שיתוף
תגובות
כללי » שר בממשלה: "כדור במעטפה יכול להפוך לשלושה "
איום ההתנקשות בבנט
צו איסור גורף הוטל על כל פרטי הפרשה שמטלטלת כעת את קירות השב"כ. אחרי שתוגברה האבטחה סביב משפחת בנט בגלל מכתב איום ברצח ובו כדור נשק, נרמז על רצח רבין
רה"מ נפתלי בנט | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

גינויים מכל קצווי הקשת הפוליטית: השר כהנא אמר בתגובה על האיומים נגד משפחת בנט: "כבר הוכח במדינה שלנו שמילים יכולות להרוג. וגם אם מי שמשתמש בהן סולד מאלימות פיזית, בקצה יש אנשים שעלולים לתת למילים האלה פרשנות מאוד מסוכנת"

יו"ר מפלגת "הציונות הדתית" בצלאל סמוטריץ' פרסם הודעה שבה פקפק באמיתות המכתב. "אני לא יודע אם פרסום החקירה על מכתב האיומים שנשלח לבנט הוא ספין שנועד לשפר את מצבו הציבורי ולעשות דה-לגיטימציה לימין ולמחאות הצודקות שלו נגד בנט, או אירוע אמיתי. אני כן יודע שאלימות חייבת תמיד להיות מחוץ לתחום! אבל גם שעברו הימים שיסתמו לימין את הפה בזעקות על 'הסתה'". גם בנו של יו"ר האופוזיציה, יאיר נתניהו, שיתף בטוויטר ציוצים המטילים שרומזים כי המכתב מפוברק.

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס בחומרה למקרה. "האיומים על משפחת ראש הממשלה – חציית קו אדום. הסתה ואלימות כבר הגיעו בעבר לרצח פוליטי. כדור אחד במעטפה יכול להפוך לשלושה כדורים שנורים מאקדח", אמר גנץ ברומזו לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. "אני סומך על המשטרה והשב"כ שישימו את ידיהם על האחראים לכך. גם בימים של מחלוקת קשה, לכולנו החובה לזכור שאחדותנו וחוסננו הם הבסיס לעוצמתנו".

שרת הפנים איילת שקד, אמרה: "האיום שהופנה כלפי רה"מ ומשפחתו מזעזע את אמות הספים. ערב חורבן הבית איבדנו את עצמאותנו אך ורק בשל איבה פנימית. לא ייתכן שבמדינה יהודית העומד בראשה יעמוד בפני סכנת חיים מבית. משטרת ישראל תאתר את מי שהרים את ידו על הדמוקרטיה הישראלית ותמצה עמו את הדין".

המשטרה הודיעה היום (שלישי) כי חוקרי להב 433 ושירות הביטחון הכללי פתחו בחקירה של איומים ברצח כלפי ראש הממשלה נפתלי בנט ומשפחתו. בשלב זה צו איסור פרסום גורף הוטל על פרטי המקרה. החקירה נפתחה לאחר שמכתב איומים ברצח, שהכיל גם כדור חי של נשק, הועבר לידי המשטרה וכוון נגד בנט, אישתו וילדיו. בעקבות האיומים החליטו גורמי הביטחון במשרד ראש הממשלה לתגבר את האבטחה של יחידת מגן על משפחת רה"מ.

את החקירה מובילים במקביל חוקרים מהיחידה הארצית לחקירות בין-לאומיות ומהשב"כ. אם היה איום מיידי על חייו של ראש הממשלה או משהו קונקרטי יותר, החקירה הייתה נשארת אצל השב"כ בלבד. עם זאת, גורמים שמקורבים לחקירה מבהירים בשיחה עם כתבים ובהם כתבי N12 שאף אחד לא מקל ראש בעניין, וההתייחסות לאיומים רצינית ביותר.

בנט עצמו התייחס לאיומים להתנקש בחייו היום בציוץ בטוויטר:

לטענתם, המכתב עשה את דרכו למקום ברעננה שמקושר למשפחת בנט, אך לא ישירות לביתם. לא היו פרטים מזהים על המעטפה. בשלב זה, לא ברור אם המכתב עבר את שרשרת הבידוק הקפדנית של שירות הביטחון הכללי עד שהגיע למשפחה. יתרה מזאת, לא ידוע אם מי מבני המשפחה נחשף לתוכן המכתב עצמו, או שמא זה נעצר באחד ממעגלי האבטחה.

ה.

בתגובה על האיומים כתב בנט בחשבון הפייסבוק שלו: "סכסוך פוליטי, לא משנה כמה הוא עמוק, לא צריך להגיע לאלימות, לבריונות ולאיומי מוות. אנחנו צריכים לעשות הכל, כמנהיגים וכאזרחים שעתידם ועתיד ילדיהם במדינה הזאת, כדי שתופעות כאלה פשוט לא יתקיימו. כולנו אנשים. אני ראש ממשלה ואיש פוליטי, אבל אני גם בעל ואבא, וחובתי היא גם לשמור על אשתי ועל ילדיי. עלינו להנמיך את הלהבות של השיח הפוליטי. ערב ימי הזיכרון ויום העצמאות, אני קורא לכולם – מכל קצוות הקשת הפוליטית, בעיקר לאנשים שפעילים ברשתות החברתיות – זה זמן הרגעה ופיוס".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים