שיתוף
תגובות
לאישה » טיפים » איך מכשירים כיריים לפסח בלי לקרוא לטכנאי?
מדריך:
אם בעבר הורגלנו לקרוא לטכנאי ולבצע את הפעולה בפשטות, הרי שכיום לאור התפשטות נגיף הקורונה והמלצות הגורמים המקצועיים לבידוד ביתי, יש למעט במפגשים שכאלו שאינם לצורכי חרום
תגיות: , ,
ניקוי כיריים | צילום: Mikhail Sedov, שאטרסטוק

לקראת חג הפסח נוהגים בבתים רבים להחליף את כירת הגז. אם בעבר הורגלנו לקרוא לטכנאי ולבצע את הפעולה בפשטות, הרי שכיום לאור התפשטות נגיף הקורונה והמלצות הגורמים המקצועיים לבידוד ביתי, יש למעט במפגשים שכאלו שאינם לצורכי חרום.

לכן כך ננקה ונכשיר בעצמנו את הכיריים בבית. לכירת הגז יש שלושה חלקים: המבערים מהם יוצאת האש, החצובות עליהן עומדים הסירים והמגש התחתון. תחילה יש לנקות את כל החלקים היטב. לאחר מכן, יש ללבן את המבערים באש על ידי הדלקת האש למשך מספר דקות בכל המבערים.

את החצובות עליהן עומדים הסירים, מכשירים באמצעות הדלקת אש, הזזת החצובות וסיבובן ממקום למקום בכל מספר דקות, על מנת שהאש תיגע בכולן. את הכיריים ראשית יש לנקות באופן יסודי באמצעות חומר הפוגם את שאריות החמץ ולאחר 24 שעות יש להגעיל באמצעות מים רותחים.

לגבי ניקיון הכיריים: ראשית מפנים את המבערים והפלטות המגנות ממשטח הכיריים. מרתיחים מים ושופכים בזהירות על משטח הכיריים. יש להמתין כחצי שעה (וכמובן לא להגזים עם כמות המים), המתינו עד שיתקררו המים, הצטיידו בסקוטש עדין שלא ישרוט את המשטח, ונקו באמצעות נייר מטבח סופג את הלכלוך .

החלק הקשה יותר של ניקוי כיריים הינו ניקיון המבערים. טיפ שיקל עליכם: הכניסו את כל החלקים השומניים לשקית פלסטיק ושפכו פנימה נוזל לניקוי כלים וחצי כוס חומץ. יש להשאיר את המבערים בשקית הסגורה למשך לילה שלם, ובבוקר יש לשטוף את המבערים מתחת לכיור ולנקות בקלות באמצעות מטלית לחה .

גם הכפתורים של הכיריים סופגים לכלוך. חומרי ניקוי כיריים, צריכים להיות עדינים יותר. יש להבדיל בין סוגי הכיריים בכדי לדעת באילו חומרי ניקוי יש להשתמש כך שלא ייהרסו. כיריים העשויים מזכוכית, יש להיזהר שלא לשרוט אותם עם ספוגים קשים או צמר פלדה, מה שעשוי לשרוט אותם. גם חומרי ניקוי חזקים כגון מסיר שומנים, עשויים לגרום להם לאבד את הברק שלהם. יש לדאוג לניקוי קל בכל פעם שמסיימים לבשל והכיריים מתקררות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים