שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "איראן תישאר מבודדת עד שלא תשנה כיוון"
פומפאו בהצהרה
ראש הממשלה נועד בצהריים עם מזכיר המדינה האמריקני ועם שר החוץ הבחרייני לפגישה היסטורית שבסיומה נשאו השלושה הצהרה משותפת: "הוכחנו לעולם שהבלתי אפשרי נעשה"
ראש הממשלה נתניהו, עם מזכיר המדינה האמריקני ושר החוץ של בחריין | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מפגש היסטורי נערך בצהריים במעון ראש הממשלה עם ביקורם בישראל של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ושר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני.

השלושה נועדו יחדיו ונשאו הצהרה משותפת בזכות הסכמי השלום והנורמליזציה בין ישראל לבחריין כמו גם יתר המדינות עמם נחתמו הסכמי שלום בחודשים האחרונים. שני האורחים צפויים לקיים פגישה בהמשך עם שר החוץ גבי אשכנזי, בחתימה על מזכר הבנות בתחום התעופה בין ישראל לבחריין.

ראש הממשלה אמר בהצהרה: "היום אנחנו עושים היסטוריה שוב, זה הביקור הרשמי הראשון מממלכת בחריין בישראל. זו אבן דרך חשובה בדרך לקידום השלום בין האומות ובאזור. היום אנחנו מרחיבים את היחסים הרבה יותר. אנחנו יוצרים כוח כלכלי עצום לטובת רווחתם של אנשינו. עושים זאת עכשיו, בעודנו מדברים – לא בעתיד הרחוק. השמיים אינם הגבול יותר. היום המלך חאמד ואני בונים גשר של שלום שרבים יעברו בו בעתיד".

ראש הממשלה הודה לנשיא טראמפ על מאמציו ותרומתו לשלום ואמר, "רק לפני חודשיים עשינו היסטוריה בוושינגטון וחתמנו על הסכמי אברהם. אני רוצה להודות לדונלד טראמפ, מייק פומפאו וג'ראד קושנר על החזון והמנהיגות שהובילו להסכמים בזמן כה קצר".

נתניהו פנה אל פומפאו והביע בפניו את הערכתו הרבה לקידום השלום האזורי: "המזכיר פומפאו, אתה מקדם ידידות אמת במזרח התיכון. אני מבקש ממך להעביר לנשיא טראמפ את תמיכת כל מדינת ישראל על סיועו למדינה ולשלום. ישראל ובחריין היו בעלות קשרים רבים לאורך השנים, אך הסכמי אברהם לא היו קורים ללא עזרתו של טראמפ. אני רוצה להודות לו בשם אזרחי ישראל ובחריין. אנו לוקחים צעד חשוב לקראת שלום רחב".

בדברים שנשא אמר פומפאו לרה"מ ולשר החוץ הבחרייני, "אתם מוכיחים לכל אלה שאומרים שחזונות לא יכולים להתממש, שניתן להפוך חלומות למציאות. אני מקווה שעוד יהיו הרבה הסכמים. הם חשובים מסיבות רבות, הם חשובים לעולם כולו, בהן גם מכיוון שמדינות מזיקות כמו איראן נותרות מבודדות יותר מתמיד עד שלא ישנו כיוון. הם מבשרים למדינות כמו איראן שההשפעה שלה באזור הולכת ונמוגה".

"ההסכמים גם מקדמים את חופש הדת, המוסלמים יכולים היום להתפלל בחופשיות גדולה יותר על הר הבית בגלל הטיסות הישירות מהאמירויות ומבחריין לישראל, וזה גם סימן לעתיד. הסכמי אברהם מבטאים חזון משותף לשלום ולשגשוג. ההסכמים החדשים בין ישראל לבחריין מממשים את החזון".

שר החוץ הבחרייני א-זיאני אמר בהצהרתו כי יש לפתור את הסכסוך עם הפלסטינים כדי להעמיק את ההסכם, שכן הדבר יסלול את הדרך לשלום במזרח התיכון. "זהו תענוג עבורי לבקר בישראל בשם מלך בחריין ואני רוצה להביע את הערכתי אליכם. ההזמנה לקדם את הסכמי השלום זה מאוד מוערך וחשוב. היום זכיתי להיפגש עם הנשיא ושר החוץ ואני מצפה לפגישות עם נתניהו ופומפאו, אנחנו מקווים שהסכם השלום בין ישראל ובחריין יוכל לקדם הסכמי שלום נוספים בכל המזרח התיכון".

"בהחלט יש לנו עם מה לעבוד, ואני אופטימי לקראת העתיד", המשיך א-זיאני. "אנחנו מצפים להתאושש מהמגפה הנוכחית ומדגישים את הנכונות שלנו לשתף פעולה בכל נושא הבריאות. השלום יהיה שלום חם, ושני העמים שלנו ירוויחו ממנו. אנחנו נתמקד בסחר, ביזמות, בתיירות, בבנקאות, בריאות, חינוך, טכנולוגיה וחדשנות – וזו רק רשימה חלקית".

שר החוץ הבחרייני בישר כי "אנחנו מצפים לתחילת הטיסות מישראל לבחריין מתחילת 2021. כדי להתחיל את הטיסות האלו, מ-1.12 מערכת הוויזה האלקטרונית תיכנס לפעולה, כדי לאפשר לאזרחי שתי המדינות לנסוע בחופשיות. אנחנו מצפים ל-14 טיסות שבועיות מבחריין לישראל, ולקיים טיסות גם לאילת ולחיפה – בנוסף לחמש טיסות מטען שבועיות", בנוסף לכך, אנחנו בדרך לפתיחה הדדית של שגרירויות של שתי האומות, ועל רקע זה נוכל להתחיל את הרשת של התיירות והתרבות וכל הקשרים הנוספים".

עוד אמר א-זיאני, כי "החל מ-1 בדצמבר ישראלים יוכלו לקבל ויזה אלקטרונית לבחריין ולנסוע בחופשיות בין המדינות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים