שיתוף
תגובות
משפט » אוניברסיטת ת"א חויבה בפיצוי בגין פגיעה בהתארגנות
150,000 ש"ח
לנוכח הפגיעה במובילי ההתארגנות שנעשתה בניגוד לחוק הסכמים קיבוציים, חייב בית הדין את האוניברסיטה בפיצויים כספיים
משפט | צילום: photobyphotoboy, שאטרסטוק

אוניברסיטת תל אביב הפרה את זכות ההתארגנות של עובדיה,  פיטרה את חברי הוועד שלא כדין, וחויבה בפיצוי של 150,000 ש"ח בגין פגיעה בהתארגנות. בית הדין האזורי לעבודה בבת ים (מותב בראשות כב' השופטת טרכטינגוט), ביטל את החלטת הפיטורים שניתנה ליו"ר ועד עובדי המחקר והפרויקט, ד"ר מרדכי רונן וקבע שעל האוניברסיטה להמשיך ולהעסיקו באותו התפקיד והשכר שבו הועסק עובר להחלטת הפיטורים.

כמו כן, בית הדין ביטל את החלטת האוניברסיטה להפחית את שכרה של חברת ועד העובדים, בכ-6,000 שקלים וקבע שעל האוניברסיטה להעסיק אותה בשכר שבו הועסקה ערב ההחלטה להפחית את שכרה.

בית הדין קבע שהאוניברסיטה לא הצליחה להרים את נטל ההוכחה, לפיו, הפגיעה במובילי ההתארגנות לא נעשה בשל פעילותם בוועד העובדים.

לנוכח הפגיעה במובילי ההתארגנות שנעשתה בניגוד לחוק הסכמים קיבוציים, חייב בית הדין את האוניברסיטה בפיצויים כספיים לדוגמא על סך של 150,000 ש"ח. בנוסף, בית הדין חייב את האוניברסיטה לשלם לחברי הוועד 25,000 שקלים בגין הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד.

הסתדרות המעו"ף יוצגה בהליך על ידי עו"ד יובל ברוק. גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף: "אני מצר על התנהלות האוניברסיטה כבר חודשים ארוכים, התרענו בפני בנשיא פרופ' אריאל פורת והנמנ"ל, על כך שהאוניברסיטה מפרה את הכללים במשפט העבודה, כאלה שנוצרו במחקרים פורצי דרך דווקא בשעריה. אני שמח שבית הדין קיבל את עמדתינו ומקווה שהאוניברסיטה תתעשת ותזכה את עובדיה בזכויות המגיעות להם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים