שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אין מחלוקת שהמשטרה משתמשת ברוגלות"
ממשיכים בתחקיר?
לאחר שעוררו הד תקשורתי כשפרסמו את התחקיר על פרשת האזנות ולאחר שנתבעו ע"י חברת NSO, 'כלכליסט' במאמר מיוחד הבוקר בה הם חושפים פרטים נוספים בפרשת האזנות
האקר | צילום: AlyoshinE, שאטרסטוק

לאחר שעוררו הד תקשורתי כשפרסמו את התחקיר על פרשת האזנות ולאחר שנתבעו ע"י חברת NSO, 'כלכליסט' במאמר מיוחד הבוקר בה הם חושפים פרטים נוספים בפרשת האזנות: "כיום אין עוד מחלוקת שמשטרת ישראל משתמשת ברוגלות".

מערכת העיתון מונה שישה סעיפים המטילים דופי על ועדת מררי: 1. תחקירי כלכליסט נשענו על עדויות ומידעים מתוך סיגינט, היחידה המשטרתית שהפעילה את הרוגלות; 2. כעת ניתן לחשוף שהמקורות שלנו העבירו מידע מפורט לעמית מררי זמן רב טרם פרסום דו"ח הביניים, ואף הציעו לספק הבהרות כדי לסייע בבדיקה – אך לא נענו;

3. צוות מררי דילג על בדיקת השימוש הכולל שעשתה המשטרה ברוגלות פולשניות, אף שזו היתה הגדרת תפקידו. בדיקתו לא כללה חקירה של מפעילי הרוגלות; 4. בבדיקות שערכנו, אנשים ברשימת השמות אישרו לנו שפריטי מידע אישיים מסוימים שנמסרו לנו על ידי המקורות אכן נמצאים בטלפונים הניידים שלהם;

5. עם זאת, אנו צריכים לקחת בחשבון אפשרות שנפלו טעויות ברשימה. כל עוד לא בשלו התנאים למתן עדות בתנאי חסיון, איננו יכולים להציג הוכחה פומבית שהרשימה נכונה;6. לאור ניגוד העניינים של הפרקליטות, יש למנות ועדה עצמאית ובלתי תלויה לבדיקת הפרשה.

חרף כל ההכחשות, כיום אין עוד מחלוקת שמשטרת ישראל משתמשת ברוגלות – ולשמותיהן השונים נתייחס בהמשך – כדי להדביק בהן טלפונים של אזרחים. דו"ח הביניים של צוות מררי כבר יוצא מנקודת המוצא הזו ומדבר על "מערכת פגסוס שבידי המשטרה".

הוא אף מציין שצוות מררי פנה ל־NSO עצמה כדי שתשלוף נתונים מקבילים מבסיס הנתונים שלה. אם למישהו היה עוד ספק לגבי שיתוף הפעולה בין המשטרה ל־NSO ולגבי השימוש של המשטרה ברוגלות למעקב אחר אזרחים, דו"ח הביניים של צוות מררי הסיר אותו.

בתגובה לפרסום הבוקר בעיתון "כלכליסט" במשרד המשפטים מבקשים להבהיר: "בתאריך 7.2.2022 פרסם עיתון "כלכליסט" שמשטרת ישראל ביצעה מעקבים אחרי אנשים שזהותם פורסמה וזאת באמצעות מערכת פגסוס Nso".

"כפי שפורסם בהודעה רשמית של משרד המשפטים, צוות מררי בחן את  הטענות שפורסמו בתאריך 7.2.2022 באופן יסודי ומדוקדק באמצעות אנשי מקצוע מגופי ביטחון ובאמצעות מידע מחברת Nso ומצא שאין אינדיקציה לביצוע פעולות ע"י המשטרה כפי שנטען בפרסום האמור. כפי שנרשם בדו"ח הצוות, צוות הבדיקה ממשיך בעבודתו וכפי שהובהר אף הרחיב את פעילותו לכדי בדיקה מערכתית כוללת". 

"בניגוד לנטען, הצוות איננו כולל גורמים מהפרקליטות אלא גורמי היעוץ המשפטי לממשלה וחברי צוות נוספים אשר כיהנו בתפקידים בכירים ביותר בגופי ביטחון, והוא מסתייע במומחים טכנולוגיים ממערכות הביטחון".

"בתוך כך צוות הבדיקה לא התעלם ממידע שהועבר ע"י העיתונאי תומר גנון, ואף הזמין את העיתונאי  להופיע בפניו . עד כה לא הובעה נכונות מצדו להופיע בפני הצוות. למעלה מן הצורך יודגש כי כל מידע שיועבר לצוות ייבדק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים