שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "איראן זממה לרצוח בכיר בצבא בוושינגטון"
נחשף
ה-NSA יירטה בינואר שיחות שבהן נשמעו גורמים במשמרות המהפכה של איראן דנים באפשרות לבצע פיגוע בבסיס הצבאי "פורט מקנייר" בוושינגטון הבירה
תגיות:
נשק באיראן | צילום: saeediex, שאטרסטוק

הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) של ארצות הברית ירטה מידע שלפיו איראן שמה על הכוונת שלה בסיס בבירה וושינגטון וגנרל בכיר בצבא – כך אמרו שני גורמי מודיעין אמריקניים בכירים.

עוד דווח כי האיראנים שקלו להתנקש בחייו של הגנרל ג'וזף מרטין, סגן מפקד צבא היבשה האמריקני, המתגורר בבסיס. הגורמים בצבא שהעבירו את המידע לידי סוכנות הידיעות ביקשו להישאר אנונימיים והן צבא ארצות הברית והן ארגוני המודיעין השונים סירבו להגיב על המידע.

האיומים של איראן מגיעים, כחלק מרצונה לנקום על חיסול הגנרל קאסם סולימאני בינואר אשתקד, ולאחר שבשבוע שעבר פורסם כי הממשל האמריקני צפוי להטיל סנקציות על איראן בעקבות העדויות שהם ניסו להשפיע על הבחירות ב-2020. דוח המודיעין האמריקני קבע רשמית שאיראן ורוסיה התערבו בבחירות האחרונות לנשיאות בארצות הברית.

בדוח נכתב שהממשל בטהראן ריכז מאמצים למנוע את בחירתו של הנשיא האמריקני לשעבר מכיוון שהגדיר זאת כאיום ביחס לאיראן. המטרה המרכזית הייתה להביא לחוסר אמון במערכת האמריקנית. לפי הדוח ההערכה היא שחמינאי בשיתוף הצבא והמודיעין האיראני ניהלו את הקמפיין.

מוקדם יותר השנה ביקשו בצבא האמריקני לבנות מחסומים על נתיב השיט הסמוך לבסיס והרשויות בוושינגטון הבירה התנגדו בטענה כי הדבר יפגע בחופש השיט בנקודת המפגש בין שלושה גופי מים חשובים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים