שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אושרה הקמת הממשלה החדשה בראשות בנט
ברוב דחוק
רוב של 60 חברי כנסת הביעו אמון בהצבעה על ממשלת השינוי בה יכהן בנט כרה"מ הראשון ואחריו לפיד. 59 התנגדו וח"כ 1 נמנע • לפיד צפוי להחליף את בנט באוגוסט 2023
תגיות:
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

רוב של 60 חברי כנסת הביע הערב (ראשון) אמון בממשלת האחדות בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד. 59 ח"כים התנגדו וחבר כנסת אחד נמנע. זאת, אחרי 12 שנות שלטון הליכוד בראשות בנימין נתניהו. מיד לאחר מכן נערכו במליאה השבעת ראשי הממשלה וחברי הממשלה הנכנסת.

ראשון הצהיר אמונים ראש הממשלה נפתלי בנט, ואמר: "מתחייב אני לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה ולמלא באמונה את תפקידו כראש הממשלה ולקיים את החלטות הכנסת". לאחר מכן תפוס את מקומו בראש שולחן הממשלה. רה"מ היוצא בנימין נתניהו לחץ את ידו של רה"מ הנכנס.

מרגע הצהרת האמונים בנט הפך רשמית לראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל. אחריו עלה לדוכן יאיר לפיד, שהצהיר אמונים לתפקיד ראש הממשלה החליפי ושר החוץ. לפיד צפוי להחליפו בתפקיד ראש הממשלה ב-27 באוגוסט 2023.

הממשלה החדשה עברה על חודו של קול, ו-60 ח"כים תמכו בה מול 59 שהתנגדו. הקואליציה השברירית המורכבת משמונה סיעות מימין ומשמאל אמורה הייתה למנות 61 חברי כנסת, אך איבדה הערב קול אחד כאשר סעיד אלחרומי מרע"מ של מנסור עבאס נמנע, אחרי האיום שלו הבוקר להתנגד לממשלה – בצל סוגיית הריסת בתים בנגב.

היום הפוליטי ההיסטורי החל בשעה 16:00 במליאת הכנסת, בה נאם ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, שפרש את חזון הממשלה שיעמוד בראשה בחלקה הראשון של קדנציה – והציג את תפקידי השרים. נאומו של בנט הופרע כמעט ללא הפסקה – מה שגרם לראש הממשלה החליפי המיועד, יאיר לפיד, שעלה אחריו לדוכן, לוותר על נאומו – ולהסתפק בהצהרה קצרה ונוקבת. אחריהם, עלה לבמה ראש האופוזיציה המיועד, בנימין נתניהו, שנשא נאום סוער.

במקביל, רה"מ נתניהו התייחס להשבעת הממשלה בציוץ שפרסם: "זה ערב חג באולפני הטלוויזיה, אבל ערב לא קל למיליוני אזרחי ישראל. אני מבקש מכם: אל תיפול רוחכם. אנחנו נחזור – ומהר יותר ממה שאתם חושבים".

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער בטוויטר: ״הבאנו תקווה חדשה. חוזרים לעבוד בשבילכם". עוד הוסיף: "מה שחשוב זה שהבטחנו להביא תקווה חדשה וקיימנו. על כל השאר יהיה זמן לדבר".

ח"כ אורי מקלב עם השבעת הממשלה: "הערב נבחרה ממשלה שמשילה מעצמה את הזהות היהודית של מדינת ישראל, רוב הציבור הוא שומר מסורת, וחשוב לו השורשיות. אנחנו נעשה הכל כדי לא לאפשר להם ליישם את התוכניות הזדוניות שלהם. הם ניסו לפתות אותנו בכסף אבל יש לנו ערכים, לא נמכור את הערכים שלנו תמורת כסף. נהיה אופוזיציה לוחמנית ביותר".

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) בתגובה על הממשלה החדשה: ״ממשלת מיעוט שלא מייצגת את רוב העם ונשענת על תומכי טרור אנטי ציונים ומחבקי רוצחים. נעשה הכל על מנת להפיל אותה מהר ככל הניתן ובעז"ה נחזור חזקים יותר".

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) בתגובה להשבעת הממשלה ב-60 מנדטים בלבד: "אפילו 61 אצבעות בעד אין לממשלה הצרה הזו. למרות כל הקומבינות, אין רוב מוחלט במדינת ישראל ואין רוב מוחלט בכנסת ישראל לממשלה הזו. יום מורכב ולא קל".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "זה היה אמור להיות יום של חג לדמוקרטיה בישראל. אבל זה לא. זו גניבת שלטון. זו גניבת דעת הבוחר. זו נבלות ברשות החוק. וזו הונאת הבחירות הגדולה ביותר שהיתה כאן אי פעם. הנה קצת ממה שנלחמתי היום מול הנדסת התודעה בתקשורת. נמשיך בכל הכח בעז"ה להיאבק למענכם, עד להפלת הממשלה הרעה הזו".

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) בטוויטר: ״בשיחה עם ח״כ נתניהו הודיתי לו על עשייתו למען העם והמדינה שנים רבות, איחלתי לו הצלחה כיו״ר האופוזיציה, ואמרתי לו מבחינתי אתה תמיד רוה״מ. ‏עוד אמרתי: ״לפני מס׳ שנים כשעזבת אמרת "אנחנו עוד נחזור", חשוב שתגיד כך גם כעת זה מחזק את כל הימין״. ‏ביבי: ״אכן צודק, אנחנו עוד נחזור בעז"ה״".

ראש השב״כ לשעבר, ח״כ אבי דיכטר בפייסבוק: "אין בכוחו של אדם לעקור מתוך ליבו את התקווה לעתיד טוב יותר." (ז׳בוטינסקי) אף על פי שהצבעתי נגד הממשלה אני מאחל לה בהצלחה. היא קיבלה היום אחריות וסמכות שקובעות את גורלה של מדינת ישראל ותושביה לפרק זמן מסויים. אני וחבריי בליכוד נעשה הכל כדי שפרק הזמן הזה יהיה קצר.״

ח"כ איתמר בן גביר: "נבחרנו כדי לשרת את עם ישראל, ואם צריך אז כן, גם מהאופוזיציה. מבטיח לעשות הכל כדי להפיל את ממשלת השמאל שהוקמה בגניבת קולות הימין ובאצבעות תומכי טרור. נפתלי בנט: בחרת ממשלת חרפה, לך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים