שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » איווט ליברמן בדרך לתפקיד שר האוצר
ממשלת שמד
הגזירות הצפויות: קיצוץ בקצבאות ילדים מילד חמישי והלאה, ביטול משרד הדתות, הטבות רק למשפחות בו שני בני הזוג עובדים והפסקת הקצבאות הדלים לאברכים ותלמידי ישיבות
אביגדור ליברמן | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

כמעט סופית: יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור (איווט) ליברמן יומנה לשר האוצר במקרה ותקום ממשלת שמאל בראשות יו"ר ימינה נפתלי בנט ברוטציה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד – כך דיווח יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

שירית אביטן כהן פרסה בעיתון 'גלובס' את התוכנית ההרסנית שאיווט זומם לממש אם ישים את ידיו על התפקיד הנחשק. הוא צפוי להציע קיצוץ בקצבאות ילדים מילד חמישי והלאה. בין היתר ליברמן התחייב בעבר לחתוך במספר משרדי הממשלה ובעדיפות ראשונה לבטל את משרד הדתות.

כצפוי, איווט צפוי להטיל גזירות על משפחות האברכים שיושבים באוהלה של תורה. הוא צפוי לקדם תוספת במס הכנסה שלילי לזוג עם ילדים, במצב בו שני בני הזוג עובדים; הרחבת הסבסוד לצהרונים ולמעונות יום לזוגות עובדים; הכרה בהוצאות מטפלת; ועוד הטבות להורים חילוניים בלבד.

עוד מתכוון שר ההסתה לפעול להתניית מימון ממשלתי במסגרות חינוך שילמדו לימודי ליבה; ביטול חוק נהרי, שמחייב רשות מקומית שמשתתפת בתקציבי מוסדות חינוך רשמיים הפועלים בתחומה להשתתף בתקציביהם של מוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים; וכן הפסקת הקצבאות הדלים לאלפי אברכים ותלמידי ישיבות, שרובם צעירים בני 38-18.

ב'חדשות 13' דווח כי נרשמו הסכמות נוספות בין לפיד ובנט, לפיהם מסתמן כי לפיד נתן את הסכמתו להגדיל את סך השרים בממשלה למעל 20. עם זאת, מספר זה אינו מספיק לבנט וסער שרוצים יותר, ולכן עדיין ישנם פערים ב"גוש השינוי". זאת ועוד, בנט ויתר על הקול הכפול שלו בממשלה, אך הוא עדיין דורש שיהיה לו קול כפול בקבינט המדיני בטחוני.

לפי חלוקת התיקים המסתמנת: תיק הביטחון יישאר בידיו של יו"ר כחול לבן גנץ, יו"ר תקווה חדשה סער יהיה שר המשפטים, דבר המקובל הן על מפלגות הימין והן השמאל. בנוסף, יו"ר העבודה מרב מיכאלי שלמפלגתה שבעה מנדטים, מסתמן כי תקבל את התיק לביטחון הפנים. יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, דורש לקבל לידיו את תיק החינוך, דבר שלא מקובל על סער ובנט.

בכירים ביהדות התורה אמרו אמש כי "אם נפתלי בנט יביא למינוי איווט ליברמן האיום לתפקיד שר האוצר (או כל תפקיד בכיר אחר) הוא ייכנס להיסטוריה לדראון עולם כמחריב עולם התורה ומסורת ישראל. כל מאמציו להשכיח את ברית האחים בינו ללפיד, אותם הגדיר ‘טעות קשה’ ירדו לטמיון והוא יוכרז פסול חיתון פוליטית לנצח. על מעשה שפל כזה אין ולא תהיה מחילה לעד".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר הערב בראיון ל'קול ברמה' כי "שמעתי שליברמן אמור להיות שר אוצר, זה חורבן". לדבריו, "הציבור מגיע לו את מה שמגיע לו ואף אחד לא עושה בזה טובה אבל זה לא מכניס אותנו לקואליציה. זה שלפיד מראה נכונות אז יהיה לו גן עדן על המילים הללו".

עוד הוסיף כי "הפגישה עם לפיד תתקיים ולא ביטלתי אותה. דחיתי במספר ימים מסיבות טכניות גם כשהיה שר אוצר נפגשתי איתו. אם ליברמן היה מבקש להיפגש, לא הייתי מסכים כי הדיבור שלו מגעיל אותו. אני רואה שינוי אצל לפיד אבל לא נלך לממשלה עם לפיד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים