שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אנחנו נפיל אותם ונושיע את ישראל, בעזרת השם"
ישיבת האופוזיציה
ליצמן ממשיך במתקפה על בנט: "ציפיתי שבנט יוריד את הכיפה, לבינתיים הוא לא הוריד, אבל מי שמסתכל בהסכמים הקואליציוניים צריך לקרוע קריעה"
ראשי המחנה הלאומי בישיבה סגורה כעת בכנסת | צילום: באדיבות המצלם

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בישיבת ראשי המחנה הלאומי כי "יש לנו אופוזיציה חזקה מאוד – 53 ח״כים, מלוכדים ואיתנים כדי להפיל את ממשלת השמאל המסוכנת הזאת, ממשלת ההונאה. היא תיפול מהר ואגיד לכם למה: הדבר היחיד שמחבר ביניהם זה שנאה, הדרה ושררה. על זה אי אפשר להחזיק ממשלה. יש בהם כל כך הרבה ניגודים ועם שנאה כזו אי אפשר להחזיק ממשלה לאורך זמן. מי שהעביר 6 מנדטים במעשה הונאה מימין לשמאל יכול אולי להוליך שולל ולהקים ממשלה זמנית אבל לא יותר מזה. אנחנו נעמוד מולם באופוזיציה חזקה ומאוחדת ונפיל את הממשלה הזאת בהזדמנות הראשונה. אני אומר את זה מתוך הניסיון האישי שלי. הובלתי אופוזיציות ב-1995 ושוב ב-2005. עבדנו קשה, יחד, והבאנו בשני המקרים ניצחונות גדולים. זה יקרה גם הפעם רק הרבה יותר מהר".

"אני מבקש משמעת אופוזיציונית. יש להם מרווח של סיכה ולכן אני מבקש משמעת ברזל בכל מה שכרוך בנוכחות ואני מתכוון לשמש דוגמה אישית. אני רוצה גם לכידות, והלכידות מתבטאת בישיבה הזאת, בישיבת ראשי הסיעות שקבענו שניפגש כל שבוע ביום שני ומעת לעת במהלך השבוע. אנחנו יודעים ואני מרגיש בקצות האצבעות איפה נקודות התורפה שלהם. חלק מכם כבר דיברו איתי על זה, אפשר להפיל אותם וזה אפשרי אם נפעל יחד מלוכדים במשמעת ברזל".

"יש לי עוד בקשה: אם אנחנו עובדים כלפי חוץ, כלפי היעד הזה, נשיג אותו. אם נתכתש פנימה – לא נשיג אותו. לכן אני מבקש לירות מהנגמ״ש החוצה ולפגוע ויש לנו אפשרויות לעשות זאת. אם נרכז את כל המאמץ שלנו אנחנו נפיל אותם ויש לנו סיבה טובה להפיל אותם כי זו טובת המדינה".

"הממשלה הזו היא ממשלת הונאה, ממשלת ניגודים ושעטנז, שלא מסוגלת לעשות כלום למען הביטחון שלנו, למען כלכלה בריאה. אנחנו נקבע כללים בינינו ואנחנו נעמוד בהם שיחייבו את כולנו ונלך בדרך הזאת – ונושיע את מדינת ישראל ואת עם ישראל, בעזרת השם. תודה רבה לכם".

בסיום הישיבה הוסיף כי "לא ראיתי ישיבת אופוזיציה כזאת וזה דבר חזק מאוד, ואני בוגר עשרות שנים פה. אנחנו מגובשים וחזקים. כולנו מאמינים לא רק במורשת ישראל אלא גם במורשת הלאומית שלנו והעובדה שהקדוש ברוך הוא וההיסטוריה לא יתנו לנו אפשרות נוספת. אנחנו חייבים לדאוג לעתידו וקיומו של עם ישראל. הדרך שלנו הביאה הישגים כבירים ואנחנו נמשיך בה. שלא תיפול רוחכם, תזקפו קומתכם. אנחנו ננצח ביחד. אני מאמין בזה באובססיביות, אני רואה פה אמונה ושליחות ואני מאמין בכם. נחליף את הממשלה הרבה יותר מהר ממה שהם חושבים".

"אני אפגש עם כל אחת ואחד מחברות וחברי סיעת הליכוד. נמנה מרכז לאופוזיציה ונחלק את הועדות בינינו מתוך הידברות והסכמה. תודה לכל אחת ואחד מכם על מה שעשינו עד עכשיו ומה שנעשה מעכשיו", דברי נתניהו.

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר שניהל את ישיבת סיעות האופוזיציה, בפתח הישיבה: "מי שנמצא איתנו כאן היום אלו כל סיעות גוש הימין האמיתי, השותפים שלא זיגזגו, שלא מכרו את האידיאולוגיה והערכים שלהם בתמורה לכיסאולוגיה".

יו"ר יהדות התורה משה גפני נואם בישיבת האופוזיציה: "מה שהם רצו זה לפורר את הגוש של הימין, החרדים והמסורתיים, והישיבה הזו היא תגרום לכך שנחטוף עוד הרבה מתקפות, הם רצו שאנחנו החרדים נצא מהגוש הזה, אבל אנחנו לא, אנחנו נשאר כאן, זה הבית שלנו".

ליצמן ממשיך במתקפה על בנט: "ציפיתי שבנט יוריד את הכיפה, לבינתיים הוא לא הוריד, אבל מי שמסתכל בהסכמים הקואליציוניים צריך לקרוע קריעה".

גפני בישיבת האופוזיציה עוקץ את מתן כהנא: "רציתי להגיד לו 'באיזה מארבים שכבת עם מנסור עבאס?' אבל העדינות שלנו לא נתנה לי להגיד את זה". אחד מחברי הכנסת אמר בציניות "אולי עם לפיד הוא שכב במארב". יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר ויו"ר ש"ס אריה דרעי נפלו בלשונם וכינו את נתניהו "אדוני ראש הממשלה", הוא ענה בהומור ״אריה אל תלחם בזה. אז תקרא לי הוד מעלתך״.

ח"כ יריב לוין (הליכוד) הגיש היום שורה של הצעות חוק שהוגשו בעבר על ידי שרי הממשלה בעת שכיהנו בכנסת, בהן: פטור ממס לגמלאים על תשלומי פנסיה, קביעת נקודות זיכוי במס להורי חיילים, והעדפה מתקנת לחיילי צה"ל. כמו כן הגיש ח"כ לוין שורת הצעות לחיזוק האחיזה ביהודה ושומרון.

ח"כ יריב לוין: "אני נחוש לנהל מאבק בממשלת השמאל הרעה הזו ולהביא להפלתה. אני מניח היום על שולחן הכנסת שורה של הצעות חוק חשובות אשר שרים בממשלה הגישו בעבר או התחייבו לתמוך בהן. הם יידרשו לתת דין וחשבון ציבורי אם יכשילו את קידומן של הצעות חוק אלה."

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) בראיון לגדי נס ברדיו צפון: ״אם מישהו דורך עליך, אתה צועק. זה מה שקרה אתמול לציבור החרדי, דרכו לנו על כל הנושאים של מדינה יהודית. אתה לא יכול להיות עם כיפה ולעשות כל מה שאתה רוצה ונפתלי בנט וגדעון סער שיקרו ועשו מה שהם רצו. על זה אסור לשבת בשתיקה זהו חילול השם. ובנוסף על זה שמו את אביגדור ליברמן ואלכס קושניר שחוגגים כל הדרך אל הבנק על הגב שלנו״.

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) בראיון לאמיר איבגי בגל״צ: ״קשה להאמין לאנשים בקואליציה שישמרו על האינטרסים שלנו כי הם באו במוצהר לשנות. ליברמן מדבר על כל מיני דברים שקשורים לדת, זנדברג רוצה לתת עידוד לחוזרים בשאלה, בנט לא עומד במילתו. אנחנו לא יכולים לשבת בצד ולהגיד שהכל יהיה בסדר״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים