שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "איראן הפכה לגן עדן של מרגלים"
טלטלה באיראן
סגן נשיא איראן: "על היחידה האחראית לביטחון בנתנז לתת דין וחשבון על כישלונותיה" • סגן ראש הפרלמנט: "איראן הייתה צריכה לנקות את הבית שלה"
מתקן הגרעין בנתנז | צילום: הטלוויזיה האיראנית

בימים האחרונים נוצר משבר פנימי חריף בקהילת המודיעין האיראנית בעקבות המתקפות המסתוריות שהתרחשו לאחרונה נגד מתקני גרעין באיראן ונגד בכירים בתוכנית הגרעין. המתקפות האחרונות יוחסו לישראל על ידי איראן ועל פי גורמים זרים.

לפי דיווח ב'ניו יורק טיימס', בקהילת המודיעין האיראנית נוצרה אווירת פרנויה וחיסולי חשבונות הדדיים. ראש המרכז לאסטרטגיה פרלמנטרית התלונן כי איראן הפכה ל"לגן עדן למרגלים". נוסף על כך, מפקד חיל משמרות המהפכה לשעבר קרא לבצע מהפכה כוללת במערכת הביטחון נוכח הכשלים המודיעיניים. לצד זאת, מספר חברי פרלמנט דרשו התפטרות מיידית של כל ראשי זרועות הביון. בדיווח תואר כי מנהיגי המדינה עצמם נאלצים להביט כל העת מעבר לכתפם מחשש למרגלים.

סגן נשיא איראן, אשאש ג'הנגירי, אמר כי "על היחידה האחראית לביטחון בנתנז לתת דין וחשבון על כישלונותיה". סגן ראש הפרלמנט, אמיר חוסיין גזיזאדה האשמי, אמר לתקשורת האיראנית: "זה כבר לא מספיק להאשים את ישראל וארצות הברית במתקפות כאלה – איראן הייתה צריכה לנקות את הבית שלה".

גורמים רשמיים באיראן אמרו כי הדבר המדאיג ביותר עבור טהראן הוא שהמתקפות גילו כי לישראל ישנה רשת יעילה של משתפי פעולה בתוך אירן, בעוד ששירותי המודיעין האיראניים מתקשים למצוא את ה"חפרפרת".

"האפשרות שהישראלים מסוגלים להכות בתוך איראן בצורה כה חצופה מביכה מאוד עבור האיראנים ומפגינה חולשה פנימית", אמר סגן מנהל תוכנית המזרח התיכון וצפון אפריקה במכון מחקר בלונדון, סנאם וקיל.

בתוך כך, ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, עלי אכבר סאלחי, אמר היום (שלישי) כי הנזק שנגרם למפעל העשרת האורניום בנתנז תוקן, אספקת החשמל למתקן חודשה וכמה מהצנטריפוגות שניזוקו חזרו לעבוד.

כזכור, בסוף השבוע זהות החשוד בפיצוץ בנתנז פורסמה בטלוויזיה הממלכתית האיראנית, ששידרה תצלום של אדם והאשימה אותו בהיותו "מבצע החבלה" בפיצוץ במתקן הגרעין בנתנז בחודש שעבר. עם זאת, אך לא היה ברור מי הוא, האם פעל לבדו והאם זה בכלל שמו האמיתי. בכל מקרה, לדברי משרד המודיעין האיראני, הוא ברח מהמדינה לפני הפיצוץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים