שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אושרו תקנות הגבלת היציאה מישראל
בוועדת חוקה
ד"ר פרייס: "אנחנו יודעים ממחקרים שמנת חיסון שלישית מעלה את כמות הנוגדנים תוך כמה ימים או שבוע, אך אין אף מדינה שחיסנה את מעל בני ה-60 חיסון שלישי"
נתב"ג | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

ועדת החוקה אישרה היום (שני) את תקנות הגבלת היציאה מישראל, המסירות את הודו מרשימת המדינות בסיכון מרבי, ומשאירות את שאר רשימת המדינות בסיכון מרבי שהיציאה אליהן אסורה, עד לאישורו של מודל חדש להערכת סיכונים. כמו כן מוסיפות התקנות חריג לאיסור היציאה- עיתונאי או איש תקשורת, היוצאים לשם מילוי תפקידם. לאחר מכן דנה הוועדה בתקנות התו המורחב.

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות אמרה בוועדה: "יש כ-200 מאומתים ביום המשויכים לחזרה מחו"ל. אנחנו עומדים על 349 אנשים במצב קשה או קריטי, פי 10 עלייה לעומת לפני חודש חודש וחצי. בגל הרביעי הזה יש מעל 100 נפטרים לאחר תקופה ארוכה ללא נפטרים".

"אחוז וחצי מתוך המאומתים הופכים להיות חולים קשים עד קריטיים. בגל הקודם זה עמד על 3%. המגיפה לא יציבה והיא מכפילה את עצמה. אנחנו במקום אחר מבחינת החיסונים ויש לתת זמן לכמיליון ומאתיים אלף אנשים מעל גיל 12 שלא התחסנו מתוך האוכלוסייה ברת החיסון. הסיכוי שאדם מחוסן ידביק מעבר למגעיו עם בני בית הוא 10% הדבקת אדם אחד ו-10% מעבר לאדם אחד. הנתונים המלאים של חודש יולי יהיו מוכנים בעוד יומיים אך עד עכשיו רואים את אותה מגמה".

"נתוני ה-CDC הראו שמחוסנים ולא מחוסנים מדביקים באותה מידה. ישבנו איתם והראינו להם את הנתונים. לא ברור באיזה היקף הם ערכו את הבדיקות, אנחנו בדקנו ביולי וממשיכים לעקוב ורואים שהסיכוי להדבקה בקרב מחוסנים יותר נמוך. לנו יש את מסד הנתונים הכי מריף, יותר מאירופה וארה"ב ולכן אני סומכת על הנתונים שלנו יותר. ה- CDC ימשיכו לבדוק את הנתונים".

ד"ר אלרעי פרייס פירטה את המודל שאושר עקרונית וצפוי לעבור את אישור הממשלה ולהגיע לאישור הוועדה: "הרעיון של המודל החדש הוא לזהות מדינות שהן בסיכון מאוד גדול לנו, כאלו שיש בהן וריאנטים שלא היינו רוצים שייכנסו לישראל, כמה תעבורה מגיעה מהן ומה צפי כניסת הווריאנטים לישראל. מודל המשקלל את כל אלו ויוצר ניקוד. כרגע נכנסו 4 מדינות לפי המודל הזה. המטרה היא לזהות גם מדינות בסיכון נמוך. הרשימה הצטמצמה מ-14 מדינות ל-6 מדינות אם זה יאושר, זה יבוא לפתחכם בשבוע הבא. המטרה היא איך לצמצם נסיעות למינימום הכרחי ולזהות מדינות יותר בטוחות".

"המתווה נדון אתמול בערב וטרם אושר. התחייבנו לפרסם ביום ראשון את רשימת המדינות, ההחלטה העקרונית אושרה ע"י הקבינט, אך לא רשימת המדינות. אושר עקרונית שיהיו מספר מדינות בסיכון מרבי ויהיו מספר מדינות שניתן יהיה לחזור מהן ללא בידוד. התהליך אושר במשרד הבריאות ותהיה התראה מספיק מוקדמת להיערכות לכך".

בדיון על תקנות התו הירוק המורחב אמרה ד"ר אלרעי פרייס: "הפעלה של הגבלות, תו ירוק כזה או אחר היא כדי להאט את ההדבקה כדי שלא נמצא את עצמנו עוד 10 ימים עם 7000 מאומתים. אנחנו לא יודעים מה יהיה האפקט ברמה לאומית במסה של מתחסנים בגילאי 60 פלוס".

"אנחנו יודעים ממחקרים שמנת חיסון שלישית מעלה את כמות הנוגדנים תוך כמה ימים או שבוע, אך אין אף מדינה שחיסנה את מעל בני ה-60 חיסון שלישי. אנחנו מקווים שעם כמות מאוד גדולה של בני ה-60 פלוס שבאה להתחסן, נראה שבירה בכמות החולים הקשים והקריטיים, פחות חשוב לנו המאומתים ואת זה כרגע קשה לאמוד מבחינת המהירות".

עוד אמרה: "אף אחד לא חושב שנרד למקדם הדבקה 0.8, אבל נבלום את המגיפה וזה יסייע לא להגיע למגבלות יותר חמורות".

לשאלת היו"ר האם שבעה ימים עם 2 בדיקות הוא המינימום הנדרש, או שיש תרחיש שהם יקוצרו, השיבה: "אנחנו עושים כל הזמן עבודת מטה בשאלה הקריטית הזו כדי לוודא שדורשים את המינימום הנדרש. גם היום מספר ימי הבידוד הוא 14 אך ניתן לקצרו. זו הייתה החלטת קבינט בשכלול הסיכונים. כשמסתכלים על החוזרים מנתב"ג כמות המאומתים בין יום 5 ל-10 הוא 30%-20%".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים