שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אושרה הארכת ההכרזה על מצב חירום
בועדת החוקה
אלרעי-פרייס: "בשבועיים האחרונים רואים היפוך מגמה מ-4 מאומתים ליום, שרובם הגיעו מחו"ל, למצב בו רוב המאומתים הם בקהילה בגלל מאומתים שלא שמרו על בידוד"
אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

ועדת החוקה אישרה היום (AKHAH) את הארכת ההכרזה על מצב חירום בשל נגיף הקורונה בחודשיים נוספים עד ל-27.8 או מועד פקיעת חוק הקורונה הגדול, לפי המוקדם מהשניים. הוועדה דנה בנוסף בהצעת החוק להארכת חוק הקורונה הגדול (חוק הסמכויות) בשישה חודשים.

ד"ר שרון אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור: "בשבועיים האחרונים אנחנו רואים היפוך מ-4 מאומתים ליום, שרובם הגיעו מחו"ל, למצב בו רוב המאומתים הם מאומתים בקהילה בגלל מאומתים שלא שמרו על בידוד בחזרה מחו"ל. העלייה היא מתחת ל-1% אך היא עדיין מדאיגה".

"העלייה בבדיקות היא בגלל כמות המאומתים. מקדם ההדבקה כיום הוא 2. אם לא תהיה קטיעת שרשראות מאוד מוצלחת ולא נצליח למנוע כניסת וריאנטים מחו"ל המספרים ימשיכו לעלות".

"כיום 20 מוסדות חינוך סגורים בגלל התפרצויות של מספר רב של תלמידים ורוב התחלואה היא במגזר הכללי. בשבוע האחרון 13% מהמאומתים היו בגילאי 0 עד 13. 9% בגילאי 12 עד 15, 45% בגילאי 16 עד 49 ו-28% בגילאי 50 ומעלה. החיסון מאוד יעיל אך הוא לא אפוד קרמי והאוכלוסייה בסיכון עדיין בסיכון לתחלואה למרות היותה מחוסנת. 41% מהמאומתים של השבוע האחרון היו לא מחוסנים, 1% היו עם מנה אחת".

ד"ר אלרעי פרייס הוסיפה כי "בתוך המדינה נעשות הרבה פעולות של קטיעת שרשראות הדבקה, כך למשל במגן אבות- במוסדות מעל רמת חיסוניות של 90% החזרנו את בדיקות הסקר ועוד. לגבי רמת החיסוניות- אנחנו לא רואים התפרצויות במקומות של חיסוניות נמוכה אך כיום הנגיף נמצא במקומות רבים ואנחנו רואים ש-50%-40% מהנדבקים מחוסנים".

לשאלת ח"כ לימור מגן תלם (ישראל ביתנו) מה המגבלות על החוזרים מחו"ל, השיבה ד"ר אלרעי פרייס כי יש מדינות בסיכון מרבי- שאסור לנסוע אליהן ולא היה גורם שאכף ולכן לא הייתה עבירה שקנס בצידה וזה השתנה. הבוקר נתפסו בשדה 8 אנשים שניסו לעלות על מטוס לרוסיה והם הורדו. בחזור ממדינות בסיכון מרבי כולם נבדקים ונדרשים לבידוד. מכל מדינה אחרת נדרשים כולם לבדיקה ומי שאינו מחוסן נדרש לבידוד. אם אתם לא מאשרים את זה אתם יוצרים הקלות".

ח"כ משה ארבל (ש"ס): "הליך אישור התקנות חריג במהותו ומעביר סמכויות שבפיקוח פרלמנטרי מלא להחלטות של הממשלה עם כל הבנת החשיבות ופיקוח פרלמנטרי בדיעבד. האם לא נכון יהיה להמתין, מתי באמת חייבים את זה, במרץ באמת היינו חייבים והשאלה כאן מתי הדד-ליין".

לשאלה מה הרף להפעלת מערכות תקנות הנוגעות למצב בתוך ישראל ולא רק כניסה ויציאה, השיבה ד"ר אלרעי פרייס: "אנחנו לא במרץ 2020 אבל אנחנו במצב שחייבם את זה כרגע כי זו פנדמיה עולמית המשתוללת בהרבה מדינות בעולם וראינו איך נכנס וריאנט דלתא ומתפשט בצורה מהירה. לכן אנחנו עדיין במצב חירום, מצב מאוד דינמי כשרואים איך מתפשטת פה תחלואה, אנחנו מצליחים להוריד אך לא לעצור לגמרי.ף.

7 ח"כים תמכו בהארכת מצב החירום. לאחר מכן דחתה הוועדה את הרביזיה שהגיש ח"כ משה ארבל (ש"ס) שהתנגד להארכה.

בדיון על הארכת תוקף חוק הקורונה הגדול אמר ח"כ ארבל כי "שר הבריאות התייחס להליך כפשיסטי ולא דמוקרטי והשאלה אם שישה חודשים זו תקופה נדרשת. יש כאן הליך שמפר את האיזונים באופן גס ופוגע בכנסת. למה כ"כ הרה זמן? אנחנו יודעים לעבוד יום ולילה, בואו נצמצם לוחות זמנים".

עו"ד מיכל גולדברג, המשנה ליועמ"ש משרד הבריאות הציגה את הצעת החוק להארכת חוק הקורונה הגדול: "החוק בתוקף כמעט שנה, והוא נחקק בצורה יחסית מהירה. נתקלנו בקשיים עם הסמכויות והמנגנונים שהוא מאפשר לנו. בתוך אותה שנה אושרו בכנסת שבעה תיקונים לחוק, גם הם טלאי על טלאי, ונרצה לעשות עבודה יותר יסודית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים