שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » איראן איבדה את זכות ההצבעה באו"ם
בעקבות חוב
מזכ"ל האו"ם הודיע לנשיא העצרת הכללית שאיראן, ותשע מדינות באפריקה, איבדו את זכות ההצבעה שלהן בעקבות שלא הסדירות את חובן • גובה החוב 16.2 מיליון דולר
נשיא איראן חסן רוחאני | צילום: vasilis asvestas, שאטרסטוק

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הודיע אתמול לנשיא העצרת הכללית כי ישנה רשימה של 9 מדינות, שנלקחה מהן זכות ההצבעה בעקבות…חוב שנתי. המדינות הן איראן, דרום סודאן, לוב, זימבבואה ואחרות, שלא העבירו את הסכום השנתי הנדרש. זכות ההצבעה של מדינות אחרות, שבהן סומליה, הושעתה לאחר ששילמו רק חלק מהסכום. איראן חייבת לשלם לפחות 16.2 מיליון דולר כדי לקבל את זכות ההצבעה בחזרה.

לפי אמנת האו"ם, 193 החברות בעצרת הכללית רשאיות לאפשר למדינה בעלת חוב להמשיך להצביע – אם ייקבע שהפיגור בתשלומים נובע מבעיה "שאינה בשליטתה". האמנה קובעת שיש לשלול – לפחות זמנית – את זכות ההצבעה ממדינה שהחוב הנוכחי שלה זהה לסכום התרומות שלה לקופת האו"ם בשנתיים הקודמות, או גבוה ממנו.

דובר משרד החוץ האיראני הגיב לידיעה וסתר את עצמו וטען כי ארצו אכן שילמה את הסכום שהתחייבה אך גם לא עשתה זאת בשל הסנקציות האמריקניות הכבדות על כלכלתה. הדובר, סעיד חטיבזדה, כתב: "למרות המגבלות שיצרו הסנקציות האמריקניות, איראן הקפידה לשלם את חלקה במשך השנים האחרונות, תוך שימוש בערוצי תשלום הפתוחים לה". "גם השנה, לאחר שארצות הברית חסמה את ערוצי התשלום הרלוונטיים, איראן נמצאת בשיחות עם מחלקת הכספים של האומות המאוחדות במטרה ליצור ערוץ בטוח עבור איראן לשלם את חובה", כתב חטיבזדה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים