שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אורבך באולטימטום: "לא אוכל להישאר בקואליציה"
מועמד לפרישה
האולטימטום של אורבך: ביטול מתווה מעונות, כינוס מת"ע, חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל • בנט שוקל להכריז על ח"כ עמיחי שיקלי 'פורש'
ניר אורבך | צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ ניר אורבך מימינה הציב אולטימטום לראש הממשלה נפתלי בנט: ביטול מתווה מעונות, כינוס מת"ע, חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. לדבריו, "בלי פתרון לנושאים האלו לא אוכל להישאר בקואליציה".

בתוך כך, הבוקר פורסם כי בסביבתו של ראש הממשלה בנט אומרים כי בנט שוקל להכריז על ח"כ עמיחי שיקלי 'פורש', זאת כדי להרתיע את ח"כ עידית סילמן מלבצע מהלכים.

תגובות לוחמים לשלום לאולטימטום של ח"כ אורבך: "אסור לממשלת ישראל להיכנע לאולטימטום המופקר של חבר הכנסת אורבך. המשך הבנייה בהתנחלויות היא פשע בינלאומי ועוולה מוסרית, אשר שומטת כל צידוק המוסרי ל"ממשלת שינוי". ממשלה המבקשת להיטיב עם המצב, ולסיים את הרוע של קודמותיה, תפעל לחבר לחשמל ומים את בתי התושבים הפלסטינים בשטחי C בתור שלב ראשון, ותחדל מהמשך בניית התנחלויות".

מפלגת נעם בתגובה לאולטימטום של ח"כ ניר אורבך: "ניר, נפל לך מהאולטימטום: הנחיה למנהלי בתי החולים למנוע חמץ בפסח, ביטול מתווה הגיור, התחייבות שלא לחלק את הכותל המערבי, ביטול הצעת החוק להוצאת בחירת הרבנים הראשיים מידי הרבנים וביטול רפורמת הכשרות. בלי זה, כל דקה שלך בקואליציית מדינת כל אזרחיה היא פגיעה בעם ישראל, במדינה, בזהות היהודית ובמורשת הרב קוק".

מועצת יש"ע בתגובה לאולטימטום של חה״כ ניר אורבך: "אנחנו מברכים ומחזקים את ידי חה"כ ניר אורבך על החלטתו לפעול לביטול ההקפאה ולפעול למען התיישבות הצעירה – אם יש הקפאה, אין ממשלה. המשך פיתוח יהודה ושומרון הוא אינטרס לאומי שעל בסיסו הוקמה הממשלה הנוכחית. עד שישיבת המת"ע לא תתכנס ועד שלא יפורסמו יחידות הדיור שכבר אושרו, אנחנו נמשיך במאבק ונמשיך לפעול לפירוק הממשלה".

פורום "תורתם אומנותן" – נשות האברכים בציונות הדתית מגיב לתנאים שהציב ח"כ ניר אורבך כהמשך לקיומה של הממשלה ובראשם ביטול מתווה מעונות היום של שרת הכלכלה ושר האוצר: "אנחנו שמחות לראות שעולם התורה והזהות היהודית קיבלו את מקומם הראוי. כעת, נושא הפגיעה הדווקאית בלומדי התורה וביטול הזכאות לסבסוד מעונות היום לאברכים מהווה תנאי להמשך קיומה של הממשלה הנוכחית".

"הגיע הזמן להשיב את כבודה של התורה כערך לאומי שנרמס ושימש כלי משחק בידי ליברמן וגורמים מרכזיים בממשלה. אנחנו מחזקות את ידיו של חבר הכנסת ניר אורבך. 'יש קונה עולמו בשעה אחת'. ניר, די לדיבורים – הגיע הזמן לתוצאות!".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים