שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אייל שויקי מונה למנכ"ל בית הנשיא
"חן בפני אלוקים"
הנשיא הנבחר, יצחק הרצוג: "אייל נושא חן בפני אדם ולדעתי גם בפני אלוקים". המנכ"ל המיועד: "מקבל עלי בחיל ורעדה את התפקיד, מנגד עיני עומדת מדינת ישראל"
אייל שויקי | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת הכספים הזמנית בראשות ח"כ אלכס קושניר, אישרה את בקשת נשיא המדינה הנבחר, יצחק הרצוג, למינוי אייל שויקי לתפקיד מנכ"ל בית הנשיא.

יצחק הרצוג, נשיא המדינה הנבחר: "מתוקף החוק יש להביא את מינוי מנכ"ל משרד נשיא המדינה לאישור ועדת הכספים של הכנסת, אני מביא את אישורו של אייל שויקי. אומר שגם קודמי בתפקיד עשה את אותו הדבר, כך גם שמעון פרס וכו'. אני מאמין גדול בעובדי המדינה ובשירות הציבורי ובתהליכי חפיפה והעברת תפקיד מסודרים, לכן בכל תפקיד בו כיהנתי, תמיד סיכמתי עם המנכ"ל היוצא שהוא נשאר חודשיים – שלושה, כך סיכמתי גם עם המנכ"ל היוצא הראל טובי. יהיה תהליך חפיפה מסודר בין שני האישים, אני ממליץ לנהוג כך. לאייל ניסיון ניהולי מרשים מאוד, הוא היה ראש המטה שלי כיו"ר האופוזיציה, וכיו"ר הסוכנות היהודית, ותפקידים רבים. אייל עובד 15 שנה במחיצתי, הוא נושא חן בפני אדם וגם לדעתי בפני אלוקים. הוא ניהל צוות עובדים ועשה עבודה משמעותית בכל משימה שהטלתי עליו. בעברו וזה נסלח לו הוא היה מנהל אתר האינטרנט של בית"ר ירושלים, אני כאדום מובהק סלחתי לו".

ח"כ מיכאל מלכיאלי: "יצחק אתה האיש הנכון במקום הנכון, האיש שיכול לאחד בין כל החלקים בעם ישראל, הכרתי את אייל ואפשר לסכם במילים נעים לבריות, זו בחירה נכונה שתמשיך את הבחירה הנכונה שלך".

ח"כ משה גפני: "זו הזדמנות לברך אותך בפומבי, זו לא פעם ראשונה שאנחנו יושבים בישיבה יחד, אתה איש נעים הליכות, איש שאנחנו משתבחים בו כנשיא המדינה, בכל תפקידיך היו מרוצים ממך ומהעבודה שעשית וזה בא לביטוי גם בבחירה שלך, נעים לכך גם המנכ"ל שאתה ממנה, נעים הליכות ועושה עבודתו נאמנה בכל תפקידיו".

ח"כ מאיר יצחק הלוי: "רוצה לבקש שבית הנשיא יעשה כדי לאחות את העם, ואני מאחל למנכ"ל הצלחה גדולה". ח"כ ינון אזולאי: "אני מאחל לך כנשיא הנבחר שלא תהייה תקלה תחת ידך, שתהייה לך הצלחה, והבחירה שעשית באייל מתאימה לך ולהליכות שלך". ח"כ ולדימיר בליאק: "אני מכיר את אייל לא מעט שנים, את פועלו וקישוריו, האדם הנכון במקום ובזמן".

ח"כ אחמד טיבי: "לא פלא שזכיתי במספר הקולות הגדול ביותר, אתה מצטיין ביחסי אנוש מצויינים, הצלחת לבנות רשת קשרים בין קטבים וניגודים, זה מאתגר. למרות הבעייתיות שלנו כחברי כנסת ערבים עם סמלים, אני בטוח שתצליח עם היחס המכבד שלך לחזק את הקשר והקשרים במיוחד בפריפריה, מיעוט, שמול השלטון המרכזי חייבים שיהיה איזון ובלמים. כך גם עשה הנשיא ריבלין בחלק גדול מכהונתו, אני בטוח שאתה מכיר את הרגשיות ואת האנשים באופן אישי".

ח"כ יצחק פינדרוס: "אם כל אחד מאיתנו היה שם על השולחן את הפעילות של הנשיא הנבחר בשנים האחרונות, היה מגלה הרבה מאוד נדודים, הוא עשה הכל בשקט ובנעימות הליכות, וריצה הרבה מאוד צדדים. בהצלחה".

ח"כ רות וסרמן לנדה: "עילית לארץ בגיל 17 ונגועה עדיין באותה התרגשות לדבר הזה שנקרא מדינת ישראל, אין טוב ממך לעמוד כנשיא מדינת ישראל, שמאפשר לפינדרוס ולי לשבת ולדון בעניין הזה. כצאצאית גאה של הגאון מווילנה לשבת ולדון על אותם דברים, אנחנו כ"כ צריכים ריפוי ואיחוי, ואני בטוחה שתעשה את זה טוב מכולם מהכירות והוקרה".

ח"כ מיכל וולדיגר: "האזרח מספר 1 יכול להתאים לך, מצד אחד הראשון, מצד שני של התחלה חדשה, שיכול לגעת בכל אדם. כשר רווחה ידעת לטפל כמו שצריך ולתת ולהעניק, אין לי ספק שכך יהיה גם במקומך החדש, ואין לי ספק שגם במקומך החדש כך יהיה.

ח"כ יעל רון בן משה: "אחד היתרונות הגדולים של מר שויקי שבקושי היה לי קשר איתו, תמיד ההרגשה הייתה שהעבודה היא איתך, לא תמיד קל לתת מקום אצל בעל התפקיד הבכיר, אני בטוחה שגם בתפקיד הזה יהיה כך".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר: "דיברו על היכולות שלך והערכיות שלך, אני רוצה לדבר על יכולת הביצוע, זכיתי כמנכ"ל משרד הקליטה לעבוד איתך כראש הסוכנות, בכל התפקידים שלך הצלחת, ואת זה לא עושים לבד, אתה צריך את הצוות שלך, ומר שויקי הולך איתך יחד הרבה מאוד שנים, זה מינוי נכון ומבורך, ואני רוצה לאחל לך המון הצלחה".

המנכ"ל הנבחר, אייל שויקי: "אני רוצה לומר תודה רבה, אני מקבל עלי בחיל ורעדה את התפקיד, מנגד עיני עומדת מדינת ישראל ולעשות טוב, אני רוצה לומר תודה לנשיא הנבחר על האמון, זה לא מובן מאליו, עשיתי דרך ארוכה, גם בבית הזה, תודה לכם על האמון, גם זה לא מובן מאליו, נעשה ונצליח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים