שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אושר טיוטת החוק לשימוש באיכוני השב"כ
יעבור לכנסת
עם אישור החוק בממשלה הוא יעבור כעת לכנסת, אולם לא ברור אם יימצא לו רוב בקואליציה. כמה ח"כים, ביניהם גבי לסקי כבר הודיעו שלא יתמכו בחוק
טלפון חכם | צילום: Kostenko Maxim, שאטרסטוק

הממשלה אישרה היום (ג') את טיוטת חוקי איכוני השב"כ במשאל טלפוני. שלושה שרים התנגדו, אך בסופו של דבר החוק אושר, וההכרעה עוברת כעת אל הכנסת, שם העברת החוק מוטלת בספק רב.

אל השרים גדעון סער ואלי אבידר, שהביעו כבר התנגדותם לפני כמה ימים כבר, הצטרפה היום שרת החינוך וחברת מפלגתו של סער (תקווה חדשה), יפעת שאשא ביטון.

מוקדם יותר, המשנה ליועמ"ש רז נזרי הציג את הקשיים בוועדת החוץ והביטחון: "יש פה נושא משפטי בעייתי ומורכב. יש שני דברים שאנחנו רואים כבעייתיים ביותר. במדינה דמוקרטית שב"כ לא אמור בכלל לפעול מול אזרחים, אלא רק במקרי טרור, אבל לכל כלל יש יוצא מן הכלל, וזה האירוע שאנחנו נמצאים בו כרגע".

ראש הממשלה נפתלי בנט מעוניין להעביר את החוק, במטרה לבצע איכונים על אנשים שנחשדים ככאלו שנדבקו בווריאנט האומיקרון.

החוק נועד לאפשר שימוש ארוך טווח של שלושה חודשים באיכוני השב"כ, לאיתור נשאי האומיקרון. הוא הכרחי להפעלת האיכונים, כיוון שהאישור שניתן בממשלה ביום ראשון היה קצר טווח, עד ליום חמישי בלבד, תוך שימוש בתקנות לשעת חירום. היועץ המשפטי לממשלה הבהיר כבר בישיבת קבינט הקורונה במוצאי שבת כי השימוש בתקנות שעת חירום הוא "הלוואת גישור", כלשונו, עד שיחוקק החוק בכנסת.

עם אישור החוק בממשלה הוא יעבור כעת לכנסת, אולם לא ברור אם יימצא לו רוב בקואליציה. כמה חברי כנסת, ביניהם גבי לסקי (מרצ), כבר הודיעו שלא יתמכו בחוק.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים