שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » 3 שיגורים נורו מלבנון אל עבר קרית שמונה
תקרית חריגה
תושבים דיווחו ששמעו פיצוצים במקום. מצה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה, צה"ל מגיב באמצעות ירי ארטילרי לעבר מקור השיגור מלבנון
זירת נפילת הרקטה | צילום: איחוד הצלה

אזעקות נשמעו היום (רביעי) סמוך לשעה 12:20 באזור קריית שמונה, מכללת תל חי וקיבוץ כפר גלעדי. תושבים דיווחו ששמעו פיצוצים במקום. מצה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה. במטולה קראו לתושבים להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. ממד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל 4 נפגעי חרדה.

דובר צה"ל מאשר: "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. מתוכם שיגור אחד כושל שנפל בשטח לבנון ושני שיגורים שנפלו בשטח הארץ". בתגובה, כוחות ארטילריים של צה"ל תקפו בשטח לבנון".

ברשת "אל-מנאר" מדווחים כי הירי הארטילרי הישראלי נפסק לאחר ירי של שישה פגזי 155 מ"מ לעבר שטחים פתוחים. דובר צה"ל עידכן לפני זמן קצר כי כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים כעת 'שוב' לאורך כל גבול לבנון בתגובה לירי הרקטות לשטח ישראל מוקדם יותר היום.

ראש הממשלה בנט שוחח עם שר הביטחון בני גנץ במליאת הכנסת כשהם מקבלים עדכונים טלפונית, זאת בזמן שהם מחכים לקריאת שמם בהצבעה לוועדות השיפוטיות במליאה, ולאחר שהצביע יצא ראש הממשלה בנט להתייעצויות נרחבות, יחד עם שר הבטחון והרמטכ"ל.

שר הביטחון בני גנץ קיים חיתוך מצב בעקבות הירי לעבר הצפון בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש האגף המדיני ביטחוני זהר פלטי, ראש אגף מבצעים אלוף עודד בסיוק וראש אמ"ן אלוף תמיר הימן. שר הביטחון הנחה להעביר מסר חריף ליוניפי"ל בעקבות הירי.

בפעם השלישית, תוך שעתיים: צה"ל תקף שוב באש במרחב גבול לבנון. כוחות ארטילריים של צה"ל תקפו זאת בתגובה לירי הרקטות לשטח ישראל.

ברשתות החברתיות בלבנון ובערוץ אלג'זירה טוענים כי התגובה הישראלית בוצעה לכיוון אלח'יאם שבדרום לבנון.

רב טפסר דדי שמחי, נציב כבאות והצלה לישראל, מעדכן: "נוצרה שריפה במקום, כרגע יש שם חמישה צוותי כיבוי. זה לא בתוך חורש אלא בשטח פתוח – ככה שנוכל לטפל בזה".

כזכור, רק בתקופה האחרונה נורו כמה פעמים רקטות מלבנון אל עבר ישראל, כשבכל המקרים עמדו מאחורי הירי ארגונים פלסטיניים, ולא חיזבאללה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים