שיתוף
תגובות
חדשות » אוקראינה מאשימה: רוסיה תוקפת אזרחים
נערכים למצור
ממריופול דווח בסוף השבוע כי בעיר אזלו המזון והמים, וגם חשמל וחימום אין בה. הרשויות בעיר עדכנו כי עד עתה נהרגו בה 1,580 בני אדם, חלקם נקברו בקברי אחים
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי נפגש עם חיילים | צילום: שאטרסטוק

צבא אוקראינה מסר במהלך השבת כי הכוחות הרוסיים כבשו את פרבריה המזרחיים של מריופול הנצורה, שנמצאת תחת מצור כבר יותר משבוע ו-430 אלף תושביה סובלים מהיעדר חשמל, גז או מים. עוד מסרו הכוחות כי רוסיה השתלטה גם על העיר סברודונצק הסמוכה, וזאת לאחר שמוקדם יותר אמרו המושלים של מחוזות קייב ודונייצק כי רוסיה ממשיכה לתקוף באזורים שמהם אוקראינה מנסה לפנות אזרחים דרך "מסדרונות הומניטריים". בחלקים נרחבים מדונייצק שולטים אמנם המורדים הפרו-רוסים, אך יש בו ערים שעדיין בשליטת אוקראינה – בהן מריופול.

כך או כך, בקייב נערכים כבר ימים ארוכים לאפשרות של מצור, כשברקע ההערכות שאחרי שנכשלה בניסיון להשיג ניצחון בזק, רוסיה עברה לשיטת לחימה שבה נהגה בעבר גם בגיאורגיה ובצ'צ'ניה: במסגרתה כוחותיה מכתרים ערים וכותשים אותן בהפצצות או בהפגזות ארטילריות, עד לכניעת תושביהן.

אחרי שאתמול האשימה אוקראינה שרוסיה ביימה מתקפה אוקראינית בבלארוס – כדי לגרור את המדינה למלחמה גם כן – הרמטכ"ל הבלארוסי אמר היום בצהריים כי אין לארצו תכניות להצטרף לפלישה לאוקראינה. הוא טען שהכוחות שהצבא שולח לגבול נועדו להחליף את הכוחות שכבר מוצבים בו.

מוקדם יותר היום נמסר מממשלת אוקראינה שנפתחו מספר "מסדרונות הומניטריים" באוקראינה, כולל ממריופול שבדרום-מזרח המדינה, וסגנית ראש הממשלה, אירינה ורשצ'וק, הביעה תקווה שרוסיה תכבד את הפסקת האש. בימים האחרונים נעשו כמה ניסיונות לפתוח מסדרון הומניטרי ליציאת אזרחים מהעיר, שלפי הרשויות באוקראינה מצבה חמור ביותר, אך אלה לא צלחו. אתמול, למשל, מסרו הרשויות האוקראיניות שההפגזות בעיר נמשכו – ולכן לא ניתן היה לפתוח ממנה מסדרון הומניטרי ולחלץ תושבים שמתמודדים עם אסון הומניטרי של ממש. בעיר אזלו המזון והמים, וגם חשמל וחימום אין בה. הרשויות בעיר עדכנו כי עד עתה נהרגו בה 1,580 בני אדם, חלקם נקברו בקברי אחים.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, טען בצהריים כי "הצבא הרוסי ספג את האבדות הכבדות ביותר בעשורים האחרונים. מוסקבה שולחת חיילים חדשים, כך שלאוקראינה אין זכות להנמיך את עוצמת הלחימה". הוא הוסיף שכוחותיו מקיימים באופן מלא את הפסקת האש במסדרון ההומניטרי במריופול, וקרא לכוחות הרוסיים לעשות את אותו הדבר. זלנסקי טען כי 31 בטליונים רוסיים (גדודים רוסיים שמתוגברים ביחידות הגנה אווירית, ארטילריה, הנדסה ועוד) הוצאו מכלל שימוש בלחימה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים