שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » אזרבייג'ן פותחת משרד דיפלומטי בישראל
השרים בישרו
שר הכלכלה של אזרבייג'ן הודיע על כוונתם לפתוח עוד השנה בישראל משרד רשמי לקידום תיירות וסחר. אשכנזי: "הכרת אזרבייג'ן בתעודת החיסון הישראלית תקדם את היחסים"
שר החוץ גבי אשכנזי וראש המשלחת האזרית למפגש, שר הכלכלה מיכאיל ג'בארוב | צילום: משרד החוץ

שר החוץ גבי אשכנזי הוביל היום את המשלחת הישראלית למפגש השני של הוועדה המעורבת ישראל- אזרבייג'ן שנערך היום באופן מקוון (הראשון התקיים בשנת 2018) ועסק בקידום היחסים הבילטראליים והסחר בין המדינות.

ראש המשלחת האזרית למפגש, שר הכלכלה מיכאיל ג'בארוב, הודיע במפגש על כוונת אזרבייג'ן לפתוח עוד השנה בישראל משרד רשמי לקידום תיירות ומשרד סחר במעמד דיפלומטי.

שר החוץ גבי אשכנזי מסר כי "אזרבייג'ן היא בעלת ברית, ידידה וספקית האנרגיה הגדולה ביותר של מדינת ישראל, נמשיך לפעול לפיתוח היחסים החשובים עם אזרבייג'ן והרחבתם לתחומים חדשים. הכרת אזרבייג'ן בתעודת החיסון הישראלית תקדם את יחסי המסחר והתיירות בין המדינות ותסייע להמשך התאוששות המשק הישראלי ממשבר הקורונה".

לפני מפגש הועדה המעורבת, שוחחו שר החוץ אשכנזי ושר הכלכלה האזרי, ג'בארוב, בהתפתחויות האזוריות במז"ת, בהן הרחבת מעגל מדינות השלום במסגרת הסכמי אברהם, ובשיתופי פעולה אפשריים בין המדינות. השרים דנו בפוטנציאל לשיתופי פעולה כלכליים. כמו כן, נדונה האפשרות להכרה אזרית של תעודת המתחסן הישראלית ומתן היתר לכניסת תיירים ישראלים לאזרבייג'ן.

גבי אשכנזי | צילום: משרד החוץ

עם תום שיחת השרים, התקיים מפגש מורחב של הצוותים המקצועיים בהשתתפות סמנכ"לית כלכלה, יעל רביע צדוק, סמנכ"ל אירו-אסיה ומערב הבלקן, גרי קורן ושגריר ישראל בבאקו, ג'ורג' דיק. כמו כן נטלו חלק במפגש נציגי משרדי הכלכלה, האנרגיה, החקלאות, המים, התיירות, הבריאות, המדע, המשרד לשירותים דיגיטליים ורשות החדשנות.

במסגרת הועדה סוכם לקדם מסמך שת"פ בתחום הבריאות, הקמת קבוצת עבודה בין-משרדית בתחום החקלאות וכן מזכר הבנות לשת"פ בתחום המים וההתפלה. בשנים האחרונות הפכה אזרבייג'ן ליעד תיירותי חשוב עבור ישראלים (כ-50 אלף תיירים בשנה לפני הקורונה), והמדינות נמצאות בשלבים מתקדמים לקראת חתימה על הסכמי תיירות ותעופה.

שר החוץ גבי אשכנזי: "אני מברך על הכוונה של אזרבייג'ן לפתוח משרד לקידום תיירות ומשרד סחר בישראל. אני מאמין שאלו צעדים חשובים לקראת פתיחת שגרירות של אזרבייג'ן בישראל". שר הכלכלה של אזרבייג'ן: "אזרבייג'ן החליטה על פתיחת המשרד לקידום תיירות ומשרד סחר במעמד דיפלומטי בישראל השנה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ברכות לקידום ופיתוח הקשרים בין אזרבייגן לישראל, כבר ב-2016 בקרה משלחת של האיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית באזרבייג'ן, ביקור שהביא לחשיפה של אזרבייג'ן ולכתבות רבות בעיתונות התקופתית בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים