שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אין מקום להסתה ודה-לגיטימציה לבג"ץ"
מנדלבליט עונה
היועמ"ש תקף את הקריאות נגד פסיקת בג", אותן הוא כינה אותן "התקפות פרועות". לטענתו, "גם אם עמדת הממשלה או הכנסת אינה מתקבלת, מעמד בית המשפט מחייב בישראל"
אביחי מנדלבליט | צילום: באדיבות ישראל היום

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיב לביקורת החריפה בימין על החלטת בג"ץ בעניין "פשרת האוזר" ואמר כי "בית המשפט העליון, בשבתו כבג״ץ, פסק אתמול בעתירה בעניין תיקון מספר 50 לחוק יסוד: הכנסת. אל מול התקפות פרועות המופנות כלפי בית המשפט בעקבות פסק הדין, חשוב לשוב ולהדגיש את ערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית – הכרעת בית המשפט העליון מחייבת ואין בלתה".

לטענת מנדלבליט, "רשויות השלטון נדרשות לכבדה. גם אם עמדת הממשלה או הכנסת אינה מתקבלת, המעמד המחייב של פסיקת בית המשפט הוא כלל ההכרעה המחייב במדינת ישראל. אין מקום לפגיעה במעמד בית המשפט העליון או במעמד השופטים, בוודאי שאין מקום להסתה כנגדו ולדה- לגיטימציה לשופטיו".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, אמר בתגובה על פסיקת בג"צ באשר לחוק יסוד משק המדינה: "החלטת בג"צ להוציא התראת בטלות לחוק יסוד היא החלטה משוללת כל סמכות ומזעזעת. אנו עדים לאירוע מטורף כאשר קומץ של שישה אנשים מתכסים בגלימת המשפט כדי לבצע הפיכה שלטונית. מדובר בהחלטה נעדרת כל תוקף, בהיותה מנוגדת לעקרונות הבסיסיים ביותר של ריבונות העם, הפרדת הרשויות ושלטון החוק. אעמוד במלוא העוצמה אל מול הנסיון לבטל את הדמוקרטיה ואגן על מעמדה ועל סמכותה של הכנסת".

יו״ר תקווה חדשה, ח״כ גדעון סער כתב בטוויטר: "פסיקת בג״צ מחדדת את הצורך לחוקק את חוק יסוד: החקיקה. כללי המשחק החוקתיים חייבים להקבע על ידי הכנסת, כנציגת הריבון, ולא ע״י בית המשפט. ויפה שעה אחת קודם".

התנועה למשילות ודמוקרטיה שלחה "מכתב פיטורין" לכל אחד ואחת מ-120 חברי הכנסת. על מכתב הפיטורין המדומה, חתומה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, אשר בפסק הדין שלה אתמול ב׳פשרת האוזר׳, למעשה ייתרה את עבודת המחוקקים בכנסת ישראל.

שלומי פרץ מנהל הפעילות של התנועה הסביר כי "שלחנו את המכתב כדי להמחיש לחברי הכנסת בתורה הברורה ביותר, מה משמעות הפסיקה שניתנה אתמול. הם לא יכולים לעמוד מנגד כאשר בית המשפט מפשיט אותם ואת הציבור ששלח אותם מהתפקיד המרכזי שלהם. אנחנו מצפים לפעולה מיידית של חברי הכנסת כדי לבצר את מעמדה של הרשות המחוקקת ולעצור את בג״ץ".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים