שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אושר בממשלה: הקנסות יוגדלו • כל הפרטים
בהתנגדות החרדים
הממשלה אישרה עקרונית את הצעת משרד הבריאות להגדלת הקנסות על מפירי ההנחיות • בשל לחץ החרדים, ההחלטה בעניין הקנסות תתקבל בקבינט הקורונה ולא בממשלה
שטרות כסף | צילום: PalSand, שאטרסטוק

הממשלה אישרה לפני זמן קצר את הצעת משרד הבריאות להגדלת הקנסות על מפירי ההנחיות. מדובר בהחלטה עקרונית שעדיין נדרשת לאישור קבינט הקורונה, בשל לחץ החרדים שהביעו התנגדות עזה למהלך.

כזכור, לקראת הדיון המתוכנן בישיבת הממשלה על העלאת גובה הקנסות, אמר הבוקר יו"ר סיעת יהדות התורה יצחק פינדרוס, כי "בהתאם להחלטת סיעת יהדות התורה להתנגד להעלאת גובה הקנסות, נציגי הסיעה יצביעו נגד ההחלטה במליאת הכנסת ובוועדות". 

"הממשלה חייבת להתחשב בעמדות סיעות הקואליציה ולא לדון בהצעה שלא מקובלת על כל השותפות הקואלציונית. אמרנו וחזרנו, כי נתנגד להעלאת גובה הקנסות, הגבוהים ממילא. בפרט על רקע המצב הכלכלי הקשה בו נתונים אזרחי ישראל בכלל ובעלי העסקים הקורסים בפרט. הממשלה צריכה לגבש פתרונות ולא להגדיל את הקנסות", אמר פינדרוס.

בהודעה משותפת שפרסמו ראשי 'יהדות התורה', ח"כ יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, אמרו השניים כי הם הודיעו לראש הממשלה על התנגדותם "להעלאת הקנסות, הגבוהים גם כך ובהעדר פתרונות לאזרחים ולסוחרים. באם ההצעה תעבור לאישור הכנסת, חברי הסיעה יצביעו נגד ההצעה בכל פורום אפשרי בועדות ובמליאת הכנסת".

כאמור, לפני זמן קצר אישרה הממשלה באופן עקרוני את הגדלת הקנסות, על אפם וחמתם של חברי הקואליציה החרדים.

במהלך הישיבה נרשם עימות בין השר איציק כהן לראש הממשלה נתניהו, כאשר איציק כהן אמר לראש הממשלה: "צריך למשוך את ההצעה הזאת", ונתניהו ענה לו: "לא מושך. בלי קנסות אין אפשרות לאכיפה רצינית".

הפרטים אשר נידונו בישיבה ואושרו עקרונית הם:

הפרת איסור הפעלה של מקום הפתוח לציבור או בית עסק – מסכום של 5,000 ₪ כפי שקבוע היום, ל-10,000 ₪.

קיום אירוע, מסיבה, כנס, טקס, פסטיבל, מופע בידור או מופע אומנות בניגוד לתקנות – מסכום של 5,000 ₪ כפי שקבוע היום ל-20,000 ₪.

הפרת האיסור על פתיחת מוסד חינוך – מסכום של 5,000 ₪ כפי שקבוע היום ל-20,000 ש"ח.

כאמור, בשל לחץ החרדים, פרטי ההצעה יידונו בקבינט הקורונה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים