שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אושר החוק לביטול הגבלת רישיון נהיגה
בקריאה 2-3
הצעת החוק קובעת לבטל את הסמכות להטיל הגבלה על חייבים להוצאה לפועל מלקבל, להחזיק או לחדש רישיון נהיגה מכוח חוק ההוצאה לפועל
גדעון סער | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית לביטול הגבלת רישיון נהיגה אליה מוזגו הצעות החוק הפרטיות שיזמו הח"כים שלמה קרעי, חוה אתי עטייה, משה אבוטבול וישראל אייכלר, אוסאמה סעדי ואחמד טיבי, ח"כ גדי יברקן וח"כ נעמה לזימי.

הצעת החוק קובעת לבטל את הסמכות להטיל הגבלה על חייבים להוצאה לפועל מלקבל, להחזיק או לחדש רישיון נהיגה מכוח חוק ההוצאה לפועל וחוק המרכז לגביית קנסות. 11 תמכו ללא מתנגדים ונמנעים.

שר המשפטים, גדעון סער, אמר טרם ההצבעה: "עשיתי בדיקה מה האפקטיביות של הכלי הזה למניעת רישיון נהיגה ולא הוכח שיש כזה בכלל. כמעט באף מדינה בעולם המערבי לא נהוגה בה סנקציה כזו. זו בשורה גדולה כי מדובר על חופש התנועה של האדם. בנוסף, מדובר היה על דבר מסוכן שכן אנשים נהגו בלי רישיון וללא ביטוח. שמח שמעתה נהיה בין המדינות המתוקנות בעולם גם בנושא".

"אביא עכשיו בהמשך להצעה זו, הצעת חוק נוספת בעניין והיא הצעה להפחתת ריבית הפיגורים של חייבים. זה דרמטי למבנה החובות של לא מעט אנשים. בכל זה אנחנו לא פוגעים בנושים אלא עושים צדק וזה גם לטובתם של הנושים".

ח"כ שלמה קרעי: "בשורה ענקית! החוק שלי לביטול הגבלת רישיון נהיגה לחייבים בהוצאה לפועל עבר כעת סופית במליאת הכנסת. ממחר, הסנקציה לא קיימת יותר. כ-150 אלף איש יקבלו את רישיונם בחזרה. כרגע, אלו שהשלילה שלהם היתה פחות מ-5 שנים, יקבלו מיידית ללא מבחנים. אנחנו פועלים להרחיב ליותר – 7 או 8 שנים".

ח"כ אוסאמה סעדי "ביטול הגבלת רשיון נהיגה לחייבים להוצאה הפועל הוא חוק חברתי חשוב ממדרגה ראשונה. הגבלת רשיון היא כלי שלא צריך להיות בידי המדינה על חייבים. באף מדינה, חוץ מאוסטרליה, לא נהוגה סנקציה כזו".

ח"כ אחמד טיבי: "רשיון נהיגה הוא מקור פרנסה. הגבלת השימוש בו פוגעת בזכות בסיסיות כמו הזכות לפרנסה וחופש תנועה. ופוגעת גם ביכולת להחזיר את החוב. וטוב שהערב הוצאנו את האפשרות להגבלה זו מספר החוקים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים