שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אין לי הצהרות נאמנות לביבי"
סמוטריץ
יו״ר הציונות הדתית: "התפקיד שלנו יהיה לוודא שחילוקי הדעות מול ממשל ביידן יהיו בחצי השני של המגרש בשאלה כמה להסדיר וכמה להחיל ריבונות ולא כמה לסגת או לפנות"
בצלאל סמוטריץ' | צילום: לירן מולדובן

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ האמר בכנס ירושלים של בשבע ואמר כי "התפקיד שלנו בהתיישבות יהיה לוודא שחילוקי הדעות מול ממשל ביידן יהיו בחצי השני של המגרש בשאלה כמה להסדיר וכמה להחיל ריבונות ולא כמה לסגת או לפנות". סמוטריץ' הוסיף ואמר כי .ףהגיע הזמן לפרק את המנהל האזרחי ולהכפיף את התושבים למשרדי הממשלה. בלתי אפשרי שהתושבים ימשיכו לקבל שירותים של אזרחים סוג ד׳".

סמוטריץ׳ הוסיף ואמר כי ״את כל הצעדים בהתיישבות, כמו גם חיזוק הזהות היהודית, הוצאת המסתננים ויהודה הגליל והנגב והחזרת הריבונות לנגב והגליל אי אפשר לעשות בלי תיקון שורש המערכת המשפט. את כל הסל הזה של ערכי הציונות הדתית והימין לא עושים בממשלה עם לפיד, מיכאלי והורוביץ".

.ףאנחנו נלך אך ורק בממשלה של המחנה הלאומי. אני יודע שזה לא יהיה מושלם וגם בממשלה כזאת נצרך להאבק אבל יהיה עם מי לריב. הפעם נתניהו יהיה תלוי בנו וזה יאפשר לנו לעשות דברים שלא עשה בשנות שלטונו עד עכשיו".

.ףשמעתי שמדברים עלינו במונחים של מש״קי דת וילדי כאפות ומונחים בכיס. כן. אני מונח בכיס של ההתיישבות, אני מונח בכיס של הריבונות, אני מונח בכיס של הזהות היהודית של מדינת ישראל, אני מונח בכיס של הכורח לתקן את מערכת המשפט ולכן אנחנו נהיה במחנה הלאומי. Read my leaps הציונות הדתית לא תפנה עורף למחנה הלאומי ולא תשב בממשלה עם השמאל".

"שמעתי שמנסים לאחז עיניים ולדבר על ממשלה עם רוב ימני. ממשלה לא מתנהלת ברוב אלא בהסכמה. יאיר לפיד לא ישב דקה בממשלה שתחוקק את פסקת ההתגברות ואחר כך מחדש את חוק המסתננים וחוק ההסדרה. מרב מיכאלי לא תשב חצי דקה שתחוקק את הגיור הממלכתי וניצן הורוביץ לא ישב דקה בממשלה שקווי היסוד שלה יש את יהוד הגליל".

"אנחנו צריכים ממשלת ימין על מלא שבעז״ה תקום בזכות האחריות שלקחנו כדי שאף קול לא יזרק. אם נתניהו מבין את זה אז גם אתם מבינים את – בלי הציונות הדתית אין ממשלה ימנית".

"מה עדיף? עוד קול לליכוד כדי להכניס את ניסים ואטורי או עדיף עוד קול לציונות הדתית כדי שתהיה ממשלת ימין? האם עדיף עוד קול לבנט כדי להכניס את סטלה ויינשטין או שעדיף עוד קול לציונות הדתית כדי להכניס את אורית סטרוק לכנסת ולהקים ממשלת ימין על מלא מלא במהות, בקווי היסוד ובתוכניות העבודה".

"קחו אחריות. הרבה מונח על כף המאזניים. אני שומע המון אנשים אדישים אחרי ארבע מערכות. אנחנו חייבים להוציא 100% הצבעה בימין, 100% הצבעה בימין ובציונות הדתית".

"אני חוזר על הקריאה לנפתלי בנט וגדעון סער תפסיקו לחפש הרפתקאות. יש רוב מוצק לימין. שימו בצד משקעים ועלבונות, שאיפות אישיות שעוד לא בא זמנם. תשלבו ידיים ותחברו כוחות ואל תסכלו את רצון העם. אל תקימו ממשלה עם ליברמן ויאיר לפיד לשרים בכירים ובעלי השפעה עצומה שלא מגובה בכח ציבורי אמיתי בחברה הישראלית. בואו לממשלה לאומית".

בראיון לכנס אמר כי "אני שמח וגאה לייצג את הציונות הדתית, ציבור מוביל ופורץ דרך, מוביל מהפיכות במדינת ישראל כבר עשרות שנים. בעיני לדאוג לציבור הזה, זה לדאוג לכל עם ישראל. אני עכשיו עצרתי את קמפיין הבחירות שלי והולך לוועדת הכלכלה של הכנסת כדי לבלום בדקה ה-90 מס הורים שרוצים להטיל על כל משפחה במדינת ישראל באחת התקופות הקשות שהציבור חווה. המס יחייב כל רגב שמסיע ילדים עד גיל 4 להתקין מערכת במיליונים לפי תקן איטלקי, ומי שלא יעשה זאת ייקנס במאות שקלים בתוך פחות מחצי שנה".

"להציל תינוקות שנשכחים ברכב מהמוות הנורא הזה זו מטרה ראויה מאוד, רק השאלה האם זו הדרך. אני כשר תחבורה התחלתי לקדם מהלך שיעודד ויתמרץ הורים להתקין מערכות כאלו, או כמו של יד שרה. אני לא מבין למה לחייב להתקין מערכת מסוימת, אולי יש כאן בעל עניין. כמו בסוגיית האפודים הזוהרים".

"המשמעות של מהלך כזה היא שכל משפחה עם רכב אחד תחוייב במאות שקלים תוך חצי שנה, ומי שלא יתקין או ישכח להפעיל את המערכת חשוף לקנסות. ב-10 שנים האחרונות נהרגו 25 ילדים, צריך להבין מי הם האוכלוסיות, האוכלוסיה הערבית לא תתקין את המערכת הזו. מובילאיי למשל, נתנו תמריץ בנוגע לאגרת הרישוי, זו דרך הגיונית. לא לחייב. בעיני צריך למנוע מיסוי גדול כזה על הציבור בתקופת משבר כמו זו שאנו חווים".

"בנוגע לסקרים, צריך להבין שלציונית הדתית יש 100 אחוזי הצלחה. אנחנו נכס מוחשי. יש לנו קהילות וציבור ומוסדות שרוצים מפלגה שתייצג אותם בגאון. אנחנו המפלגה היחידה שלא מתעסקת באנשים, קראנו לה ציונית דתית בשביל להסביר את השליחות והערכים שאנחנו מייצגים. בנוגע לפריימיריז, תוך חצי שנה מן הראוי לבחור יו"ר שיקבל מנדט מהציבור להוביל את המפלגה, כזה שיוכל גם לבטא את העובדה שהמפלגה שייכת לציבור הדתי וגם יוכל לייצג אותנו בכבוד".

"בעיני כל מי שמזדהה עם עולם הציונות הדתית ועם הערכים שלו יכול עלשות זאת, גם איילת שקד. יחד עם זאת, אני מאמין שהציונות הדתית תרצה מישהו דתי שיעמוד בראש המפלגה, מישהו שחי את הערכים ומקיים אותם, אבל אני לא סלקטור הציבור יקבע".

שנשאל על מקרה בו לגוש של ביבי לא יהיו 61 מנדטים והאם לא עדיף שיתחברו עם החרדים לבנט ולסער כדי שלא תהיה ממשלת שמאל, השיב סמוטריץ': "בשום פנים ואופן. הציונות הדתית שייכת למחנה הלאומי המסורתי שמחובר לתורה ולארץ ישראל. אסור בשום פנים שהציונות הדתית תפנה עורף ותפר את הברית עם המחנה הלאומי. אנחנו הלב הפועם של המחנה הזה המנוע שסוחב ואסור לנו להתנתק ממנו לאינטרסים פולטים קצרי טווח".

כשנשאל האם במקרה שנתניהו מפסיד יהיה חייב להישאר באופוזיציה, השיב "אני חלק מהמחנה הלאומי. אין לי הצהרות נאמנות לביבי. אני נאמן לדרך בלבד. אני אחתום כשתהיה ממשלת ימין עפי הערכים שלנו. ביבי הקים ממשלה עם השמאל ועכשיו אף אחד לא רוצה אותו. עכשיו הוא צריך אותנו ותלוי בנו והוא יעשה דברים שלא עשה עד עכשיו. אני כשר תחבורה יכול לפתור להם את בעיות הפקקים אבל בשאלות ערכיות ושאלות ליבה – את זה נעשה עם השותפים הטבעיים שלנו. אם חס וחלילה הציונות הדתית תפנה עורף לשותפות הזו, זה יעלה לנו ביוקר.אין ערך לממשלת ימין בלי התיקונים במערכת המשפט ונוביל את זה בנחישות תוך 100 ימים כי מה שלא יקרה מהר לא יקרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים