שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » איראן מסרבת לדיונים עם ארה"ב ואירופה
מוֹיְחֵל טוֹיְבֵס
הרפובליקה האסלאמית דחתה הצעה של האיחוד האירופי והממשל האמריקני לשיחות ישירות שמטרתן לחדש את הסכם הגרעין. הבית הלבן: "מאוכזבים, עדיין מוכנים לשיחות"
חסן רוחאני | צילום: saeediex, שאטרסטוק

איראן דחתה הצעת אמריקנית־אירופית לקיים מסלול שיחות ישיר בנושא הסכם הגרעין בשבועות הקרובים – כך דווח היום (ראשון) ב'וול סטריט ג'ורנל' מפי שני גורמים דיפלומטיים בכירים במערב. לדבריהם, טהרן מעוניינת תחילה להבטיח כי ארצות הברית תסיר כמה סנקציות אחרי פגישה כזו.

העיתון ציטט מקור דיפלומטי בכיר בשירות אחת ממדינות המערב שהזהיר כי מדובר בהחלטה שעלולה להוביל לעלייה חמורה במתיחות באזור כולו. על פי הדיווח, איראן שללה השתתפות בדיון שיתקיים באירופה בנושא בטענה כי היא דורשת התחייבויות להסרת הסנקציות מעליה בטרם יחל משא ומתן רשמי.

איראן אישרה את הדיווח. "התנאים לא בשלים לקיום פגישה לא רשמית בין איראן לבין המעצמות וזאת לאור הצעדים האחרונים של ארצות הברית ומעצמות אירופה", מסר דובר משרד החוץ של איראן. "ביידן עדיין לא נטש את מדיניות הלחץ המקסימלי של טראמפ".

בכיר בבית הלבן שצוטט ב'וואלה' אמר כי "אנחנו מאוכזבים מהתגובה האיראנית להצעה לקיים פגישה, אבל אנו עדיין מוכנים להיכנס למגעים דיפלומטיים כדי לחזור ליישום הדדי מלא של הסכם הגרעין". עוד הוסיף כי "נתייעץ עם שאר המעצמות לגבי הדרך להתקדם".

מהבית הלבן נמסר כי "ארה"ב מאוכזבת מצעד זה של איראן, אך תמשיך לפעול בערוצים דיפלומטיים כדי להשיג חזרה הדדית לעמידה בהתחייבויות הסכם הגרעין". עוד נמסר כי ארה"ב תתייעץ עם המדינות החברות ביחד איתה במועצת הביטחון של האו"ם – סין, צרפת, רוסיה, בריטניה וגרמניה – באשר לדרך הטובה ביותר להמשיך הלאה.

מוקדם יותר החודש הודיע דובר מחלקת המדינה נד פרייס כי שארצות הברית מעוניינת לדון בהקדם עם נציגים מגרמניה, איראן ומועצת הביטחון של האו"ם במטרה להתחיל בהסרת הסנקציות ולהתקדם לכיוון חזרה להסכם הגרעין. עוד דווח בהמשך, כי ארה"ב יידעה את ישראל לגביי הכוונות.

לפני כעשרה ימים התקיימה שיחה בין שרי החוץ של ארה"ב, בריטניה גרמניה וצרפת, שבסופה הודיע ממשל ביידן כי יסכים לחזור למשא ומתן ישיר מול אירן על נושא הגרעין – לצד כל החברות להסכם שנחתם ב-2015. בנוסף, הממשל האמריקני אמר שהוא מוכן שלא להטיל סנקציות, שהוטלו על אירן בתקופת כהונתו של הנשיא טראמפ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים