כמרגל הייתה טעות שהנזק שנגרם למדינת ישראל הוא הגדול ביותר שהיה אי פעם ביחסים עם אמריקה, עשינו משהו שבעיני האמריקאים הייתה תקיעת סכין בגב, אין לנו אינטרס לעשות פסטיבלים, שיש בהם תקיעה של אצבעות בעיניים של הממסד האמריקאי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים