שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אושר סופית: תגמולים לנספים בעת הצלת חיי אדם
'חוק הגיבורים'
הצעת החוק קובעת תגמולים לבני משפחה של מי שקיפח את חייו תוך הושטת עזרה לאדם הנמצא בסכנת חיים, בעקבות המקרים של מוטי בן שבת ומיכאל בן זיקרי ז"ל
מיכאל מלכיאלי | צילום: מנדי הכטמן, חיים טויטו

בליץ' החקיקה ממשיך, מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את 'חוק הגיבורים' של יו"ר סיעת ש"ס בכנסת חה"כ מיכאל מלכיאלי, כניסת החוק לתוקף באופן מידי.

הצעת החוק עוסקת בהענקת תגמולים להורים ובני משפחה של מי שקיפח את חייו כשסייע לאדם הנמצא בסכנת חיים, בעקבות המקרים של מוטי בן שבת ז"ל ומיכאל בן זיקרי ז"ל שמסרו נפשם להצלת הזולת ושילמו בחייהם. "שום דבר לא יחליף את מה שאיבדו, אבל מה שנוכל לתת – ניתן"

הצעת החוק עניינה, הענקת תגמולים להורים ובני משפחה אחרים של מי שקיפח את חייו תוך הושטת עזרה לאדם הנמצא בסכנת חיים, זאת בעקבות מקרי גבורה שאירעו בעת האחרונה בארץ מבלי שלמשפחת המחלץ שנפטר ניתן איזשהו פיצוי כספי על המעשה האציל.

התגמולים, המענקים או ההטבות שיינתנו למשפחות יקבעו בתקנות שיוגשו לאישור הוועדה תוך שנה. כמו כן, יהיה רשאי שר הרווחה להגדיר בתקנות תגמולים גם עבור מי שנפצע בנסיבות דומות.

החוק יחול רטרואקטיבית על מקרים שהתרחשו החל מראשית שנת 2018, בהם המקרים של מוטי בן שבת ז"ל, שטבע בעת הצלת אחרים בשיטפונות בנהריה בינואר 2020, ומיכאל בן זיקרי ז"ל, שטבע לאחר שהציל שלושה ילדים מטביעה באגם זיקים ביולי 2020. 

יוזם הצעת החוק, ח"כ מיכאל מלכיאלי: "הצעת החוק נתמכה על ידי כלל סיעות הבית, ימין ושמאל, קואליציה ואופוזיציה כאחד. אני מזדהה ומתרגש להעביר אותה. אנחנו כבית מחוקקים ובתקופה כל כך מורכבת ושסועה, רוצים להראות שאנחנו מוקירים את אותם אנשים".

"אני רוצה להודות ליוזמי החוק ולכל מי שעסק במלאכת הקודש ובלעדיו החוק לא היה עובר. ליו"ר התנועה שר הפנים הנגב והגליל השר אריה דרעי. ליו"ר הוועדה חה"כ חיים כץ ומ"מ חה"כ טלי פלוסקוב. לגב' ליאת רון ועיתון גלובס.ליועמ"ש עו"ד עקיבא חופי ועו"ד שחר בקשי, ואחרונים חביבים משפחות הגיבורים בן שבת בן זיקרי ועוד שעם חקיקת החוק יקבלו ההכרה והערכה על פועלם, כפי שמגיע להם", דברי מלכיאלי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים