שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "אין טעם במאמצים להפסקת אש"
הג'יהאד האיסלאמי
חמאס: "אין בכוונתינו לפתוח במלחמה, אבל אם ישראל תעשה זאת – נהיה מוכנים, למען ירושלים. בשעות האחרונות ישנן שיחות עם המצרים ועם האו"ם"
תגיות:
מחבלי חמאס | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

מעט אחר חצות פרסמה הזרוע הצבאית של חמאס אולטימטום נוסף. דובר הזרוע, אבו עוביידה, אמר כי "אם ישראל לא תפסיק את המצור על האנשים שנמצאים בתוך מסגד אל אקצא – נגיב בתוך שעתיים". מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה אמר: "ישראל החלה את התוקפנות על ירושלים ואם התוקפנות הזאת לא תיעצר – אז אין טעם במאמצים המדיניים להגעה להפסקת אש".

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, צאלח אל-עארורי, אמר הערב כי "ההתנגדות בעזה אומרת לישראל כי ירושלים היא קו אדום שאין לעבור אותו, אנחנו מוכנים להקריב כל דבר למען ירושלים. אין בכוונתינו לפתוח במלחמה, אבל אם ישראל תעשה זאת – נהיה מוכנים, למען ירושלים. בשעות האחרונות ישנן שיחות עם המצרים ועם האו"ם בכדי להרגיע את המצב ולא להגיע להסלמה".

בכיר חמאס הוסיף: "העם הפלסטיני בכל מקום הוא גוף אחד וההתנגדות באה לידי ביטוי באופן שונה בכל מקום. על העם הפלסטיני בגדה המערבית לפעול כדי להתנגד לצעדי ישראל. מהבחינה הלאומית, לראשונה ישנו שיתוף פעולה פלסטיני והסכמה שיש לעצור את התקיפה הישראלית, צריך שההסכמה הזו תתורגם לאינתיפאדה כוללת. מבחינת האומה הערבית והאסלאמית, עליה לתמוך בירושלים ובמסגד אל אקצא, ולעצור את היחסים עם ישראל".

במקביל, הקבינט המדיני-ביטחוני החליט בישיבה שערך הערב לאשר תכניות לתגובה רחבה נגד חמאס בעזה – כך לפי שר שהשתתף בישיבת הקבינט. השרים הסמיכו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ לאשר שורה של פעולות צבאיות ואם יהיה צורך בעליית מדרגה בתקיפות הנושא יחזור לדיון נוסף בקבינט. "אישרנו פעולות משמעותית ולא מדובר בהפצצת דיונות", אמר שר בקבינט.

לדברי השר בקבינט שצוטט ב'וואלה', גורמי הביטחון אמרו בישיבה שהמבצע צפוי להימשך כמה ימים. "כל המשתתפים בדיון הבינו שאי אפשר להמשיך ככה כשיש ירי על ירושלים ביום ירושלים. לא היו קולות שקראו להבליג אל להכיל – לא בקרב השרים ולא בקרב גורמי הביטחון", אמר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים