שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אין לנו מה לחפש בממשלת בנט-לפיד"
ח"כ אשר
השר אקוניס נגד המגעים: "זו תהיה ההונאה הגדולה ביותר בתולדות הפוליטיקה הישראלית" • זוהר: "בנט במכירת חיסול כדי להיכנס לבלפור"
יעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת, יניב נדב

ח"כ יעקב אשר התייחס הבוקר בראיון ל'כאן רשת ב' לממשלה האנטי חרדית שצפויה לקום ואמר כי "העובדה שמהבחירות ועד לרגע זה לא נערכה אפילו פגישה אחת בין ראש הממשלה לגדעון סער זה לא תקין. הצדדים מתבצרים באג'נדות אישיות, היה אפשר לעשות יותר לסיים את משקעי העבר".

הוא הצהיר כי יהדות התורה לא תשתף פעולה עם הממשלה שתקום: "יש לנו ברית היסטורית עם הליכוד בגלל שהוא מייצג את הציבור המסורתי, אין לנו מה לחפש בממשלת בנט-לפיד שלא תדע לשמור על הסטטוס קוו. לא יהיה קשה להילחם בממשלה מרבת רגליים שכזו".

בראיון ל'ווינט' אמר אשר: "תאר לכם שיהדות התורה הייתה מסכימה להיכנס לממשלת איחוי-שינוי בתנאי שגפני יהיה ראה"מ עם ארבעה שרים, המילה סחיטה הייתה נסחטת נגדנו בכל הורסיות האפשריות. הגישה של התקשורת כלפי בנט היא אתרוגית".

עוד הוסיף: "מה שנוכל להשיג בממשלת שינוי משונה שכזו נוכל להשיג גם מהאופוזיציה. אולי בנט וסער עובדים לשמור לעצמם על תיקים בכירים אבל כובד המשקל של הממשלה יהיה בידי יש עתיד ומרצ, אנחנו לא יודעים לחיות עם זה".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר כתב הבוקר: "לא להאמין. אני שומע שבצוותי המו״מ לקראת הקמת ממשלת השמאל של בנט, התחילו לדבר ברצינות על תפקיד היועמ״ש למיודענו שי ניצן. אפשר להירגע, לפיד מוכן להתפשר גם על מינויו לבית המשפט העליון. כן, בנט במכירת חיסול כדי להיכנס לבלפור כראש ממשלה עם 7 מנדטים (או 6). הימין לא ישתוק ולא יסלח".

השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס תקף גם הוא את המגעים, ואמר בראיון ל'גל"צ' כי אם אכן בנט ולפיד יצליחו להקים ממשלה, זו תהיה "ההונאה הגדולה ביותר בתולדות הפוליטיקה הישראלית. התרגיל המסריח מריח. איך הממשלה הזו תתפקד ומה תהיה המדיניות שלה? זו של מרצ וליברמן או של בנט וסער?".

ח״כ יואב קיש ב'גלי ישראל': ״כשגנץ הקים ממשלה עם נתניהו – זו הייתה בגידה עצומה. כשבנט עושה את זה – זו ממשלת אחדות. לא האמנתי שבנט יעשה את מה שהוא עושה. הוא הוכיח שלא מעניין אותו כלום חוץ מכיסא רה״מ״

ח"כ דוד ביטן סיפר ב'גלי ישראל' כי איילת שקד טענה בפניו שלא תעזוב את ימינה גם במקרה של חבירה לממשלת גוש השמאל. "אני חושב שאיילת שקד צריכה להבין שעם כל רצון להחזיק את תיק המשפטים – היא צריכה לקבל מנהיגות. דיברתי איתה, היא אמרה לי שהיא לא תעשה את הצעד הזה של לעזוב את בנט. אני כן מצפה ממנה לעשות את הצעד הזה", אמר ביטן.

ביטן ציין עוד כי מלבד עמיחי שיקלי, לא נראה שיהיו חברי כנסת נוספים מימינה שיתנגדו לכניסה לממשלת "גוש השינוי": "לדעתי הם יקימו ממשלה. אני לא מפחד מהאופוזיציה, לא חושב שאני צריך להיות באבל מהמצב הזה. נרים את הראש. בנט לקח 200 אלף קולות מהימין לשמאל, זה מגה עריק. אם יבוא עוד אחד או שניים מהמפלגה שלו אז אולי יהיה מה לעשות, כרגע זה לא מסתייע".

חבר הכנסת איתמר בן גביר אמר שהוא עדיין מקווה שתקום ממשלת ימין והוסיף בריאיון ל'כאן רשת ב': "אם בנט חותך לשמאל הוא עושה את הטעות של החיים שלו". הוא ציין שיחד עם יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הם מנעו הקמת ממשלה עם המשותפת ורע"מ וציין: "עכשיו זה התור של בנט לעמוד בעקרונות שהוא הבטיח לציבור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים